• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : کجاي قرآن نوشته حجاب واجبه؟
  • نظرات : 2 خصوصي ، 24 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     

    سلام خواهرم

    شما بنده را نسبت به خواهران مسلمانم اميدوار كرديد

    سر بزنيد

    سلام

    بسيار جالب و منطقي بود

    توفيق رفيق راهتان باد

    + خاننده صفحه 

    خواهر سبا

    ايميلت خراب است

    saba_cobra99@yahoo.com

    جديد ايجاد كن و اعلان كن

    پيامم بهت نرسيد

    + عبد من عبادنا 

    قران بخوانيم و بفکر اخرت باشيم

    نگذاريد چرت و پرت نوشته شود در اين سايت

    من عده ي زيادي را غافل ميبينم

    دلهاشان کمي بي خبر و خو گرفته به مزاح مثل انان که فراموش کرده اند الله را و متکي به حول وقوه خودشان ميدانند انگار خود را پس نجوينده ي رضاي خالق

    از کشور و تلويزيون و عکس و نقل قول و اين و ان ... حرف نزنيم و حول مدلهاي چادر سخن سرائي هانکنيم ياد اوريم مردان ميخانند صفحات را و مظنه ي سلب توفيق ماست اين قسم کارهامان

    دهان را مواظب باشيم سکوت فهماننده ي حال قلب است بما

    پاي دعاهائي که ائمه بما ياد داده اند اشک بريزيم

    گناه ها ي اگر قبول نميکنيد بزرگ خرد خرد قلبهايمان را از توجه بقران در "غمره" و سختي نگاه داشته

    گاه حکم ميکنيم بخلاف انچه الله نازل کرده

    وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ

    وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ

    وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ

    گاه پي انچه به ان لم نداريم ميرويم وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً

    گاه مداهنه ميکنيم ناخاسته با ايات قران . افبهذا الحديث انتم مدهنون

    گاه ايه اي از ايات الله را مسخره ميگيرم خاسته ناخاسته وَ إِذا عَلِمَ مِنْ آياتِنا شَيْئاً اتَّخَذَها هُزُواً أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ مُهِينٌ

    ديدم نقاب را بمسخرگي بيان ميشد

    ... وَ لا تَتَّخِذُوا آياتِ اللَّهِ هُزُواً وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ ما أَنْزَلَ عَلَيْكُمْ مِنَ الْكِتابِ وَ الْحِكْمَةِ يَعِظُكُمْ بِهِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَلِيمٌ

    درحاليکه الله دوست دارد انها را و کراهت دارد بي نقابي را و برماست که تبعيت کنيم از رضوان الله و جزو انان که ذلِكَ بِأَنَّهُمْ كَرِهُوا ما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأَحْبَطَ أَعْمالَهُمْ نباشيم که نمازمان را هباءا منثورا نکند رب

    و با اعمالمان به غربي ها که کراهت دارند از انچه نازل شده ي الله است نگوئيم اطاعتتان ميکنيم در بعض الامر ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لِلَّذِينَ كَرِهُوا ما نَزَّلَ اللَّهُ سَنُطِيعُكُمْ فِي بَعْضِ الأَْمْرِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ إِسْرارَهُمْ که نتنها اعلانما را ميداند بلکه پنهان را...

    الا يعلم من خلق ايا نداند انکه خلق کرده ما را و حرکاتمان را در هر لحظه و ان ... سپس يوم القيامه خبر ميدهدمان بانچه کرديم انروز روز تغابن و حسرت است

    حالا بحول و قوه ي ربم وارد قران ميشوم

    نميدانم فرستادم اول يا نه

    + عبد من عبادنا 

    وَ لَوْ نَشاءُ لَطَمَسْنا عَلى‏ أَعْيُنِهِمْ فَاسْتَبَقُوا الصِّراطَ فَأَنَّى يُبْصِرُونَ (يس 66)اگر بخواهيم چشمهايشان را كور مي كنيم تا منحرف شوند از راه سپس چطور ببينند

    وَ لَوْ نَشاءُ لَمَسَخْناهُمْ عَلى‏ مَكانَتِهِمْ فَمَا اسْتَطاعُوا مُضِيًّا وَ لا يَرْجِعُونَ (67يس) اگر بخواهيم بلافاصله سر جايشان مسخ(= تبديل به چيز ديگر مثلا مورچه . مثل اصحاب سبت كه پروردگار بعد از نا فرماني و ادامه دادن به چيزي كه از آن نهي شدند انها را به ميمون تبديل كرد(سوره ي اعراف 166 ) ) شان مي كنيم تا نتوانند بروند و برگردند

    وَ هُوَ الَّذي أَحْياكُمْ ثُمَّ يُميتُكُمْ ثُمَّ يُحْييكُمْ إِنَّ الْإِنْسانَ لَكَفُورٌ (66الحج )او كسيست كه زنده تان كرد بعد مي ميراندتان بعد زنده تان مي كند انسان بسيار بسيار پوشاننده ي نعمت است

    قُلِ اللَّهُ يُحْييكُمْ ثُمَّ يُميتُكُمْ ثُمَّ يَجْمَعُكُمْ إِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ لا رَيْبَ فيهِ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ (الجاثيه 26)بگو الله زنده تان مي كند سپس مي ميراندتان بعد جمعتان مي كند براي روز بلند شدن شكي در ان نيست ولي بيشتر مردم نمي دانند

    أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسَلَكَهُ يَنابيعَ فِي الْأَرْضِ ثُمَّ يُخْرِجُ بِهِ زَرْعاً مُخْتَلِفاً أَلْوانُهُ ثُمَّ يَهيجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَجْعَلُهُ حُطاماً إِنَّ في ذلِكَ لَذِكْرى لِأُولِي الْأَلْبابِ (الزمر 21). آيا نديدي كه الله نازل كرد از آسمان آبي بعد كشاند اش به چشمه هايي در زمين بعد خارج مي كند با آن روئيدني اي متفاوت اند رنگهايش بعد خشك مي شود كه تو مي بيني اش به رنگ زرد نزديك به سياه بعد ريزه ريزه اش مي كند در آن بطور مسلم يادي است براي صاحبان عقل ها .( ياد اين كه او قادر است ما را هم از قبرها خارج كند بعد آنكه پودر و ريزه ريزه مان كرد در زمين. آيا نميبينيم ما را قبلا خلق كرد و چيزي نبوديم)

    وَ ما خَلَقْنَا السَّماءَ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَيْنَهُما باطِلاً ذلِكَ ظَنُّ الَّذينَ كَفَرُوا فَوَيْلٌ لِلَّذينَ كَفَرُوا مِنَ النَّارِ (27)أَمْ نَجْعَلُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ كَالْمُفْسِدينَ فِي الْأَرْضِ أَمْ نَجْعَلُ الْمُتَّقينَ كَالْفُجَّارِ (ص28) و خلق نكرديم آسمان و زمين و آنچه بين آندوست را باطل(يعني انزن نقابدار با حيائي كه دارد قران را حفظ ميكند و انزني كه ايات قران را مسخره ميگيرد و قيامت را و انجور كه دلش (=نه ربش) ميخواهد راه ميرود و با موبايلش ترانه هاي مزخرف ميشنود تا ابد در قبرستانها نگه نميداريم بلكه درمي اوريم براي حساب تا يكي را در درجات بالاي بهشت قرار دهيم و يكي را در درجات پست جهنم برابر عملش) اين گمان كافران است پس واى بر كافران از آتش (27)آيا قرار ميدهيم انهاكه ايمان آوردند و نيكي ها را كردند مثل فسادكاران در زمين يا قرار ميدهيم پروا داران را مثل گناهكاران ؟ (28)

    + عبد من عبادنا 

    صفحه دوم

    اگر كسي بگويد: اين تخم مرغ تمام اين چيز در طبيعت خودش هست(و نيازي به خالق ندارد) . نمي دانم شما چرا اين عمد را به غير نسبت مي دهيد بگذاريد اين خودش باشد كه حال هاي گذشته را طي مي كند تا به تخم مرغي كه مي بينيم برسد مي گوييم: هر چيزي كه از حالي به حالي مي رود اله نيست يعني خودش براي خودش بس نيست ميگويد روشن كنيد ميگوئيم مگر اين طور نيست كه براي حال دوم كه غير حال اول است خالقي هست ميگويد يقينا همينطور است كه مي گوئيد مي گوئيم خوب چون به اله اي غير از خودش متكي نيست پس خودش خودش را عوض مي كند اما اين محال است چون بايد در يك آن هم حال اولش باشد هم حال اولش نباشد . باشد تا حال دوم را باعث شود كه اگر نباشد يعني اله اي نيست و حال دومي هم نخواهد بود و نباشد تا به جايش حال دوم باشد كه اگر باشد حال دومي كه قرار بود به او باشد نيست .

    (اين بيان براي النور 44 . و براي النحل 13 اگر بگويد اين سنگ هاي كوه مثلا فيروزه يا سنگ معمولي كه هميشه جامدند هر دو را من مي گويم خودشان بوده اند مي گوئيم : اگر اين سنگ سياه كه كنار فيروزه است متكي به خودش است و خودش استعداد بودن را دارد پس بايد همه جا پر از آن باشد گفت يقينا همينطور است كه مي گوئيد گفتيم ولي در كنارش بجاي سنگ سياه فيروزه ي آبي است . گفت بله . چون انجا فيرزوه بوده پس سنگ سياه نتوانسته كه انجا باشد گفتيم حالا اگر بگوئي اينچنين فيروزه اي كه بر ان سنگ سياه خيالي تو غالب شده هم متكي بخودش است حرفت باطل است چون مي بايست بر آن تكه ي اول هم غالب باشد در حالي كه خالق فيروزه فيروزه را تا مقداري معلوم خلق كرده و البته اگر مي خواست سنگ سياه اي باقي نمي گذاشت يعني خلق نمي كرد و كل كوه را فيروزه مي كرد)

    + عبد من عبادنا 

    اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حينَ مَوْتِها وَ الَّتي‏ لَمْ تَمُتْ في‏ مَنامِها ... (42الزمر) الله ما را از حال بيداري به خواب و از حال خواب به بيداري عوض مي كند اللَّهُ الَّذي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ قَراراً ... (الغافر64)زمين را محل قرار ما كرده وَ الْأَرْضَ فَرَشْناها ... (الذاريات 48) آن را صاف كرده ... و سَلَكَ لَكُمْ فيها سُبُلاً ...(طه 53)و راههايى در آن كشيده تا هدايت شويم هُوَ الَّذي يُسَيِّرُكُمْ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ ... (يونس 22) در خشكي و دريا منتقلمان مي كند . وَ مَنْ نُعَمِّرْهُ ... (يس 68) بعد از جواني ما را پير و شكسته مي كند آيا تعقل نمي كنيم كه همه چيزمان مال اوست پس ما نبايد براه خودمان برويم بلكه بايد تسليم شويم برايش الَّذي أَطْعَمَهُمْ مِنْ جُوعٍ وَ آمَنَهُمْ ... (قريش4) ما را گرسنه مي كند و سپس سير . در ما ترس مي اندازد و سپس ما را به حال آسودگي عوض مي كند وَ هُوَ الَّذي أَنْشَأَ لَكُمُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ الْأَفْئِدَةَ ... (المؤمنون78) او آن است كه براي ما گوش و چشم و دل آفريده ما جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِنْ قَلْبَيْنِ في‏ جَوْفِهِ ... (الاحزاب 4)اوست كه قلب را در سينه ي ما قرار داده أَ فَأَمِنَ الَّذينَ مَكَرُوا السَّيِّئاتِ ...(45النحل )...(46)...(47) آيا ما كه گناه كرده ايم خود را از اين ايمن مي دانيم كه الله در زمين فرو كندمان يا عذاب بسويمان بيايد از جايي كه حاليمان نشود يا بگيردمان در رفت و آمدمان و هيچ معجزه اي نتوانيم بكنيم يا بگيردمان با ترس و هول شديد پس ربتان جدا با رافت است و رحيم

    * * *

    وَ اللَّهُ خَلَقَكُمْ وَ ما تَعْمَلُونَ (96الصافات ) الله خلق كرده شما را و آنچه مي كنيد را

    وَ أَنَّهُ هُوَ أَضْحَكَ وَ أَبْكى (43النجم)فقط او به خنده مياورد و مي گرياند
    + عبد من عبادنا 

    · ثانيا واضح است اين ايه به اين معني نيست كه آهاي زنان پيغمبر و دخترانش و زنان مومنه به شلوارهاي تنگ و مانتوهاي كوتاه و روسري اكتفا نكنيد بلكه چادر بپوشيد تا اذيت نشويد نه خير هرگز به اين معني نيست زيرا اين زنان مومنه بعد از آيات 32 و33 و53 كه قبل از اين ايه نازل شده اند هرگز به روسري اكتفا نمي كنند كه صورتشان باز باشد و مانتوشان تنگ نيست تا اندامشان معلوم باشد يا مانتوشان كوتاه نيست تا شلوار تنگشان تمام پاهايشان را براي نامحرم نشان دهد بلكه انها يك پيراهن گشاد بلند قبل از اين ايه داشته اند و صورتشان هم پوشيده بوده و سعيشان بر اين بوده كه خود را از شر اشرار بهر وسيله كه شده دور نگه دارند سپس پروردگار از انان درخواست كرده از پارچه هاي گسترده دور خود بگيرند و انها را راهنمائي كرده كه اين كار از هر كار ديگري نزديكتر است تا شناخته شوند بعنوان زن مومني كه غير راغب است در مردان سپس مردان بسراغش نمي ايند تا اسباب اذيتش باشند

    به ديگران هم بدهيد

    laraybafiha@yahoo.com

    ناظر سايت اين ارسال را به صفحات اصلي الصاق کند و الله لا يضيع اجر المحسنين

    + عبد من عبادنا 

    * يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً (59)[الأحزاب ، سوره ي 33ام]

    اي نبي بگو به همسرانت و دخترانت و زنان مومنان نزديك كنند‌ بر خود از جلباب هايشان اين نزديكتر است تا شناخته شوند در نتيجه اذيت نشوند و خداوند غفور و رحيم بود .

    · معني جلباب چيست؟

    اولا در عقب آيه 53 آمده و شبيه بان است پس معلوم مي شود كه جلباب مثل همان پرده (مذكور در آيه53) است اما بايد دور خودش نگه دارد و با خود ببرد.

    ثانيا از خود همين آيه معلوم است جلباب لباس پوشيدني نيست (مثل مانتو) چون واضح است زنان مومن قبل از اين آيه بدون آن نمي آمده اند به مسجد يا محل ديگر .

    ثالثا كلمه ي "يدنين" بمعني "نزديك نگه دارند" معلوم مي كند كه لباس دوخته شده نيست بلكه جامه ي وسيع است كه بايد نزديك نگه دارند.

    رابعا در حديث به مسجد تشريف بردن حضرت زهرا سلام الله عليها آمده خودشان را بعد از پوشيدن سر و صورت به جلباب شان پيچيدند و چنان بلند بوده كه قدم رويش مي گذاشتند

    خامسا و در لغت نامه ي لسان العرب و غير آن آمده جلباب يعني: جامه اي است سرتاسري و وسيع كه تمام بدن را ساتر مي شود و زن آنرا روي همه ي لباس هايش مي پوشد.

    + عبد من عبادنا 

    * وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتي‏ لا يَرْجُونَ نِكاحاً فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُناحٌ أَنْ يَضَعْنَ ثِيابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزينَةٍ وَ أَنْ يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ (60)[النور، سوره ي 24ام] ‌‌‌‌‌‌‌‌‌

    و نشستگان از زنان آنهاكه اميد ندارند هيچ ازدواجي پس نيست بر انان گناهي كه بگذارند پوشش شان را غير ظاهرشوندگان با زينت و طلب پوشيدگي بهتر است برايشان و الله شنوا و داناست

    آيا بگذارند چه پوششي را .ميتوان تصور كرد بگذارند پوشش صورت و دستهايشان را (شايد باضافه پا و مو ) ولي درست نيست فكر كنيم بگذارند پوشش بقيه تنشان را

    و نبايد فرسودگي صورتشان را با آرايش جبران كنند

    اما باز طلب پوشيدگي كردن بهتر است براي زنان مسن. يعني زنان جوان واجب است صورت بدون آرايششان را بپوشند با لباسهايي كه خداوند آفريده .همچنانكه در تورات از روبنده چندين جا نام برده شده و زن حضرت ابراهيم و اسحاق و يعقوب و موسي و پيامبر مان و دختران ايشان و همه ي زنان اصحاب و مومنين بعدي در طول قرون صورتهايشان را مي پوشيده اند و حضرت زينب سلام الله عليها فرزند امام علي (ع) وقتي بعد از روز عاشورا همراه بقيه زنها و بچه ها و امام سجاد(ع) بشكل اسير به كاخ يزيد برده شدند آنجا خطبه اي خواندند و در قسمتي از آن فرموده اند قَدْ هَتَكْتَ سُتُورَهُنَّ پوششهاي دختران رسول خدا را هتك كردي وَ أَبْدَيْتَ وُجُوهَهُنَّ و آشكار كردي (وجوه=)صورتهاشان را تَحْدُو بِهِنَّ الْأَعْدَاءُ مِنْ بَلَدٍ إِلَى بَلَدٍ ميرانند آنان را دشمنان از شهري به شهري وَ يَسْتَشْرِفُهُنَّ أَهْلُ الْمَنَاهِلِ وَ الْمَنَاقِلِ و نظر ميكنند بانها مردم بين راه وَ يَتَصَفَّحُ وُجُوهَهُنَّ الْقَرِيبُ وَ الْبَعِيدُ وَ الدَّنِيُّ وَ الشَّرِيف و ميبيند صورتهايشان را نزديك و دور و پست و شريف بحارالأنوار ج 45 ص133 .

    * يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذي في‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً (32)

    اي زنان پيامبر نيستيد مثل يكي از زنان اگر تقوا داشته باشيد پس نرمي نكنيد با قول تا طمع كند آنكه در قلبش مرض است و بگوئيد حرفي معروف

    حال آيا پروردگار مان بزنان اجازه داده كه لطافت نشان دهيد با صورت تا طمع كند انكه مريض است (و بگناه بيفتد آنكه نيست) و نپوشيد پوشيه اي نيكو . هرگز همچين اجازه اي نداده

    + عبد من عبادنا 

    * و قَرْنَ في‏ بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً (33)

    و قرار گيريد در خانه هايتان و تبرج نكنيد تبرج جاهليت اول ... .

    · منظور از "قرار گيريد در خانه هايتان"اين نيست كه هرگز خارج نشويد بلكه يعني سعي نكنيد بيشتر در بيرون باشيد تا در خانه . زيرادر ايه 59 همين سوره زنان در بيرون از خانه اند .

    · در لغت نامه لسان العرب در معني تبرج امده :تبرجت(تبرج كرد)المراة(زن):اظهرت(يعني ظاهر كرد)وجهها(صورتش را)

    · البته زن پيامبري كه مخاطب ايه قبلي است هيچوقت مثل زنان فاسد صورتش را براي مردان باز نميكند منظور اينست كه حتي اگر با پوشش كامل بيش از نياز در ميان مردم بچرخيد اين عمل شما زنان مومن مثل عمل زنان فاسد است.

    همانطور كه در تاريخ آمده به يكي از زنان پيامبر گفتند شما چرا بار ديگر به حج نمي آئيد ايشان فرمود من حج واجبم را بجا آورده ام ديگر از خانه ام بيرون نميروم بدليل امر خداوند در ايه 33 احزاب .

    · همانطور كه حديث ( فِي قَوْلِهِ تَعَالَى وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ قَالَ أَيْ سَتَكُونُ جَاهِلِيَّةٌ أُخْرَى بحارالأنوار 22 189 )اشاره دارد خداوند كلمه ي "اول" را به "جاهليت"اضافه كرده كه به زنان بفهماند جاهليت ديگري مي آيد

    * يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلاَّ أَنْ يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلى‏ طَعامٍ غَيْرَ ناظِرينَ إِناهُ وَ لكِنْ إِذا دُعيتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذا طَعِمْتُمْ فَانْتَشِرُوا وَ لا مُسْتَأْنِسينَ لِحَديثٍ إِنَّ ذلِكُمْ كانَ يُؤْذِي النَّبِيَّ فَيَسْتَحْيي‏ مِنْكُمْ وَ اللَّهُ لا يَسْتَحْيي‏ مِنَ الْحَقِّ وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ وَ ما كانَ لَكُمْ أَنْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَ لا أَنْ تَنْكِحُوا أَزْواجَهُ مِنْ بَعْدِهِ أَبَداً إِنَّ ذلِكُمْ كانَ عِنْدَ اللَّهِ عَظيماً (53)

    اي كساني كه ايمان اورده ايد داخل خانه هاي پيامبر نشويد مگر اينكه برايتان اجازه داده شود بسمت غذا ... و هنگامي كه درخواست كرديد از زنان شيء اي درخواست كنيد از انها از پشت حجاب اي اين پاكتر است براي قلبهايتان و قلبهايشان... .

    + عبد من عبادنا 

    ادامه چون زياده از 8000 حرف اجازه نداد

    * وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُيُوبِهِنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَني‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَني‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفينَ مِنْ زينَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَميعاً أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (31)

    بگو به زنان(ي كه ميخواهند)مومن (باشند . براي ايمان آوردن بقرآن اجباري از طرف پيامبر(ص) بر ما نيست: وَ قُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنْ شاءَ فَلْيُؤْمِنْ وَ مَنْ شاءَ فَلْيَكْفُرْ إِنَّا أَعْتَدْنا لِلظَّالِمينَ ناراً أَحاطَ بِهِمْ سُرادِقُها وَ إِنْ يَسْتَغيثُوا يُغاثُوا بِماءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرابُ وَ ساءَتْ مُرْتَفَقاً (29 الكهف) بگو حق از رب تان . حال هر كه خواست مومن شود و هركه خواست كافر . ما آماده كرديم براي ظالمين آتشي كه احاطه كرد آنها را اطرافش و اگر فريادرس بخواهند بفريادشان مي رسند با آبي مانند فلز مذاب كه صورتها را پخته مي كند بد نوشيدني اي و بد اجتماعي است) ... و آشكار نكنند زينت خود را جز آنمقداري كه قهرا ظاهر است از آن ... و آشكار نكنند زينتشان را مگر براي شوهرانشان يا ... كودكان كسانيكه بر عورات زنان آگاه نشدند و نزنند با پاهايشان تا دانسته شود آنچه مخفي دارند از زينتشان وتوبه كنيد همگي به سوي خدا اي مومنان شايد به بقا در خير برسيد .

    ايا صحيح است كه فكر كنيم پروردگار گفته است اي زن جوان اگر صورتت و دستهايت را پوشيدي پوشيدي اگر هم نپوشيدي خودت ميداني از نظر من هيچ اشكالي ندارد اما هرگز نبايد جوري راه روي كه صداي النگو يا دستبندت يا پاشنه ي كفشت فهميده شود . نه هرگز صحيح نيست همچين فكري بكنيم بلكه وقتي نهي ميكند از شنيده شدن صداي اشياء بيجاني كه مطلوب مرد نيست حتما وحتما راضي به ديده شدن صورت و دست كه مورد طلب هستند نيست

    + عبد من عبادنا 

    قران بخوانيم و بفکر اخرت باشيم

    نگذاريد چرت و پرت نوشته شود در اين سايت

    من عده ي زيادي را غافل ميبينم

    دلهاشان کمي بي خبر و خو گرفته به مزاح مثل انان که فراموش کرده اند الله را و متکي به حول وقوه خودشان ميدانند انگار خود را پس نجوينده ي رضاي خالق

    از کشور و تلويزيون و عکس و نقل قول و اين و ان ... حرف نزنيم و حول مدلهاي چادر سخن سرائي هانکنيم ياد اوريم مردان ميخانند صفحات را و مظنه ي سلب توفيق ماست اين قسم کارهامان

    دهان را مواظب باشيم سکوت فهماننده ي حال قلب است بما

    پاي دعاهائي که ائمه بما ياد داده اند اشک بريزيم

    گناه ها ي اگر قبول نميکنيد بزرگ خرد خرد قلبهايمان را از توجه بقران در "غمره" و سختي نگاه داشته

    گاه حکم ميکنيم بخلاف انچه الله نازل کرده

    وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ

    وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ

    وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ

    گاه پي انچه به ان لم نداريم ميرويم وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً

    گاه مداهنه ميکنيم ناخاسته با ايات قران . افبهذا الحديث انتم مدهنون

    گاه ايه اي از ايات الله را مسخره ميگيرم خاسته ناخاسته وَ إِذا عَلِمَ مِنْ آياتِنا شَيْئاً اتَّخَذَها هُزُواً أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ مُهِينٌ

    ديدم نقاب را بمسخرگي بيان ميشد

    ... وَ لا تَتَّخِذُوا آياتِ اللَّهِ هُزُواً وَ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ ما أَنْزَلَ عَلَيْكُمْ مِنَ الْكِتابِ وَ الْحِكْمَةِ يَعِظُكُمْ بِهِ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَلِيمٌ

    درحاليکه الله دوست دارد انها را و کراهت دارد بي نقابي را و برماست که تبعيت کنيم از رضوان الله و جزو انان که ذلِكَ بِأَنَّهُمْ كَرِهُوا ما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأَحْبَطَ أَعْمالَهُمْ نباشيم که نمازمان را هباءا منثورا نکند رب

    و با اعمالمان به غربي ها که کراهت دارند از انچه نازل شده ي الله است نگوئيم اطاعتتان ميکنيم در بعض الامر ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لِلَّذِينَ كَرِهُوا ما نَزَّلَ اللَّهُ سَنُطِيعُكُمْ فِي بَعْضِ الأَْمْرِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ إِسْرارَهُمْ که نتنها اعلانما را ميداند بلکه پنهان را...

    الا يعلم من خلق ايا نداند انکه خلق کرده ما را و حرکاتمان را در هر لحظه و ان ... سپس يوم القيامه خبر ميدهدمان بانچه کرديم انروز روز تغابن و حسرت است

    حالا بحول و قوه ي ربم وارد قران ميشوم

    + سبا 

    بابا ديگه نظر شخصيتو رك نگو مثل اين كه خير سرمون جمهوري اسلامي هستيما همه چيمون بايد از روي قران باشه بازم خير سرمون توي قرانم كلي درباره زن و حجاب آيه داريم بايد رعايت شه خير سرمون كه مثل چيزاي ديگه مثلا داره مي شه

    + مريم 
    عزيز دلم اجر شما در راه تلاشي که در جهت احياي علوم ديني مي کنيد محفوظ ولي اين را بدانيد که بندگان خدا همه حق استفاده از مفاهيم قرآن را در خور فهم خودشون دارند و به نظرم در رابطه بنده با خداي خودش نياز به هيچ واسطه اي نيست چه از جنس علماي ديني همچون شما يا هر کس ديگري. قرآن با تمام بشر صحبت مي کند و در اين بين هر کسي حق انتخاب شخصي براي عمل کردن به برداشت خود از قرآن را دارد. اي کاش بعضي وقتها بتوانيم به آن چيزهايي که مطمأن هستيم هم به ديده شک نگاه کنيم. همه چيز لزوما به همان سادگي نيست که در نگاه اول مي بينيم.
    پايدار باشيد
    پاسخ

    سلام. من که در زمينه ي علوم قرآني هنوز فعلا تخصص خاصي ندارم و استفاده ي من از هم مفاهيم قرآن بيشتر از بقيه نيست که به خودم اجازه بدم اين حق رو از بقيه بگيرم؛ اما عرض اصلي بنده اينه که اول قرآن رو بخونن با ترجمه و کمي تفسير بعد برداشت هاشون رو بفرمايند. اون وقت ميشه در موردش صحبت کرد. اما اينکه کسي بياد بگه اصلا توي قرآن نگفتن که حجاب واجبه خب مشخصه که اصلا اصلا مطالعه ي قرآني نداشته اين بزرگوار. سلامت باشيد.
       1   2      >