• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : از ماست که بر ماست
  • نظرات : 6 خصوصي ، 23 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     

    سلام.من با دوستام يه وب سياسي داريم.اگه دوست داشتيد با هم تبادل لينك كنيم .

    در اين رابطه با تلويزيون، متاسفانه با آمدن آقاي ضرغامي به رسانه ملي يا همزمان با آن، اين آزادي سوء، ديگه مختص انتخابات نيست و همه زماني شده! اکنون ديگه ديدن يک بد حجاب از تلويزيون، امري طبيعي شناخته مي شه. توجيهاتي هم براي خودشون دارن. اما تکليف آقايان و پسراني که مي خواهند يک رسانه داشته باشند که با خيال راحت آنرا نگاه کنند، چيست، خدا داند!
    در وبلاگم پستي در مورد چادر دارم. با عنوان "چادر: زينت يا پوشاننده زينت؟"
    + نورا 
    سلام
    اي بابا گلدختر کجايي که يادت به خير....
    والسلام
    + م 

    در مورد دغدغه رفتن به حج عمره خودتان بايد بگم كه ناراحتي نداره. انشالله هر چه زودتر با همسر گرامي عازم ميشين

    سلام.يه پست جديد گذاشتم در رابطه با فرهنگ حال حاضر ايرانيا که خيلي دوست دارم نظرتو رو هم راجع بهش بدونم.
    منتظر نظرت هستم...

    يه عمر دوستي و رفاقت...حيف نيست تو وبلاگ هم لينک نباشيم؟؟؟؟

    لينکتون کردم....

    اومانيسم به معناي نفي خدا در همه عرصه‏ها و اصل قرار دادن رأي و خواست انسان مي‏باشد. اومانيسم انديشه انسان‏محوري را مستقل از خدا و وحي مطرح نمود و به تبع اصل قرار گرفتن انسان ميل به استيلاء و تسلط بر جهان را پديدار كرد.

    سلام

    خوشحال شدم .خيلي زياد.

    اين روزها دغدغه حجاب كمتر به سراغ آدم ها مياد.

    علتش را نميدانم ! جداي از بحث سعودي و اينا، تو مشهد همين جا كه خيلي با عشق و ارادت ميان برا پابوس آقا اما نميدانم حجاب مستحب شده يا زيارت واجب....؟

    مشهدي هاي خودمان كم بي حجابي مي كنند كه آدم از زور خجالت تو خيابون نميتونه سرشو بالا كنه ؛ شكر خدا زائراي آقا هم ...

    با اون بخش حرفتون خيلي موافقم ؛ درصد اعظمي از حجاب عفافش هست و بخش كوچكش پوشش. اين موضوع شده درد بي درمون روح و روان من . هرچي بيشتر فكر مي كنم كه چه توان كرد؟ كمتر به نتيجه ميرسم، جز آنكه ترجيح ميدم يا كمتر تو خيابون آفتابي بشم يا وقتي ميرم خون دل برگردم از نحوه پوشش همجنساي خودم ، پوشش بماند حيا و عفاف.

    كاش برگردند يك شب آسمان مردان خاكي پوش....

    مويد باشيد.

    + زهرا 

    سلام دوست جان!

    حيفم اومد واسه اين يكي نظر ندم! خيلي عالي نوشتي. واقعا تو مكه و مدينه عفاف زنان ايران دردناك است. بدتر از آن نگاه مردانشان كه انگار مي خواهند قورتت دهند!

    راستي اگر كاروان راه انداختي ما پايه ايم!

    + سميه 

    دوست عزيز دراين كه زنان ايراني در حج اصلاًبرخورد مناسبي ندارند شكي نيست و اينكه مردان هرز چشم عرب به آنها به ديد يك كالا نگاه ميكنند، اينها همه درد است و هيچ جاي بحثي ندارد .

    اما چيزي كه براي من قابل قبول نيست همين سفرهاي مكرر و تشرفات زود به زود ايرانيهاست!!!

    خود شما كه جزء شيعه هاي معتقدي هستي چرا باسفرها بيش ازحد خودتان گردن اين وهابي ها را كلفتر ميكنيد ؟؟؟آيا غير از اين است كه عوائد اين سفرهاي مكرر فقط و فقط شامل سعودي هاي بعضاً تندروي وهابي ميشود؟؟؟حتي به فرض اينكه شما يك ريال هم در مملكت آنها خرج نكنيد و قصدتان فقط زيارت حرمين شرفين باشد؟؟؟هيچ لذتي مانند محرم شدن و چشم دوختن به كعبه در زندگي آدمي وجود ندارد ولي به چه قيمتي؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

    دراين كه آدمي با يك بار تشرف حج هيچگاه ارضا نمي شود هيچگونه شبه اي وارد نيست ولي آيا وقت آن نرسيده كه با كمتر كردن اين تشرفهاي بعضاً تشريفاتي پوزه سعود و آل سعود به خاك ماليده شود؟؟؟ شايد همين خانمهاي كه شما ذكر كرديد هم جز اكثريتي هستند كه مكه راهي شده برايشان مانند مشهد مقدس فارغ از اينكه چه خدمت بزرگي (البته ناخواسته ) به عمر وعمريون كرده اند!!!

    حالا ميبينيد آن دسته از بانوان اصلاً فكر نمي كنند كه در سرزين وحي چه خطا هاي ازشان سر مي زند و چه زيانهاي جبران ناپذيري به چهره عموم زنان ايراني وارد مي كنند امثال شما حضرات نيز به گونه اي ديگر....

    .....هركس از ظن خويش شد يار من ازدرون من نجست اسرار من

    + resolute 

    شما چرا اينقدر به فکر شکل و قيافه چادر و آراستگيش و اين چيزا هستيد؟ اصلا مساله همينجاست. کساني که هنوز به فکر اين چيزها هستند، همان افرادي هستند که هنوز براي پوشيدن چادر مناسب نيستند و در واقع چادر واقعي نيستند. اصلا خيلي از خانمها بعد از اينكه اين مسأله رو در خودشون حل كردند، بعد تازه ميرن سراغ چادر. البته نمي دونم، شايد شما منظور ديگه اي داشتين....

    سلام

    من هم خيلي به اين موضوع فكر كرده ام، فكر مي كنم يكي از دلايل اين شل حجابي ما اجباري بودن حجاب در ايران است،‏ در كشورهايي كه حجاب اختياري است،‏ باحجابان كاملاً‏ با حجاب و ديگران هم كه موضع خود را مشخص كرده اند.

    خيلي دوست دارم مباني قرآني و حديثي اجباري بودن حجاب در جامعه اسلامي را بدانم .

    جالب است در كشورهاي غربي،‏ زنان ترك،‏هندي،‏عرب و ... را باحجاب مي دانند اما برايشان تعريف شده نيست كه زنان ايراني هم مي توانند حجاب داشته باشند،‏تا ميگويي مسلم هستي اول به ترك و عرب و هندي بودنت ظن مي برند و آخر هم خودشان سوال مي كنند كه كجايي هستي.

    با بحث عفافتان هم كاملاً موافقم،‏فكر مي كنم همانطور كه گفتيد ما كار فرهنگي كه نمي كنيم،‏اما به نظر من با حجاب هايمان را هم با معرفي الگوهاي غلط از زن مسلمان داريم خراب مي كنيم

    + نورا 
    سلام
    صحبت از عربستان که شد ياد آنفولانزا نوع A افتادم.من با خودم فکر کردم خطر شيوع اين بيماري تو جامعه خيلي بالاست مخصوصا خوابگاه با توجه به اين که 300 نفر از 800 نفر ساکنين خوابگاه غير ايراني هستند همچنين شهر مقدس قم نيز ميتونه يکي از مکان هاي پر خطر باشه با توجه به اين که بعد از ماه مبارک کار رسمي حوزه ها آغاز ميشه و طلاب بين الملل از کشور هاشون بر ميگردن..نميدونم مسئولين محترم جامعه الزهرا و شهر قم چقدر به اين تهديد فکر کردن و چه برنامه هايي دارن؟به نظرم بد نيست شما هم قدري به اين موضوع بپردازيد......
    والسلام

    + eddieneed 

    حتي مني که در مدينه تماما پوشيه مي‌زدم و در مکه تا آنجا که طاقت گرمايش را داشتم، از نگاه معنادار مردان آنجا در امان نبودم ديگر صورت باز آرايش کرده و روي خندان و زبان نرم را خدا داند!

    ببخشيد شما پوشيه هم زده بودين ! نگاه معني دار مردا از پشت پوشيه چه جوري ميشه ! الله اكبر بحق چيزاي نشنيده

    احسنت...
       1   2      >