• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : آزاد باشيم يا نباشيم؟!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 16 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    نوشته فخيم و جالبي بود .
    ما ايراني ها که در حال به اصنطلاح متمدن شدن هستيم و داريم از سنت گذر مي کنيم و در اين رهگذر داد تساوي زن و مرد و اينکه زن هم همانند مرد بايد مستقل باشد و از اين جور حرفا ميزنيم ، به يه نکته توجه نکرديم .
    و اون اينکه يه زن اروپايي اگه خودش رو وسط جهنم جامعه گرگان ( مردان گرگ صفت ) ميندازه ، از اين جهت نيست که واقعا دوست داره . اينکه زن مياد بيرون کار ميکنه ، حالا هر کاري شد ، جنس بفروشه ، خودش رو بفروشه ، تو يه شرکت مهندس باشه ، و هر کار ديگه . يکي از عوامل اصلي اش اينه که اين زن ، مجبوره که کار کنه . چون هيج کس رو نداره ، بايد کار کنه . نه خانواده اي نه همسري و نه يار و ياوري . واقعا اگه کار نکنه ، شب مجبوره تو خيابون بخوابه و اگر هم دولت يه کمک کمي بهش بکنه بايد در نازلترين سطح اجتماعي زندگي کنه . براي همين مجبوره خودش رو در اجتماع رها کنه و هر چه آمد خوش آمد . تو همين غرب کم اند زناني که با جون و دل هر صبح به دانشگاه برن ، فارغ التحصيل بشن و با عشق و علاقه در يه کار مورد علاقه مشغول به کار بشن . و واقعيت اينه که اونها در حالت اولي دوست دارن هر صبح که از خواب بلند ميشن پنجره رو باز کنن ، هواي تازه استشمام کنن ، صبحانه رو آماده کنن ، با همسرشون صبحانه بخورن و بدون هيچ استرسي به فکر اين باشن که به خريد برن و تفرج کنان هر چه ميخوان براي خونه بخرن و ... ولي نياز مالي متاسفانه يه زندگي پر استرسي رو براشون به ارمغان آورده .
    سلام.
    خوشحالم که از پيشگامان هستين.
    من هم وبلاگ "حجاب؛ گوهر و صدف" رو باز کردم، به اين اميد که هم خودم بيشتر ياد بگيرم و هم از نظرات و مطالب شما بهره مند بشم.
    من رو از نظراتتون محروم نکنين.
    با آرزوي موفقيت براي شما، هر جا که هستين.
    + گ 

    خوب همسرداري و ... موفقيت زن در تقسيم بندي نقشها در خانواده است، اما موفقيت علمي و ... نشانه موفقيت زن به عنوان يك انسان است كه زن و مرد هم بر نمي دارد و در اين زمينه اصلا درست نيست كه بگوييم زن موفق تر است يا مرد (اگه هم بخوايم چيزي بگيم، بهتره بگيم زنها موفق ترند)

    سلام

    فقط خواستم اطلاع بدم كه وبلاگ "به همين سادگي" رو راه انداختيم. سر بزنيد....

    يا علي

    + صنم.ر. 
    ببخشيد, من يك سؤال ديگه هم دارم. چطور مي شه واسه شما پيغام عمومي گذاشت؟ من نمي خواستم پيغامم خصوصي ارسال بشه. شما مي تونيد عموميش كنيد؟
    پاسخ

    پيغام‌هاي اين وبلاگ، به طور پيش‌فرض خصوصي هست و بعد از تاييد نويسنده، عمومي مي‌شن.
    + صنم.ر. 
    به اين نوشته ي شما چند نکته وارد هست. من کوتاه مي کنم حرف را و فقط ? نکته/سؤال مطرح مي کنم:
    ?) از متن شما برداشت ميشه که "آزادي" به معني "اجبار" به فعاليت اجتماعي هست. اين درست نيست. "آزادي" يعني شما حق انتخاب داريد و اگر فکر مي کنيد راه آسان و مناسب شما ماندن در خانه و رسيدگي به امور خانه هست مي تونيد به اون روش زندگي کنيد. اگر هم فکر مي کنيد که راه مناسب براي شما، با وجود سختيهايي که قطعا داره و کسي منکرش نيست، حضورپر رنگ تر و فعال تري در اجتماع هست، باز هم امکانش را داشته باشيد که "در حد استعدادهاتون" فعاليت کنيد و جنسيت شما مانع پرورش استعدادهاي شما نمي شه. اميدوارم قبول داشته باشيد که وقتي خداوند در وجود کسي استعدادي را قرار داده، همان حکمتي در اون بوده و اون استعداد هم بخشي از فطرت اون فرد هست...
    ?) با استناد به متن خودتون، و انتساب به سيره ي نبوي و کلام امام علي (بزرگ‌ترين جهاد زن، «همسرداري»)، اگر همسر شما خواهان حضور برجسته و فعال شما در اجتماع باشه تکليف چيه؟ بسياري از خانواده ها از نظر مالي نياز به در آمد زن و مرد در کنار هم دارند. علاوه بر اون، در دنياي امروز بسياري از آقايون علاقمند هستند که همسرشون خيلي قوي و جدي در جامعه فعاليت داشته باشه و به هيچ وجه علاقه اي به خانه نشين بودن همسرشون ندارن و علتش نياز مالي خانواده نيست. من حتا زوجي را مي شناسم که اين موضوع علت جدايي اونها بود. در چنين مواردي ( که اين اين روزها به وفور هم ديده مي شه)، آيا اين حضور پور رنگ و جدي در اجتماع بخشي از "همسرداري" حساب نميشه؟
    پاسخ

    از اينکه متن رو دقيق خونديد متشکرم. از يه ديدگاه، اين آزادي تعبير مي‌شه به همون اجبار. اما اجباري که فرد براي خودش، يا فرهنگ عمومي جامعه براي فرد ايجاد مي‌کنه. که اين‌ها همه برمي‌گرده به تعريف ما از پيشرفت و رشد و مفاهيمي از اين دست. که انشالله توي پست بعدي و در اولين فرصت بهش مي‌پردازم که اين در واقع جواب بخشي از سؤال دوم هم هست که به اجبار همسر براي حضور فعال در جامعه مربوط مي‌شه. البته حتما دقت داشتيد که هم توي اين مطلب و هم مطلب مرتبط قبلي، حضور خانم‌ها رو نفي نکردم، خصوصا در انتهاي مطلب پيشين به همين مسئله که امروز گاهي به جهت رفع نياز مالي خانواده، هر دو همسر مجبور به اشتغال‌اند، به اين موضوع اشاره شد. اما دليل اين نيازمندي مالي چيه و مشکل کار و اشتغال فعلي جوامع کجاست، يکي از اون عوامل، همين حضور نه چندان مفيد خانم‌هاست در مشاغل و جايگاه‌هايي که مال آقايون هست! اين اشاره رو داشته باشيد، شايد بعدا در موردش توي يه پست جديد نوشتم :)
    + eddieneed 
    با احترام به شما من گمون نميكنم
    + مهدي 

    سلام عليكم

    مطالب وبلاگ شما واقعا حرف دل منم هست

    ممنون

    بسم الله النور...

    واقعنااااااااااا خانوماي امروزي همه كار ميكنند جز همسر داري

    همه جا هم در اكثريتند ديگه جامعه داره ميشه زن سالاري

    رانندگي ميري اكثر خانومند كلاس زبان ميري ميگن خانوم

    فقط ميگيريم اقا ثبت نام نميكنيم اخه متقاضي خانوممون بيشتره...

    حتي استخدام هم خانوما در اولويتند يه نمونه شركت هاي بيمه

    رو ببينيد كارمندا همه زن...

    نميدونم والله چي بگم اخه؟با اين وضع فكر كنم اينده با اين وضع

    بيكاريو ظلمي كه به صورت سربازي بر مرد تحميل شدهو يه

    دختر بجاي سربازي يا سر كار ميره يا ارشد ادامه تحصيل

    ميده اميدي به اينده نيست فقط به مردا داره تو ايران ظلم ميشه

    هي روزگاااااااااااااااااااااااار

    رحلت ايت الله منتظري رو هم تسليت ميگم

    دوبلاگ منم به روز شد

    و من الله التوفيق...

    + eddieneed 

    خيلي چيزاي ديگه هم به همين عدم موفقيت کمک کرده که شما ناديده‌شون گرفته‌ايد؛ از جمله حضور ناموفق خانم‌هاي ديگه توي همين جامعه!...

    من اين قسمت جملتون رو اصلا نفهميدم توضيح بيشتر بديد و عواملش رو بشماريد. چون صحبتتون نقض غرضه پس زن يه طرفه نميتونه جهاد همسر داري كنه ! چه عواملي نقش دارن؟ زن نقشش چقدره! اگر آقايون نقش دارن كار اونا چي جهاده يا نه!

    پاسخ

    حضور ناموفق خانم‌هاي ديگه، خانم‌هايي که توي جامعه وارد شدند و اون جوري که بايد ظاهر نشدن، خانم‌هايي که حضورشون به تزلزل بنيان خانواده‌هاي خودشون و بقيه منجر شده. گمون مي‌کنم توي ادامه‌ي اين مبحث به جواب بعضي از اين سوالها برسيم.
    راستي عطارد نيست...بابا دلمون براي كامنت هاي بلند بالات تنگ شده....بييييييييييياااااااااااا
    سلام .دوست عزيز من با نظر شما كاملاً موافقم.دين اسلام همون ديني كه 1400سال پيش يه سري دستورات بهداشتي داده و امروز علم پزشكي مدرن تازه به يه نتايجي در اين رابطه رسيده.تازه كشف كرده كه براي چي اسلام روي يه سري از مسائل تاكيد داشته.اين دين همه جانبه است .تمام احكامش از روي حساب كتابه.ما نمي تونيم بگيم مسلمونيم براي يه قسمتي از دين،يعني هر جا حكم به ضرر بود بگيم اين احكام ماله 1400سال پيشه،نه ما مسلمونيم و گوش به فرمان هرآنچه خدا گفته.انشاالله عامل به عمل باشيم.
    پاسخ

    انشاءالله.
    + eddieneed 

    جاي سوال همين جاست چرا برخي خانمهاي ما در همين جهاد همسر داري هم موفق نبوده اند! بنظر ميرسه چون فقط

    دنبال همسر داري بوده اند و همه چيز را فناي همسر داري كرده اند!

    پاسخ

    همسرداري شيوه و راه داره و اگه بخوايم دقيق بهش نگاه کنيم کلي فوت و فن داره و اگه کار آسوني بود ديگه اسمش جهاد نبود. ضمن اينکه يه چيز دو طرفه و تعاملي هم هست و نقش آقايون رو هم توي اين زمينه نبايد ناديده گرفت. خيلي چيزاي ديگه هم به همين عدم موفقيت کمک کرده که شما ناديده‌شون گرفته‌ايد؛ از جمله حضور ناموفق خانم‌هاي ديگه توي همين جامعه!... البته نظر بنده هم اين نيست که زن بايد همه چيز رو بذاره کنار تا بتونه همسر خوبي بشه. همسرداري به ابزار و داده هم احتياج داره.
    + م 
    اصلاح: ...نه وابستگي مالي زن به مرد که عين بردگيه
    + م 
    پيشنهاد ميشه بجاي وبلاگ گلدختر که چند ماهيه به گل (Gel) نشسته يه وبلاگ همسريابي اه ببخشيد همسرداري بزنيد و آموزش همسرداري بدين در سعادت اخروي زوجهاي جوان هم شريک ميشين
    نمي دونم سنت 1400 سال پيش با نيازهاي حالا چه نسبتي دارن ! نمي دونم مگه زن خانه دار صبح تا شام در خانه همش کار ميکنه که نمي تونه به کارهاي بيرون از خونه برسه !
    نمي دونم مگه زن مغز نداره ؟ مگه بعضي از زنان ضريب هوشي بالاتر از بعضي از مردان ندارن و مگه اين زنان حق کار بيرون از خونه ندارن ؟ يا اينکه خدا اينهمه مغز رو فقط براي خانه داري خلق کرده ؟ اگه زن فقط براي همسرداري و کار در خانه خلق شده بفرماييد چرا خدا اينهمه مغز بي فايده رو خلق کرده
    زني که استقلال مالي نداره و فرداي بخت بدش کارش به طلاق برسه و از قضا تامين اجتماعي هم کفاف زندگيشو نده چه سرنوشتي در اين جامعه بحران زده پيدا ميکنه ؟ جز اينکه عده اي از اين زنان افسرده و عده اي خياباني ميشن ؟
    به زن گفته ميشه بايد کلفت همسرش باشه و استقلال مالي رو ازش ميگيرين فکر کرديد چه بلايي بر سرش مياريد ؟
    حرفتون منطق نداره زن بايد استقلال مالي داشته باشه و مرد هم اما چيزي که اين 2 رو متصل به هم ميکنه عشقه نه وابستگي زن به مرد که عين بردگيه
    پاسخ

    پيشنهاد بدي هم نيست، اگر همين يه مسئله‌ي به ظاهر ساده درست بشه، ريشه‌ي خيلي از مشکلات کنده مي‌شه؛ از جمله همون مشکلاتي که به طلاق مي‌انجامه و زن رو دچار معضلات ديگه مي‌کنه! سنت و روش اگه فطري باشه، نوين و کهن نداره. فطرت بشري ثابته و يکسان. هموني که من و شما و اين فطرت رو آفريده، بهتر مي‌دونه چي با اين ذات سازگاره و چي نيست. حالا شما بگيد اين علم مدرن امروزي چه گلي به سر ما زده مگه؟ اين همه مشکلات اخلاقي توي جامعه، اين همه مشکلات روحي، اين همه مشکلات شغلي و تحصيلي و جهاني، دسته‌گل همين علم مدرنه؛ مگه نيست؟! حالا از اين‌ها بگذريم، متن رو اگه بدون تعصب بخونيد، بيشتر متوجه مي‌شيد که توي متن هيچ حکمي صادر نشده که بهش اعتراض کرده‌ايد. اين‌ها سؤالاتي هست که براي من پيش اومده... البته تا وقتي که شما همسرداري رو مساوي با کلفتي براي مرد بدونين، مشکلات خانواده‌ها کما في‌السابق وجود داره و بدتر هم خواهد شد. و دقيقا به دليل وجود همون «عشق» به عنوان نقطه‌ي اتصال هست که استقلال مالي کلا معني خودش رو از دست مي‌ده.
       1   2      >