• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : تساوي يا تشابه؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 11 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + سوگل 
    ميبينم که نظر اوني که توهين کرده رو گذاشتي ولي من که منطقي و با دليل باهات مخالفت کرده بودم سانسور شدم! اين خودش نشون دهنده ي خيلي چيزاست دوست من
    پاسخ

    سلام دوست عزيز
    به خاطر كسالت مدتي به وب سر نزدم
    متاسفم كه تاييد كامنت شما كمي طول كشيد
    به هر حال در تاييد آن شكي نبود
    + سوگل 
    مردان بر زنان قيمومت و سرپرستي دارند ، به خاطر اينكه خدا بعضي را بر بعضي برتري داده ، و به خاطر اين كه مردان از مال خود نفقه زنان و مهريه آنان را مي‏دهند ، پس زنان صالح و شايسته بايد فرمانبر شوهران در كام‏گيري و تمتعات جنسي و حافظ ناموس و منافع و آبروي آنان در غيابشان باشند ، همانطور كه خدا منافع آنان را حفظ فرموده ، و زناني را كه بيم داريد نافرمانيتان كنند ، نخست اندرز دهيد ، اگر به اطاعت در نيامدند ، با آنها قهر كنيد ، و در بستر خود راه ندهيد ، و اگر اين نيز مؤثر نشد بزنيدشان اگر به اطاعت در آمدند ديگر براي ادامه زدنشان بهانه‏جويي مكنيد ، و به خاطر علوي كه خدا به شما داده مغرور نشويد ، كه دارنده علو و بزرگي خدا است/ آيه 34 سوره نساء

    شما رو ارجاع ميدم به تفسيرالميزان براي تفسير اين آيه که مضمون آيه رو مورد تاييد قرار ميده و چيز بيشتري هم بهش اضافه نميکنه جز اين که کلي دليل مياره بر پست تر بودن زنان (مثل همون ايت ا.. مطهري شما که تو کتابش اشاره داره به ضعيف بودن زنان از نظر عقلي - اين جمله غلط رو از کجا آورده ديگه پاي خودش!!!). برگرديم به آيه. وقتي خداي شما به اين وضوح داره در مورد چيزي صحبت ميکنه،شما چرا انقد حرفش رو تغيير ميديد؟ آيا اين به معني نيست که شما حرف خداي خودتون رو داريد توجيه ميکنيد و تغيير ميديد که مخالف حرف ليبرالا و فمينيستا نباشه؟ زن در اسلام جنس ضعيفه و براي آرامش دادن به مرد آفريده شده (عين آيه قرآن) شما اگه فکر ميکنين کسايي که ميگن اينطور نيست و زن هم به اندازه مرد انسانه راست ميگن، و در صدد توجيه برميايد، معنيش اينه که برتر بودن اسلام از هر انديشه اي رو قبول نداريد.
    در ضمن شرمنده که نميتونم ايميلم رو بگذارم انگار زيادي طولانيه براي باکس ايميل اينجا
    پاسخ

    بحث در اين مورد فرصت زيادي مي طلبه چون بايد زاويه هاي زيادي در اين باره روشن بشه كه در اينجا امكانش نيست.
    همين قدر بگم كه من پيش از اين درباره اين مسائل تحقيقات زيادي كردم و به نتايج مهمي رسيدم و به همين دليل تصميم گرفتم تا سري يادداشت هاي گلدون رو براي برطرف شدن برخي شبهات كار كنم
    توصيه مي كنم پست هاي بعدي گلدون رو بخونيد
    اميدوارم بتونم به اين سؤالات پاسخ بدم

    درسته.

    تازه به نظر من بايد بحث سر اين باشه که مردان هم به اندازه زنان حق دارند و جنس پست تر به شمار نمي آيند. چرا بحث هميشه سر زنهاست؟!

    + محسن 
    کسب درآمد از اينترنت باور نکردنيه با يه ثبت نام 5 تومن ميده
    + احمدي 
    8

    در مورد جوابتان به آقا مجيد در ارتباط با ازدواج موقت بايد عرض کنم بايد عرض کنم که شهيد مطهري مرجع تقليد نيستند و مرجع عمل شيعيان رساله عمليه مراجع تقليد است و خود شهيد مطهري در کتاب هايش چندين بار فرموده که عرايض بنده براي عمل کردن نيست و در عمل هر کس به فتواي مرجع خود عمل مي کند.

    در عين حال شهيد مطهري هيچ جا نفرموده متعه حرام است.

    شهيد مطهري در کتاب نظام حقوق زن در اسلام، يک متکلم است و متکلم در خيلي موارد از طريق برهان خارج شده و در مقام دفاع از دين مي تواند متمسک به جدل نيز بشود. و اصولاً اين کتاب کلامي است و نه فقهي.

    البته اين چيزها را تو اولين بار است که مي خواني و يا مي شنوي!!!!!!!!!!!!!!

    و در اين مورد همه مراجع همان فتواي آيت الله روحاني را دارند.

    در عين حال چندين پيام ذيل آن مطلب برات گذاشتم برو بخوان.

    پاسخ

    پيش از اطمينان سخني نگوييد
    سري به كامنت هاي آن يادداشت زدم
    به صرف اينكه شخصي نام كتاب نظام حقوق زن در اسلام شهيد مطهري را آورد دليل نمي شود آن شخص من باشم.
    صريحا مي گويم: من جوابي به كامنت مجيد ندادم.
    + eddieneed 
    بله بعضي خانمها نسبت به آقايان مساوي ترند!
    + دش 
    webloget halamo be ham zad
    + aram 

    اين استدلال از نظر منطقي‌ وقتي‌ قانع کننده است که از حقوقي صحبت ميشود که مصاديق آن به اموري مربوط ميشود که در آن تفاوت زن و مرد اثري دارند فرض کنيد حقوق بارداري. اما وقتي‌ در مواردي به کار برده ميشود که عقل سليم هيچ توجيهي‌ نمي‌بيند آنوقت است که کم کم تبديل به نوعي مغالطه و استدلالهاي که خوب خدا بهتر مي‌‌داند تا ما ميشود. آنوقت من نمي‌‌دانم چه دليلي‌ دارد که از همان اول نگوييم خوب تفسير شما از حرف خدا و قرآن اين است که خدا حقوق يکنواخت، مشابه، مساوي يا هرچه که مي‌خواهيد اسمش را بگذاريد نگذاشته ديگر چرا با کلمات بازي مي‌کنيد. فرض کنيد شما برداشتتان از دين اين است که قاتل عمدي يک زن تنها در صورتي‌ قصاص شود که خانواده او پول هنگفتي به خانواده قاتل بدهند. حالا توجيه اين است که آقاي قاتل محترم چون مرد بوده اند حتما نان آور هم بوده اند و براي خانواده مفيد! اما خانم زن قاتل چنان منفعتي نداشته چون حتما نان آور نبوده اند! جدا از اينکه توجيه قابل قبولي نيست و هزار ايراد به آن وارد تازه به آن اينرا هم اضافه کنيد که اين قانون مثلا منصفانه اجراي قصاص در مورد مقتول را به مقدار پولي‌ که خانواده ااش هم دارند مربوط مي‌کند. يعني‌ قاتل يک زن فقير لازم نيست قصاص شود چون خانواده پول ديه را ندارند. از آن ناراحت کننده تر اين است که اتفاقا زنان قاتل بر خلاف مردان در خيلي‌ موارد شرايطي آنها را به سوي قتل سوق ميدهد که از بقيه قوانين به اصطلاح متشابه ناشي‌ ميشود، مثلا گير کردن در ازدواجي اجباري و در معرض خشونت خانگي و نداشتن راهي‌ براي رهايي از اين شرايط که عاقبت منجر به بهم خوردن تعادل فکري آنها و ارتکاب به قتل ميشود.


    شما وقتي اينها رو نقل قول ميکنيد يعني خودتون قبول داريد؟ توي همين مثال کوچکتون هم گفتيد آخرش ارث سه بچه از نظر ارزش يکيه. پس کميت مهمه. حتي مثال خودتون هم با حرفتون جور نبود.
    پاسخ

    ممنون از دقتتون
    باز اگر دقت كرده باشيد استاد كلمه «ارزش» رو به كار بردند، و گفتند از لحاظ ارزش يكيست و نگفتند از لحاظ كميت برابرست. گرچه هر دو عبارت ظاهرا يك معنا دارند ولي متفاوتند و تفاوت آنها در مثال هاي ديگر روشن مي شود. منظور اينكه بايد ديد ارزش هر چيز در چيست و آنگاه برابري آن را سنجيد.
    بله ارزش مال آن هم در حساب دنيايي به كميت است اما بسياري چيزهاي ديگر مثل حق و حقوق هستند كه ارزششان جداي از كميت آنهاست. مثلا ارزش حق وتو يك كشور با ارزش حق سخن گويي او يكي نيست گرچه هر دو 1 حق هستند.