• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : مفهوم زندگي را گم کرديم
  • نظرات : 14 خصوصي ، 28 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + بهار 
    عالي بود.
    موفق باشيد.
    ممنون

    سلام

    سال نو مبارک . مشکل ما خانم ها دقيقا از همون وقتي شروع شد که قرار شد آقايون مشکلمون رو حل کنن ...

    تا زماني که ما خانم ها منتظر دست به کار شدن آقايون باشيم اينطور راه حل ها هم اختراع و اکتشاف ميشه ...از ماست که بر ماست .در پناه حق باشيد


    سلام

    ختم قرآن جهت پيروزي مردم مظلوم بحرين

    http://koohneshinan.blogfa.com/post-21.aspx
    + محمد 


    شما آيا مي دانيد در شبها و روزهاي تنهايي و در سلول انفرادي زندگي اش بر اين زن چه گذشته است تا شما الان با صحبتهاي شيرينش کيف کنيد و به همگان الگو نشانش بدهيد. گويند سنگ لعل شود در مقام صبر آري شود وليک به خون جگر شود

    پدر صاحب بچه در آمده است شما خبر نداريد.

    سلام گلدختر عزيز
    وبلاگ گلدختر به "وبگاه لينک‌زن " اضافه شد.
    لينک‌زن وبگاهي است که با قرار گرفتن در کنار وبلاگستان زنان و آشنا کردن مخاطب با تعداد زيادي وبلاگ که نويسنده‌? همه? آن‌ها زن هستند، کار خود را آغاز کرده و با جمع‌آوري مجموعه‌اي از وبلاگ‌هاي بانوان وبلاگنويس، به بازنشر مطالبِ آن‌ها مي‌پردازد.
    اين سيستم با هدف ِ پرکردن فقدان شبکه‌اي واحد و منسجم براي پوشش مطالب با روند بازنشر آثار توليدي بانوان وبلاگ‌نويس ايراني راه اندازي شده است.
    با عضويت در لينکزن و تکميل پروفايل کاربري خود مي توانيد در وبگاه فعاليت کنيد.
    "لينک‌زن" بستري مناسب براي تبادل افکار، تجربيات و نظرات زنان جامعه مجازي مي باشد
    LinkZan.com
    + وحيد عسگري 
    سلام
    با شما موافقم
    اما يك سوال
    خيلي به اين موضوع فكر كردم و به اين نتيجه رسيدم كه يكي از دلايل سرگرداني جوانان ما دختر يا پسر اينه كه الگويي براي كسب موقعيت و كرامت اجتماعي و حتي انساني و فردي ندارند. غرب تكليف خودش رو روشن كرده و مثلا انتخاب دختر سال رو يك راه براي كسب موقعيت اجتماعي (فارغ از قضاوت ارزشي) دختران قرار داده. در غرب كسب موقعيت اجتماعي و حتي فردي (البته نه كرامت انساني) راه داره.
    اما آيا قبول داريد كه در كشورمان براي دختران و پسران خيلي فكري براي اين موضوع نشده و اگر هم كساني موقعيتي كسب مي‌كنند به دليل توانمندي‌هاي فردي‏، از روي اتفاق يا به دليل موقعيت و شرايط خانوادگي هست.
    وبلاگ شما رو خيلي وقته كه مي‌شناسم. اگر تمايل داشتيد بنده هم مايل هستم درباره اين موضوع بيشتر بحث كنيم. نه كه مشكلي رو بتونيم حل كنيم ولي به هر حال اين بحث‌ها بي‌ثمر هم نخواهند بود.
    يا علي
    + edddieneed 

    نه اصلا شما بگين زن غير نمونه هم داريم ! من بودم سن و وزنم

    اضافه ميکردم اون بنده خدا جرات نکرده !

    + ميرزا 

    "يکي از دليل مخالفت هام زده شدنه حرف هايي از دست حرف هاي شماست! چرا ما بايد کاري بکنيم که آدم دچار تناقض و دوگانگي بشه؟! .... "

    گل پر شيريني بده جيگرررر

    من آدمي نيستم که به آسوني بشه موافقتش رو جلب کرد. يعني رس ميکشم از حرفاي افراد ولي در اين مورد باهات يه جورايي موافق هستم. بعد از اينهمه وقت که از اولين کامنتام در اين وبلاگ ميگذره به موافقتي نايل گرديديم(در اونجا چادر سياه کفش قرمزي خطابت ميکردم که گفتي اينجوري خطابم نکن گفتم باشه ناز نکن. يادته؟)

    کم کم داريم به تفاهم ميرسيم و بايد بريم سر اصل مطلب

    البته يه چند تا تبصره ميشه گذاشت کنار حرفت ولي خب ميگذريم

    + ميرزا 

    "اولا با عنوان دختر ايراني اسلامي برگزار شده"

    جيگر چيزي به نام "ايران اسلامي" ساخته شده توسط کسانيست که اونچنان با ايراني و ايرانيت بيگانه و مخالفند که تحمل بردن نام ايران به تنهايي ندارند و از ايرانيت به تنهايي رنج ميبرند و به قول خودشون "مکتب ايران" چيز بديست و بايد فقط دم از "مکتب اسلام" زد و نمونه افاضاتشون در مورد برگزاري جشنهاي نوروز در تخت جمشيد بود. ايران غير از مسلمانان دربردارنده يهودي و مسيحي و زردشتي هم هست.به خاطر همين همه چيز رو با هم قاطي ميکنند تا به خيال با اسلام اسلام کردنهاي توخاليشون، خدمتي به حکومتشان کرده باشند.

    بعدشم عزيزم اونجا نوشته دختر شايسته ايران.بعد اينکه اگر عنواني که براي اين دختر انتخاب کرده باشند "دختر شايسته ايران اسلامي" هم باشه با اون چيزي که توگفتي يعني "دختر ايراني اسلامي" زمين تا آسمون فرق ميکنه. عزيزم اشتباه کردي و گفتي "ايراني" اسلامي. ايراني اسلامي يعني دختري که ايراني هست و الزامن مسلمان هست ولي دختر ايران اسلامي يعني دختري که در ايراني که اسلامي ناميده ميشود و تحت سيطه حکومتي که ميگويد اسلاميست و دم از اسلام ميزند!، زندگي ميکند و ميتواند مسلمان اشد يا نباشد. اعم از مسلمان و يهودي و مسيحي و زرتشي.

    پس اين از اشتباه اولت

    "پس انتظار نداشته باشيد که حجاب رو معيار قرار ندن!"

    اشتباه اولت خود به خود اين نظرت رو که منتج از نظر اولت هست رو هم اشتباه ميکنه. ولي فارغ از اين ،عزيزم من انتظاري ندارم که اين حضرات چماق محور و روسري يا توسري محور شما دختر بيحجاب رو کانديد کنند.چون دختر بيحجاب در جامعه، اجبارا وجود نداره و چيزي که وجود نداره هم نميتونه مورد انتخاب قرار بگيره. پس منظور من حجاب نبود بلکه منطور من همونطور که گفتم قائل شدن 150 امتياز براي "چادر" هست. من حرفم سر امتياز قائل شدن براي نوع لباس دختر هست و تبعيضيست آشکار وگرنه همه اونهايي که کانديدشون ميکنند با حجاب (يا چادري يا محجبه معمول غير چادري) هستند

    "از دينشون نپرسن"

    اينهم به دليل اشتياه بودن نظر اولت،با توضيحاتي که دادم خود به خود اشتباه هست. اگر ميگفتند دختر شايسته مسلمان اونموقع حرف تو درست بود.

    "دوما ما کلا با برگزاري همچين مراسماتي مخالف هستيم حالا ميخواد معيارهاش هرچي که باشه!"

    من هم با اين معيارها و عنواني که روش گذاشتند(اگر عنوانش دختر شايسته ايران اسلامي و نه دختر شايسته ايران باشه) مخالفم ولي اگر معيارها رو از اين تبعيضها و تفتيش عقايد و ابزار سازي و سياسي بازيها پاک کنند، چرا که نه؟

    ولي دلايل خودت براي مخالفت با اون چيه؟ دلايلت رو توضيح بده

    پاسخ

    يکي از دليل مخالفت هام زده شدنه حرف هايي از دست حرف هاي شماست! چرا ما بايد کاري بکنيم که آدم دچار تناقض و دوگانگي بشه؟! و اين کار دقيقا داره همين کار رو با دختر امروز ميکنه! اون رو دچار تضاد ميکنه! و مهمتر اينکه مگه جنس زن بازيچه ست که نشستن با قواعدي که خودشون امتياز بندي کردن رتبه بنديش کنن؟! اين يک توهين نيست؟! ما وظيفه مون اين نيست که براي دختر امروز چوب خط بکشيم بگيم هر کسي اينجا رسيد ميشه نمونه! بايد به دخترامروز هويت داده بشه، و اين يعني عين بي هويت کردن دختر امروز!
    + ميرزا 

    تعدادي از اين معيارها! آدم رو ياد تبعيضهايي ميندازه که رژيم سانديس و کهريزک در استخدامهاي دولتيش قرار ميده


    تعدادي از اين شرايطي که گذاشتن تفتيش عقايد و تبعيض عقيدتي و مذهبي هست(مثل ملاکهاي ديني که فقط دين اسلام رو در نظر گرفته بود( تفتيش عقايد البته چيز جديدي در عمر نکبت بار رژيم سانديس و کهريزک نيست.

    ملاکي مثل امتياز قرار دادن براي نوع پوشش هم که تبعيض شديد قائل شدن و انتخاب لباس دختر هست نه انتخاب خود دختر(اونهم پوششي که مطلوب نظام سانديس و کهريزک هست) هيچ کس نبايد در انتخاب شدن براي دختر شايسته با نوع پوشش بر ديگري برتري داده شود.

    در ملاکهاي اجتماعي هم که براي عضو بودن در پايگاه چماقداران رو امتياز براش در نظر گرفته. عضو سازمان چماقداران حکومتي رو امتياز براش در نظر گرفتند!

    خانواده ايثار گر رو جزو امتياز ها قرار داده ولي به خودش تذکر نداده که بايد خود اون دختر خانم رو بررسي کنه و ملاک خود دختر باشه نه خانواده اش. بعلاوه، اين باز يه تبعيض آشکار هست و معيار قرار دادن چيزي که نميتواند عمومي و اکتسابي باشد و همگان بتوانند داشتنه باشند و همه که حانواده ايثارگر ندارند "گيرم که پدر تو بوده فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل"

    پاسخ

    اولا با عنوان دختر ايراني اسلامي برگزار شده! پس انتظار نداشته باشيد که حجاب رو معيار قرار ندن! و يا از دينشون نپرسن! دوما ما کلا با برگزاري همچين مراسماتي مخالف هستيم حالا ميخواد معيارهاش هرچي که باشه!
    + ياسمين 

    من اخر نفهميدم شما چرا مخالفيد؟كاش دليلتونم مي نوشتيد.چون من هر چي مي خونم نميفهمم چرا شما بهتون برخورده مگه ويژگي هايي كه براي ستاره دخت...گفتن بده؟
    پاسخ

    اولا اين کار يک تقليد کاري بيش نيست فقط لعاب عوض کرده! دوما نفس اين کار يک نوع توهين به زن است! سوما ويژگي ها بد نيست ولي آيا يک دختر مي تواند تمام اين ويژگي ها را يکجا با خود همراه داشته باشد؟ مثلا حفظ قران! که اين يکي ديگه نوبرشه! قران رو هم به بازي گرفتن! همين کارشون يک نوع الگو دهي غلط دادن به دختر امروز است، يعني اگر تو اين را نداشته باشي يک چيزي کم داري! حرف در اين زمينه زياد است...
    سلام
    ادم وقتي بکيار باشه و خودش و قدر خودش رو در حد پايين ترين موجود ممکن ببينه همين مي شه ديگه.
    ان شاالله توفيق داشته باشيم خود رو بشناسيم و از خود شناسي به خدا شناسي برسيم.
    راه گم کردي به ما هم سري بزن و از اون نظرات يه کمي هم براي ما بنويس خواهري.
    اي بابا . ادم اينقدر از خواهرش بايد بخواد که بياد ببيندش. عجب دوره زمونه اي شده ها....
    پايدار باشيد
    پاسخ

    :دي

    سلام

    سرچ کردم پارسي بلاگ و دومين وبلاگي که آمد، همين وبلاگ بود.

    به ياد پستي افتادم که نوشتم و در تقاضا براي برقراري حجاب در جامعه شرکت کردم و لينک را نيز در وبلاگ شما نظر نوشتم.

    سوال من اين است که چگونه بايد براي بانوان امروز اين حقيقت را جا انداخت که شان و ارزش برترين بانوي اسلام اين بوده که نه مرد نامحرمي او را ببيند و نه ايشان مرد نامحرمي را ببينند.

    چگونه بايد برايش جا انداخت که مسجد زن، کنج خانه ي اوست اما براي زيارت کربلا بايد با همين اوضاع هم به کربلا برود؟

    چگونه بايد خدا و دين و پيامبر و امام را برايش معرفي کرد که ايمان بياورد بهترين ارزش يک زن مسلمان، اين است که در زندگي زناشويي رضاي خدا را به جاي آورد و براي شغلي که مستحب هم نيست، حق همسرش را در همسر داشتن در منزل ضايع نکند، چه از نظر حضور فيزيکي و چه از نظر حضور فکري و روحي و ايماني؟!

    جامعه ي زنان مومن ما چه کرده که ارزشها و اصول اعتقادي و ديني مترقي و مدرن که پشتوانه اش بوده و هست، در کنار رذائل غرب که سعي مي کنند در بسته بندي هاي زيبا به نام جهاني سازي و ترقي و تمدن پوچ به خورد جوامع ما بدهند تابنده ديده و شناخته شود؟

    چرا يک دختر خانم با شش سال درس حوزه خواندن خود را فارغ التصيل مي نامد؟ کدام آيت الله العظايي خود را فارغ التحصيل ناميده که شش سال درس خوانده اين نام را بر خود بگمارد؟

    ما چه کرده ايم که غرور در کنار مطالعه در متدينينمان شکل نگيرد، تا يک بانوي چادري، چادر پوشش دار خود را براي تبليغ درنياورد و چادر مدي سر نکند؟

    حواس ما کجاست که مبلغين ما به شکل بي دين ها در مي آيند، تا تبليغ دين کنند؟

    غير از اين است که متدينين ما نيز داراي الگوهاي ذهني مي شوند، بدون آنکه به ياد داشته باشند الگوي ما يک الگوي واقعي و عينيست نه خيالي؟

    که

    "(لقد) (کان) في رسول الله اسوة حسنه"

    و امام زمان ما فرمودند: "في ابنة رسول الله "لي" اسوة حسنه"

    در اعتقاد جنسيت را مطرح نکنيم. الگوي يک مومن بندگان تام اند و حجتهاي خدا فارغ از جنسيت.

    چرا مبلغين را تربيت نمي کنيم؟ چرا مبلغين مراقبه نمي کنند؟

    تقاضا دارم در کنار مباحث گذرا و احساسي، به مباحث عميق و مبنايي که منشاء تحول واقعي و جنبيدن بانون شود نيز نظر کنيم، که جنبش تنها يک کلمه ي زيبا نباشد.

    يا علي


    سلام

    مشکل ما از ياد رفتن خداي مهربون ماست

    خدا که فراموش بشه از کي انتظار حجاب داريم

    شايد يادمون رفته که کلمه به نام بندگي هم وجود داره

    دختر و پسر فرقي نداره

    فقط بايد خدا رو پيدا کنيم

    يا حق

    + زهرا 


    سلام

    خانم گلپر عزيز زياد خودتان را ناراحت نکنيد در طول اين 32 سال بعد از انقلاب اشتباه زياد بوده اين هم يکي ديگه موضوع تازه اي نيست مسئولان کشور ما ميتوانستند با انجام کار فرهنگي عميق و ريشه دار در زمينه تمام مسائل اسلامي خصوصا حجاب و نقش زن در اجتماع معرفي صحيحي از احکام اسلام به دنيا داشته باشند و امروز بهترين و شايسته ترين دختران(بر اساس معيارهاي اسلامي) را داشته باشيم اما افسوس و صد افسوس...

    در کوچه و خيابان که راه ميروم نشاني از اسلام نميبينم دلم ميخواست همه دختران اين سرزمين حداقل به اندازه سر سوزني مرا به ياد صاحب نامم مي انداختند اما افسوس...

       1   2      >