• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : invisible hijab
  • نظرات : 15 خصوصي ، 124 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3   4   5    >>    >
     
    + رضوانه 

    سلام مي خواستم بدونم تتو ابرو و لب هم آرايش محسوب مي شه و در صورت داشتنش بايد روبنده داشته باشيم يا نه؟
    پاسخ

    سلام. تا اونجايي که يادم هست جواب اينه که بايد به عرف مراجعه کرد و چون به نظر ميرسه در عرف تاتو زينت محسوب ميشه بايد اون رو پوشوند. حالا اگر مي تونيد با همون روسري و مقنعه و چادر يا شايدم پوشيه
    + Pouyan 
    خيلي ها ميگن حدود حجاب تو قرآن مشخّص شده و نبايد از روبنده استفاده کرد و از اين حرف ها
    ولي به نظر من کار شما درسته

    توي قرآن، حجاب واجب مشخّص شده، يعني غير از وجه و کفّين، پوشوندن بقيه قسمت هاي بدن واجب هست. ولي پوشوندن وجه و کفّين مستحب هست. (تو رساله هم صريحاً مستحب بودنش بيان شده) در ضمن محض اطلاع دوستان، يکي از احکام هم اين هست که وقتي زني متوجّه ميشه که نامحرمي به قصد لذّت داره به اون نگاه مي کنه، بهش واجب هست که وجه و کفّين رو هم بپوشونه و يا از اونجا بره و يا به هر شکلي جلوي نگاهش رو بگيره

    مثل نماز که مثلاً براي نماز ظهر، خوندن 4 رکعت به طور کامل واجب هست، ولي سجده ي بعد از نماز، تسبيحات حضرت زهرا و... مستحب

    خدمت اون دوستي هم که ميگه اين کار، پيشي گرفتن از خدا و رسولش هست، اگه واقعاً اين حرف درست هست، اين چه پروردگاري هست که يه انسان کوچيک، مي تونه با زدن يه روبنده ازش پيشي بگيره؟ اين چه پيامبري هست که با زدن يه روبنده ميشه از تمام کار هاي نيکي که انجام داده پيشي گرفت

    درود به شما که علاوه بر بقيه بدن، وجه و کفينتون رو هم از نگاه نامحرم مي پوشونيد و مطمئن باشيد اين کار مستحب هست و روز قيامت ثوابش رو ميگيريد
    درود به شما، انشاالله خدا پشت و پناهتون باشه
    + بنده ي خدا 
    ما چيزي بنام آرايش عرف پسند در اسلام نداريم که مراجع بخوان در موردش نظرات متفاوتي داشته باشند.
    مطلبي که من عرض کردم، در مورد کارهاييست که در واقع نوعي آرايشه ولي در زمانهايي بدليل رواج زياد يا ضرورت بنظر آمدن يا خفيف بودن از نظر عرف جامعه، آرايش محسوب نميشه.
    همچنين در مورد آرايشي که پاک کردنش زن رو به حرج ميندازه، مثل خالکوبي که دربين زنان عرب در صدر اسلام عموماً رواج داشته و امروز هم در خيلي از نقاط دنيا رايجه، يا تاتوي ابروها که در بعضي زمانها و فرهنگها آرايش محسوب ميشده و ميشود و در بسياري فرهنگها، آرايش محسوب نشده بلکه يک امر ضروري هم هست و پاک کردن آنها کاري بسيار مشکل است و ضرورت انجام آن با توجه به سختي که زن متحمل ميشه و اصلاً آرايش محسوب شدن يا نشدن آن به عرف واگذار شده و حکمي هم درباره پوشاندن صورت بواسطه يکي از اين کارها در اسلام وجود نداره، بلکه به عرف جامعه واگذار شده.
    دستور اسلام، فقط پوشاندن بدن، غير از وجه (گردي صورت) و کفين (از نوک انگشتان دست تا مچ) است. با اين تبصره که پوشش مومن نبايد محرک و شهوت انگيز باشد، نبايد لباس ويژه کفار باشد و نبايد سبب جلب توجه شود (لباس شهرت باشد).
    اما پوششي که شما از آن استفاده کرديد و چنين لذتهاي شبهه ناکي را از پوشيدن آن نام ميبريد، اگر حتي مستحب هم باشه-که مطلقاً نيست-ناقض اصول اصلي لباس مسلمانه.
    همانطور که در صحبتهاي خودتون هم اشاره کرديد اين پوشش باعث جلب توجه بيشتري نسبت به پوششهاي عادي با رعايت حدود شرعي ميشه. دليلشم اينه که سازگاري با عرف جامعه ايران، اونهم در شهرهايي مثل تهران يا مشهد نداره. امثال اين لباسها در بعضي جوامع حتي از پوششي که حدود شرعي هم درش رعايت نشده باشه بيشتر سبب جلب توجه و انگشت نمايي ميشه.
    خودنمايي وجلب توجه با هر انگيزه اي و به هر وسيله اي که انجام بشه عمل خلاف شرع و منافي عفته، چه با افراط در پوشش و چه با تفريط. اگر اسلام و قرآن کريم و پيامبر(ص) و اعمه اطهار(ع) رو هم دست اويز عمل خطامون قرار بديم و دشمنان اسلام رو به صرافت سوء استفاده از اين موقعيت بندازيم که ديگه بدترين بدترينهاست.
    شما خواهر محترم رو هم که بدنبال جلب توجه و پيدا کردن خريدار هستين که بعداً نفروشين يا گران بفروشين، دوباره به پرهيزکاري و تقواي الهي توصيه ميکنم و مجدداً توجه شما و ساير مومنين رو جلب ميکنم به آيه (1) سوره مبارکه حجرات، که ايمان آورندگان رو از پيشي گرفتن و تقدم يافتن بر خدا و رسول در احکام اسلام، منع ميکنه.
    ...اللهم اغفرلي الذنوب التي تنزل البلاء.
    + سرباز 


    چه استحبابي چه آشي چه كشكي؟

    خواهر من خدا براي انسان سخت نميخواد وقتي زني در اكثر شهرهاي ايران با پوشش صورت عملا محدوديت شديديو به خودش اعمال ميكنه و محروم از خيلي چيزا ميشه استحبابه؟

    نميدونم والله چي بگم فقط ميدونم آخوندا كاري دارند با دينمون ميكنن كه جز افراطو تفريط هيچي ديگه ازش داره باقي نميمونه.

    به اميد ظهور منجي عالم بشريت امام زمان-عج تا حق بر باطل نمايان شود

    پاسخ

    آمين...
    + بنده ي خدا 
    آدم نميدونه به حال کي تاسف بخوره.
    به حال اون آدم بي دين و ايماني که نميدونه و ميدونه که نميدونه يا به حال اون کسي که نميدونه و نميدونه که نميدونه و فکر ميکنه دينداره.
    خواهر عزيز…
    حدود حجاب در اسلام مشخص شده، در قران کريم، در احاديث، در روايات، در سوالاتي که از پيامبر(ص) و معصومين شده و…
    در تمام اين مطالب، دستور اسلام، پوشاندن بدن، غير از وجه (گردي صورت) و کفين (از نوک انگشتان دست تا مچ) است.
    حتي چنانچه صورت آرايش مختصر هم داشته باشه جوري که در عرف رايج است و آرايش محسوب نميشود و يا آرايشي که پاک کردنش زن رو به حرج ميندازه، حکم به پوشاندن صورت نشده.
    وقتي اسلام گفته از شرايط پوشش مومن اينه که لباسش لباس شهرت نباشه، نگفته لباس شهرت به شهوت نباشه يا لباس شهرت به عفت.
    واقعا وحشتناکه که افرادي که اينچنين دم از ايمان به تعاليم اسلام ميزنند، جسارت رو به اين حد رسوندن که خودشون رو عالم تر و فهيم تر از پيامبر و معصومين (ع) و نعوذبالله کامل کننده حکم صريح قران ميدونند.
    توجه شما خواهر محترم و ديگر دنباله روان آگاه و ناآگاه رو هم جلب ميکنم به آيه (1) سوره مبارکه حجرات.
    توجه داشته باشيد که هر افراطي (پيشي گرفتن در احکام و فرايض)، تفريطي به همراه داره و شما در برابر کساني که افراطتون اونها رو دچار تفريط کرده و هم در برابر خدا مسئوليد.
    …و خداوند شنوا و داناست.
    پاسخ

    لطفا بفرمائيد کجاي دستور اسلام اومده آرايشي که پاک کردنش زن رو به حرج ميندازه اشکال نداره؟ در مورد آرايش عرف پسند هم نظرات مراجع متفاوت و ميزان آرايش قابل بحثه... يعني پوشاندن صورت به عنوان يک عمل استحبابي نه واجب اينقدر به نظرتون سنگين و غير قابل تحمل مياد؟ عجبا!
    + سميه 
    سلام گل دختر جان من 22 سالمه و حجابم هم نسبتا کامل هستش و قصد ازدواج دارم ولي نامزدم يک مقدار نسبت به حجاب من سختگيره و يکي از شرط هاش اينه که من بايد بعد از ازدواج پوشيه بزنم. من هم برام سخته که بعد از اين همه سال پوشيه بزنم حالا مي خوام بدونم اگر شما به جاي من بوديد چيکار مي کرديد؟
    پاسخ

    سلام سميه خانوم. فقط يه چيزي مي تونم بگم که سعي کن به خاطر عشق و علاقه ي اول ازدواج قولي ندي که از عهده اش برنياي! اگر فکر مي کني خودت به پوشيه زدن علاقه داري و مي توني بهش معتقد هم باشي به خاطر اينکه همسرت داره همچين شرطي برات مي ذاره لجاجت نکن و اينطور فکر کن که شايد اين شرط وسيله ي پيشرفت و رشد روحي و ايمانيت باشه؛ ولي اگر مي بيني اصلا نمي توني به پوشيه زدن ايمان داشته باشي همون جمله ي اول که گفتم. قولي نده که نتوني از عهده ش بر بياي. سعي کن خيلي منطقي با نامزدت صحبت کني و نظرت رو بگي. مي توني هم شرطش رو مشروط بپذيري. که مثلا يه ماه امتحان کني و اگه خوشت اومد هميشه پوشيه بزني. ضمنا اينو بدون که حتما به نظر نامزدت خيلي زيبا و دوست داشتني هستي که نميخواد کس ديگه اي ببينتت...
    + سميه 

    سلام گل دختر جان من 22 سالمه و حجابم هم نسبتا کامل هستش و قصد ازدواج دارم ولي نامزدم يک مقدار نسبت به حجاب من سختگيره و يکي از شرط هاش اينه که من بايد بعد از ازدواج پوشيه بزنم. من هم برام سخته که بعد از اين همه سال پوشيه بزنم حالا مي خوام بدونم اگر شما به جاي من بوديد چيکار مي کرديد؟
    سلام. در صورت امکان اگر مطلبي از جايي نقل شده است منبع آن را هم بفرماييد. در پناه حق پاينده باشيد
    + baran 
    سلام من در تهران زندگي ميکنم و الان 6ساله که پوشيه ميزنم از 15 سالگي وقتي ديدم که حجابي بالاتر از چادر است تصميم به اين کار گرفتم و احساس غرور دارم چون فتواي امام خامنه اي پشتم است خانمي که نوشتي از پشت پوشيه راحت کسايي نگاه ميکنم رو نگاه ميکنيم بدون کسي که نمي خواهد ديده شود نمي بيند وحرفت تهمت بزرگي است جلب توجهي ندارد در تهران کسي که بيشتر پوشيده است جلب توجه دارد يا کسي که نيمه عريان است هيچ انسان کمال گرايي نيست که از حرکت به سوي کار استحبابي که او را سريع تر به کمال ميرساند بدش ايد چکار کسي به نماز شب يا اعتکاف يا ... اشکال نميگيرد اما وقتي همين استحباب در حجاب باشد همه با ان مشکل دارد حتي کساني که مذهبي اند
    پاسخ

    سلام. احسنت به شما. من که متاسفانه اين توفيق رو ندارم هميشه پوشيه بزنم.
    + فرزانه 

    ميتونم تو وبلاگتون عضو بشم؟

    شما خانوماي محجبه يه دختر مانتويي که دوست داره درباره ادماي با حجاب و طرز فکرشون بيشتر بدونه رو ميپذيريد؟

    من اطلاعات زيادي درباره فلسفه حجاب ندارم دارم درباره حجاب و حيا تجقيق ميکنم.شايد بتونم يه چيزايي ازتون ياد بگيرم

    پاسخ

    منظورتون از عضو شدن چي هست؟
    + فرزانه 

    سلام

    الان دوم دبيرستان هستم.يه مدتيه همه بهم ميگن صداي خوبي دارم و به خصوص توجه آقايون رو خيلي جلب ميکنه.من از اون موقع هروقت ميرم بيرون خيلي سنگين حرف ميزنم ولي بازم نگاهشون راحتم نميذاره.خيلي مزاحم دارم.حالا شما فکر ميکنيد اگر حجابمو بيشتر رعايت کنم مشکلم حل بشه؟

    پاسخ

    سلام. خب مسلمه که رفتار خيلي تاثير داره بقيه چه برداشتي از شخصيت ما داشته باشن و چقدر جرأت کنن به حريم ما نزديک بشن. اما اگر تلاشتو کردي سنگين صحبت کني ديگه سعي کن به وسواس نيفتي! صداي خوبم يه نعمت خدايي هست. نميشه به خاطر صداي خوب هميشه سکوت کني که. ولي بدون که طرز پوشش حجاب، لحن بيان، زبان بدن، نگاه چشم و... همه شون با هم شخصيت تو رو مي سازن و خط قرمزهاي رفتاري بقيه رو باهات مشخص مي کنه... موفق باشي
    + ****** 


    چرا پوشيه؟

    نميگم حجاب نداشته باشيد ولي پوشيه خيلي جلب توجه ميکنه.

    چه اشکالي داره با يه لباس ساده و شيک بريم بيرون؟

    من تو شهر خودم تا حالا نديدم کسي پوشيه بزنه.

    راهنماييم کنيد شايد منم با حجاب تر بشم.ممنون

    پاسخ

    چون از واجبات نيست لزومي نمي بينم کسي رو دعوت به پوشيه زدن بکنم! اما جالبه بدونيد توي فرانسه 2000 نفر پوشيه مي زنن. حالا نمي دونم شهر شما کجاست که تا حالا نديدي. پوشيه به چيزي نظرارو جلب مي کنه که ديدن نداره.

    حجاب فقط به پوشش بدن نميگن حجاب چشم هم داريم كه حكما شما بهتر از من ميدونيد و حجاب نگاه مختص اقايون نيست كه باز هم شما بهتر از من ميدونيد اين كه از پشت روبنده نگاه بدوزي به نگا هاي كنجكاو و كلي كيف كني كه ارزان فروش نيستي خود گناه است كه حكما نميداني وگرنه نمي نوشتي وصف تماشا از پشت شيشه رفلكس را ...

    من خودم پوشيه ميزنم اما فقط وقتهايي كه ارايش كرده م و ميخوام برم مهموني يا عروسي اما هميشه نصيحت مادرم يادم هست كه دخترم حجابت را و نگاهت را با هم حفظ كن ...

    سلام گل دختر خانوم.ازت خوشم مياد..قربون دختراي ماهي برم كه حجابشون رو سفت و سخت رعايت ميكنن..خدا خيرت بده..

    منم پوشيه دارم و گاهي ميزنم..دوس دارم همه جا بزنم ولي نميشه...خودت ميدوني چرا..

    بيشتر نظرات رو خوندم..جالب بودن..

    دوست دارم باهم تبادل لينك داشته باشيم گل دختر جان..من طلبگي نخوندم ولي كلي دختراي باحال طلبه رو دوس دارم..

    راستي من زهرام..

    بيا به وبهام سر بزن...اخه سه تا وب دارم..البته دارم برا ارشد ميخونم زياد وقت نميكنم اپشون كنم..

    گل گلاب بياي ها..

    قربونت برم..

    يا زهرا

    وبلاگ نويس محترم
    با سلام

    به اطلاع مي رساند سومين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال از تاريخ 88/7/8 الي 88/7/18 در مصلاي امام خميني از ساعت 10 صبح الي 20 برگزار مي گردد.
    لذا از شما دوست عزيز دعوت مي شود از بخش هاي مختلف نمايشگاه بويژه سالن پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ ها بازديد نماييد.

    سومين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتيال
       1   2   3   4   5    >>    >