سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اماما ... متشکرم

ارسال‌کننده : گل دختر در : 86/3/13 12:35 عصر

از وقتی طرح نیروی انتظامی برای مبارزه با بدحجابی آغاز شده بود این شایعه بود که حضرت امام خمینی معتقد به اجباری بودن حجاب در جامعه نبودند .
دوشنبه هفته گذشته خانم فریده مصطفوی دختر حضرت امام برای سخنرانی به جامعه الزهرا تشریف آوردند. من هم فرصت را غنیمت شمرده و خواستم از زبان خود ایشان بپرسم که آیا چنین سخنی درست است یا خیر . پرسیدم . گفتند : نه، اصلا اینطور نیست . یعنی می گید هر کی خواست بدون پوشش از خونه بیاد بیرون؟
گفتم : نه ... یعنی بدون حجاب اسلامی باشه . رو به اطرافیان اشاره ای به من کردند و گفتند:اینها می خواهند یک تهمتی به امام بزنند ! ازدحام جمعیت مانع صحبت بیشتر و شفاف سازی شد .
امروز گوشه ای از مصاحبه اوریانا فالاچی با حضرت امام خمینی(ره) را خواندم . فالاچی را که می شناسید؟ همان روزنامه نگار ایتالیایی که به علت گفتگو های تاریخی اش با شخصیتهای تاریخی شهرت جهانی دارد و خصم بی ریشه ای هم با اسلام .(توهین به اسلام هم اضافه کنید به کارنامه اش)

فالاچی- این چادر، آیا صحیح است که این زن ها خود را در زیر چادر مخفی کنند؟ این زن ها در انقلاب شرکت کردند . کشته دادند . زندان رفتند . مبارزه کردند، این چادر هم یک رسم از قدیم مانده ای است . حالا دیگر دنیا هم عوض شده . حالا این صحیح است که مثلا این ها خودشان را مخفی کنند؟
امام خمینی(ره)- اولاً این که  این  یک  اختیاری  است  برای  آن ها، خودشان  اختیار کردند. شما چه  حقی  دارید که  اختیار را از دست شان  بگیرید؟ ما اعلام  می کنیم  به  زن ها که  هر کس  چادر می خواهد یا هر پوشش  اسلامی ، بیاید بیرون . از ۳۵ میلیون  جمعیت  ما ۳۳ میلیونش  بیرون  می آید. شما چه  حقی  دارید که  جلو این ها را بگیرید؟ این  چه  دیکتاتوری  است  که  شما نسبت  به  زن ها دارید؟ و ثانیاً این که  ما یک  پوششی  خاص  را نمی گوییم . برای  حدود زن هایی  که  به  سن  و سال  شما رسیده اند هیچ  چیزی  نیست . ما زن های  جوانی  که  وقتی  ایشان  آرایش  می کنند و می آیند، یک  فوج  را دنبال  خودشان  می کشند، این ها را داریم  جلوشان  را می گیریم . شما هم  دل تان  نسوزد.  من  دیگر بلند شوم .
شما هم  دل تان  نسوزد.  [خطاب  به  مترجم :]  شما بگویید این ها را به  ایشان .


کلام امام خیلی مختصر و پر مغز است . همان خصوصیتی که باید پستهای وبلاگی داشته باشد . فکر میکنم اگر امام خمینی الان زنده بودند وبلاگ نویس خوبی می شدند !
در ادامه مطلب می تونید برداشتهای حقیر رو از این کلام امام بخوانید.

1- «این  یک  اختیاری  است  برای  آن ها، خودشان  اختیار کردند.»امروزه مفهوم اختیار و اجبار با لفظ واحد و معناهای متفاوتی به کار می رود . برخی لوگو می زنند که با حجاب اجباری مخالفت کنند در حالیکه امام حجاب را اختیاری می داند . که هر کس با هر پوشش اسلامی که خواست بیاید بیرون . کاش مطلب مرتبط با این عکس را هم در اینترنت نشر می دادند تا مفهوم اختیار واجبار روشنتر شود . ما مختاریم که با هر پوشش اسلامی که بخواهیم وارد جامعه شویم . ( البته این مبحث که چرا حکومت حق دارد در پوشش افراد دخالت کند بسیار جای سخن دارد که به وقتی دیگر موکول می کنیم .)
2- « شما چه  حقی  دارید که  اختیار را از دست شان  بگیرید؟؟ این  چه  دیکتاتوری  است  که  شما نسبت  به  زن ها دارید؟ » خوشمان آمد ! به جای برخوردی منفعلانه که از مواضعشان دفاع کنند خود خبرنگار را زیر سوال برده اند و دیکتاتوری حاکم بر کشورشان . که چرا در برخی کشورها خانم ها اختیار ندارند حجاب داشته باشند. من به نوبه خودم از حضرت امام خمینی(ره) به خاطر اختیار در حجاب که نتیجه انقلاب اسلامی ایران است متشکرم . مقام معظم رهبری در یکی از بیاناتشان می فرمایند(نقل به مضمون) این غرب است که باید در مورد دیدگاهش نسبت به زنان پاسخگو باشد . اما به خاطر ابزار تبلیغاتی که در دستشان است متاسفانه اسلام را مورد هجمه قرار می دهند .
3- « ثانیاً این که  ما یک  پوششی  خاص  را نمی گوییم .» مثلا چادر با اینکه خوب است ؛نمیگوییم همه چادر بپوشند . توجه کنید که به همه نمی گویند . ولی در خاطرات خانم مرضیه دباغ که میخواندم ایشان به علت فعالیتهای نظامی که داشتند مدتی پوشش مانتو مقنعه بلند و گشاد داشتند که امام به ایشان توصیه کردند اگر چادر بپوشند بهتر است .
4- « برای  حدود زن هایی  که  به  سن  و سال  شما رسیده اند هیچ  چیزی  نیست» این جا بود که خانم فالاچی بهشان برخورد ! (والقواعد من النساء الاتی لایرجون نکاحا فلیس علیهن جناح ان یضعن ثیابهن غیر متبرجات بزینه.../سوره نور،آیه60)
5- «ما زن های  جوانی  که  وقتی  ایشان  آرایش  می کنند و می آیند، یک  فوج  را دنبال  خودشان  می کشند، این ها را داریم  جلوشان  را می گیریم»  آن موقع اسمش طرح نیروی انتظامی برای مبارزه با بدحجابی نبوده و البته نمی شود گفت حضرت امام با این شیوه مبارزه موافق بوده اند ( ما هم نگفتیم موافقیم!) اما اصل مطلب مدنظر ایشان بوده که باید از انحراف جامعه به علت بدحجابی برخی جلوگیری کرد .
6- « شما هم  دل تان  نسوزد.  من  دیگر بلند شوم .» امروزه دیگر چه کسی جرات می کند با یک خبرنگار خارجی مشهور اینطور صحبت کند؟! حتی رویت شده که در مصاحبه با خبرنگاران داخلی اذان را نمی شنوند و برخلاف سنت امام به مصاحبه شان ادامه می دهند. چه رسد به اینکه خبرنگار را زیر سوال ببرند و خودشان مصاحبه را تمام کنند . امام در عین مهر،قهر و صلابت خاصی داشتند و فکر میکنم برای مبارزه با بدحجابی هم صلابتشان بیشتر از مهرشان نمایان می شد .

قضاوت با شماست ... اگر امام خمینی(ره) اکنون در قید حیات بودند در مقابل بدحجابی سکوت می کردند؟ امامی که دنیا، فریادش را شنید .

در آخر کلام جا دارد دوباره از امام عزیزم که « آزادی در حجاب » را به من هدیه کرد تشکر کنم . اماما.. از اینکه می توانم همراه با حفظ حجاب، دانشجو و طلبه باشم از شما ممنونم . کاش بیشتر قدرش را بدانم . بیشتر درس بخوانم . راستی امام ... به امر خدا گله ای ندارم اما شاید اگر در ایام امتحانات رحلت نمی فرمودید، ما نسل سومی ها بیشتر می شناختیمتان .
رهرو شما، یک اپسیلون طلبه
epsilon

این مطلب رو خانم موسوی از دوستان وبلاگدار و طلبه جامعه الزهرا نوشتند . درباره درس وصیتنامه امام راحل که در جامعه تدریس میشه . اگر ایشون می دونستند که چقدر از مطالب و صحبتهاشون استفاده میکنم زودتر آپدیت می کردند . گفتم که بدانند!




کلمات کلیدی :

الکسا