سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشناخته ورق زدن

ارسال‌کننده : گل دختر در : 87/4/28 6:52 عصر

نوشتن درباره بعضی مناسبت‏ها را مثل مشق شب بر خودم واجب می کنم.یکی اش امروز؛ وفات حضرت زینب - سلام الله علیها - .
سال‏های قبل ایام محرم زیاد دنبال کتاب درباره ایشان بودم. عقیله بنی‏هاشم، عالمه غیر متعلمه، خطیبی برجسته، خواهری دلسوز، پیروی راستین... اما هیچ کدام راضی‏ام نمی کرد.
به رسم مناسبت‏های گذشته اول سراغ گوگل رفتم. انگار فقط دو سه نفر ایشان را از دور دیدند؛ چیزهایی نوشتند و بقیه کپی کردند. این همه کلمه و عبارت که کنار هم چیده شدند همه گنگ هستند.
زینب‏های زندگی‏ام را سرچ می‏کنم. دوستی داشتم زینب نام که الان دانشجوی ترم‏های آخر پرستاری است. در قسمتی از جامعه‏الزهرا حسینیه حضرت زینب - سلام الله علیها- در حال احداث است. زینب خانم ( آن خانم مسلمان اتریشی) را فقط یک بار دیدم؛ اما هیچ وقت نگاهش به اسلام را فراموش نمی‏کنم. وبگذر گل دختر را که چک می‏کنم می‏بینم تا حالا سه نفر با سرچ عبارت « خطبه‏های زینب » به وبلاگم رسیدند.  نمی‏دانم چه کسانی بودند. شاید پرسان‏تر از من به دنبال گوشه‏ای از چادر زینب اینترنت را ورق می‏زدند. شمایی که نمی‏شناسمتان؛ ببخشید وبلاگکم جوابگویتان نبود.
زینب - سلام الله علیها- مثل پدر بزرگوارش خوش‏کلام بود؛ اما نوبت خودش که می‏رسد کسی نیست با کلامی خوش، توصیفش کند. مرقدش را که زیارت کردم سن زیادی نداشتم. یکی از همسفرانم بعدا گفت از حضرت زینب - سلام الله علیها- خوب صحبت کردن را خواسته‏بود. او اول خوب شناخته بودشان و بعد به خال هدف زده بود و خواسته بود؛ اما من، نشناخته طلب می‏کنم. نشناخته می خواهم بشناسم و بشناسانم!

چند مقاله:
حضرت زینب (س) پرستار نهضت و انقلاب حسینی . نگاهی به آموزه‏های سیاسی اجتماعی حضرت زینب(س) . نقش الگویی حضرت زینب در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس . جهاد در لباس اسارت . بازخوانی صبر زینب(س) بر پایه آموزه‏های قرآن . سیره زینی و نهضت بیداری




کلمات کلیدی :

الکسا