سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصاحبه

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/7/9 2:6 صبح

26 آبان 1384

قسمتی از مصاحبه با خانوم دکتر اردبیلی مسئول کمیسیون بانوان استان فارس  

مشکل کنونی این است که در دختران قبل از ورود به دانشگاه  ها انگیزه حضور در لیستهای مدیریت کلان کشور تقویت نشده است و تعریفی که از حضور زنان در اجتماع برای آنان شده است گنگ است . در حالی که مامعتقدیم که دیدگاه سنتی زن را باید متحول کنیم و به سمت یک دیدگاه تکاملی برویم ، اما زن سنتی صد سال پیش را ما به جامعه کشاندیم ، بدون اینکه الگوی توسعه را برای او توضیح دهیم .
یعنی بدون اینکه تمام مفاهیم حضور فردی ، اجتماعی و خانوادگی در الگوی توسعه مشخص شده باشد ، زن را سردرگم به جامعه کشاندیم .
دختران دانش آموز ناگهان در محیط دانشگاه ها رها می شوند و نمی دانند که در آینده از این حضور اجتماعی چه نتیجه ای خواهند گرفت .
زنان ما خوشحال میشوند که میزان اشتغال آنها در سطوح پایین جامعه بالا می رود اما اگر این پرسش صورت بگیرد که در سطوح تصمیم سازی که بالاتر از تصمیم گیری است آیا زنی وجود دارد یا نه ، هیچ پاسخی داده نمی شود . ضمنا یکی از چالش های مهمی که پیش روی زنان وجود دارد افزایش آمار طلاق در جامعه است که به آرامش زنان ما لطمه جدی وارد می کند و این موضوع هم تعریف نشده است .
یعنی به زن نگفته ایم که شما به عنوان یک زن ایرانی و با مشخصات کشور خودمان میخواهید در جامعه حضور داشته باشید و خانواده خود را هم حفظ کنید ، جایگاه تعامل شما با این مسئله چگونه است و در صورت بروز مشکل کدام را ترجیح بدهید؟
دیده می شود که زنان کارمند ، اغلب خسته هستند . آنها از صبح تا شب تلاش می کنند و هیچ جا دیده نمی شوند ولی در عین حال میخواهند ثابت کنند که حتی بیشتر از مردان هم تلاش می کنند اما به جایگاه خودشان هم دست پیدا نمیکنند .

 **************

روزنامه نون نون ! یک صفحه تمام این مصاحبه را به چاپ رساندند و البته کم لطفی نکرده و تصویر ایشان را به اندازه یک چهارم کل صفحه چاپاندند !

بماند که ایشان هم به همین خاطر شکایت کردند و ...




کلمات کلیدی :

الکسا