سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنان ناقص العقل!

ارسال‌کننده : در : 88/5/10 6:56 عصر

نویسنده مطلب: گل پر
همیشه وقتی با کسانی که موافق فمینیست هستند جدل کردم، وقتی طرف مقابلم کم می ارود، انگشتش را می گذاشت روی خطبه ی 80 حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه و می گفت، امام و دین شما همان کسی است که شما زنان را ناقص العقل خوانده! همین بر خورد افراد مدافع فمینست برایم کافی ست که بگویم ، فمینست ها می خواهند مسلمانیتان را ازتان بگیرند، آنها در هر شکل و لباسی حاضرند ظاهر شوند تا به هدفشان برسند مصداق بارزش، همین فمیسنت از نوع اسلامی ست! بیشتر زنانی که به ندای آنها لبیک گفتند خبر ندارند که فمیست یک دفاع زنانه از مردان است...
و اما بحث ناقص العقل بودن زنان!
اولا ظاهر این کلام امام شاید ناقص باشد، ولی در اینجا معنای تفاوت برداشت می شود نه ناقص بودن! که اگر این طور باشد با کلام خداوند در تضاد است، چرا که نه قرآن و نه عقل سلیم هیچ انسانی این مطلب را نمی پذیرد. خداوند در آیه یک سوره نساء می فرمایند:" که ما آدم و حوا را از نفس واحد خلق کردیم" ،یعنی چه؟! یعنی اینکه هیچ کدام از دیگری چیزی کم ندارد، مثالی را برایتان می آورم تا روشن تر شوید.
فرض کنید شما یک کیلو هیزم خشک دارید و دوست شما یک کیلو هیزم تر، هر دو هم زمان در شرایط مساوی شروع به آتش زدن هیزم ها در پشت حصاری می کنید، ولی برای شما زودتر شعله ور می شود و برای دوست شما که کمی هیزمش نمناک است دیرتر شعله ور می شود، شخصی از راه دور این صحنه را مشاهده می کند، با خودش می گوید، نگاه کن، یکی از آن دو هیزم بیشتری دارد که دود بلندی از ان بلند شده و دیگری هیزم کمتری دارد که فقط ذره ای دود از آن بلند شده، این شخص چون از پشت حصار خبری ندارد این حرف را می زند.
عقل زن و مرد هم به سان همین هیزم نمناک و خشک است، عقل زن زمان بیشتری نسبت به عقل مرد می خواهد تا بکار بیافتد، درست مانند احساس زن و مرد، در این جا مرد عکس زن است، یعنی احساس مرد مثل ان هیزم نم ناک است و احساس زن مثل آن هیزم خشک، مردان خیلی دیرتر نسبت به مسائل اطرافشان احساسشان به کار می افتد و منظور این نیست که اصلا احساس نداشته باشند و یا زن عقلش نسبت به مردم ها کمتر باشد، اصلا این طور نیست، که اگر این طور بود بر خلاف آیات قرآن و کلام خداوند می بود.




کلمات کلیدی :

الکسا