سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیه های تمدن

ارسال‌کننده : در : 88/5/31 8:38 صبح

هفته ی گذشته به اردوی فرهنگی زیارتی که بسیج دانشجویی در مشهد برگزار کرده بود رفته بودیم البته تحت عنوان آیه های تمدن. حدود 30 تا مربی بودیم که بایدمسئولیت 400 نفر از نخبگان دختر بسیجی را به عهده می گرفتیم، وجود این همه نخبه دختر که اکثر رتبه های دو رقمی کنکور سراسری رو به خودشون اختصاص داده بودن من رو به وجد می اورد.

هدف از برگزاری این طرح که سه سال سابقه داشت، آشنا کردن بچه ها با محیط دانشگاه بود، در همه مورد، چه فرهنگی، چه علمی، چه سیاسی، حرفهایی زده شد و راهنمائی هایی به بچه ها ارائه می شد که نه تنها به درد خودشون می خورد، بلکه به نفع منافع کشور هم بود.

روز اول افتتاحیه آقای وحیدی سخنرانی در مورد هدف و موفقعیت به بچه ها ارائه داد که خیلی برایم جالب بود، مثلا می گفت هیچ وقت نگویید نمی توانم، همیشه برای خودتون یک هدف بزرگ و بلند در نظر بگیرید و تلاشتون رو برای رسیدن به اون هدف متمرکز کنید، و به حساب اینکه به خودتان بگویید دختر هستید از انجام کاری نا امید نشوید...، و با مثال هایی که برایمان می زد این مطلب را کاملا توی ذهنمان جا انداخت...

گروهی که من مسئولیتشون رو برعهده داشتم شاید از لحاظ ظاهری وضعیت مناسبی نداشتند ولی وقتی به صحبت نشستم دیدم تمام ذهنشان پر از دغدغه ست و می شد گفت نمونه ی یک بسیجی کامل !
به قول خانم شریعتمداری (مسئول گروه مربیان)، بسیجی به صرف یک من ریش و یا چهار متر چادر نیست، بسیجی اون کسی هست که وجودش برای دشمنان و خونخواران کشور و اسلام تهدید حساب بشه... ( البته این فقط یکی از خصوصیات بسیجی بودن هستش و بازهم البته غیر قابل انکار)

ناگفته نمونه که، من فکر می کنم ارزش علمی دختران بیشتر از پسران باشه، چون با اینکه خیلی کمتر از پسران از فضاهایی مثل کتابخانه استفاده کردند و یا به قول یکی از دوستان همیشه به سفارش خانوادشون بخاطر امنیت خودشون ، قبل از یک ساعت خاصی در خانه حاضر می شدند و مثل پسرها نمی تونستند تا دیر وقت از کتابخنه و فضاهای دیگه استفاده کنند، دست یابی به این رتبه ها با این وضعیت قاعدتا ارزشش بیشتر خواهد بود.
گل پر نوشت.......................................................
هیچ وقت مدل درس خوندن خودم رو برای آزمون ورودی حوزه یادم نمیره، با اون وضعیتی که من داشتم هر کس به جای من بود قید آزمون اون سال رو می زد، ولی بااین حال من با تمام مشقتی که داشتم خوندم و روبه 78 کشوری رو گرفتم.

طرح آیه های تمدن برای حمایت از نخبگان بسیجی مهر ماه اجرا می شود
300 دانش آموز در اردوهای علمی طرح آیه های تمدن شرکت کردند
همایش «آیه های تمدن» نقطه اتصال دانش آموزان و دانشجویان بسیجی است




کلمات کلیدی : بسیجی، نخبگان، تحصیل علم، آیه های تمدن، بسیج دانشجویی

الکسا