سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وقتی تکنولوژی به کمک ازدواج می آید

ارسال‌کننده : در : 88/8/14 1:0 صبح

ـ وایییییی، چه حرفی! زود توبه کن که عقابت واجب شده!
 
ـ مگر چه شده؟!

ـ چه شده؟! دختر و پسر اینگار متوجه نیستند چکار می کنند، قصد خط خطی کردن امر مقدس ازدواج را دارند!

ـ اوووووووووووو، خط خطی؟!

ـ بله خط خطی! ما وقتی میخواستیم ازدواج کنیم تا وقتی پای سفره عقد می نشستیم دختر خانم را نمی دیدیم و او نیز ما را به دیده نمی نگاشت!
الان برای ما دم از تکنولوژی می زنند و اسم از نام نامبارک اینترنت می آورند!

ـ خوب مگر اینترنت چیز بدی ست که اینطور  مو بر تنت سیخ گشته ؟!

ـ ظواهر نشان می دهد خیلی از دنیا عقب هستی اخوی! مگر نشنیدی که چقدر دختر و پسر در این راه اغفال شده اند و چه ریسمان هایی که به خاطر این امر پاره نگشته.

ـ خوب عزیز جان این کار امروزی ها با کار قدیم شما هیچ فرقی ندارد، تازه این کار امروزی ها چند قدم از شما جلوتر ست.

ـ چطور ؟!

ـ اگر قدیم شما عروس خانم را ندیده عقد می کردید یا عروس خانم شما را ندیده بله می گفت ، امروز هم ندیده این کار را میکنند! شما دیروز نه ظواهر عروس خانم و اقا داماد را می دیدید و نه باطنش را!  ولی امروز حداقل ظاهر یکدیگر را که می توانند ببینند!
ببینم اصلا من از تو یک سوال دارم، چرا در قدیم رسم نبود دختر و پسر قبل از ازدواجشان با یکدیگر صحبت کنند تا از حال یکدیگر با خبر شوند و حرفهای یکدیگر را بشنوند؟

ـ عجب سوالی! تو مثل اینکه متوجه نیستی، در قدیم اینقدر دختر و پسرها باحیا بودند که اگر هم اجازه این کار را داشتند به جز چند کلامی با یکدیگر صحبت نمی کردند، و بخاطر حیاءشان بیشتر صحبت هایشان ناگفته می ماند و به یکدیگر نمی زدند، حالا چه این رسم بوده باشد و چه نباشد در هر صورت به حالشان فرقی نخواهد داشت! ولی امان از دختر و پسر های امروزی، برای ازدواجشان جلسات متعددی میگذارند و با یکدیگر صحبت می کنند اما با این حال برایشان کم ست و می گویند ما می خواهیم با هم چت کنیم! این دیگر برای من قابل تحمل نیست!

ـ اوووووووووووووووووو، که اینطور! ببینم شما فکر نمیکنید شاید این درخواستشان بخاطر حجب و حیاءیی باشد که شما از آن دم می زنید؟!

ـ چطور؟ مگر می شود؟!

ـ بله، بله که درست است، من اعتقادم بر این است که دختر و پسر برای اینکه خیلی راحتر باهم صحبت کنند و بخاطر خجالت خیلی از حرفهایشان مسکوت نماند بهتر است در محیط چت به گفتگو بنشینند، این کارشان درست شبیه به کار ما قدیمی هاست، آن موقع که صحبت از این  چیزها نبود، دختران لیست بزرگی از سوالاتشان را می نوشتند و در اختیار پسر می گذاشتند و پسر هم می نوشت و پاسخش را می داد، فقط فرقش این است که در اینجا باید تایپ کنی ولی در آنجا باید با قلم و کاغذ می نوشتی!
حالا این همه سخت گیری برای چیست؟! فکر نمیکنی بخاطر برخی رفتار های سنتی مان که با جوانان امروزی هم خوانی ندارد چقدر انها را از خود دور می کنیم؟! اخوی، زمان فرق کرده و به تبع ان وسیله هم تفاوت خواهد داشت. 
کمی چانه اش را می خراشد و می گوید: خوب چه بگویم، ظاهرا حق باشماست!

گل پر نوشت....................................
بین خودمان بماند، این را هم از من یاد بگیرید، بزرگترین حُسنی که این نوع صحبت کردن دارد این است که لااقل کمی حس فضولی و کنجاوانه مادران با خواندن مسیج ارشیو های فرزندانشان ارضاء می شود ، اینطوری دیگر نیازی به ضبط صوت جاسازی شده در زیر مبلمان دختر و پسر هم نیست   .
ـ نکته ی اخلاقی : البته این کار درستی نیست





کلمات کلیدی : ازدواج، تکنولوژی، چت، اینترنت، تفکرات سنتی

الکسا