سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنان بی ادعا

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/7/10 6:34 صبح

به مناسبت هفته دفاع مقدس  به دنبال زندگی نامه  تنی چند از بانوان مبارز بودم  که در اینجا اسامی و مشخصات زنان نمونه که در هفته زن توسط رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفتند را یافتم . قبلش قصد داشتم در باب جهاد زن که تازگی تحقیقی در این مورد داشتم و کشفیدم کهجهاد زن به دور از ذهن نیست قلم برانم ، اما با دیدن خلاصه زندگی نامه این زنان نمونه که نماینده هزاران بانوی نمونه دیگر هستند ؛ بهتر دیدم که نمونه بانوان نستوه در عرصه های پرستاری از مجروحین جنگی و مراقبت از همسر جانباز و تربیت فرزندان مومن و موفق و بعضا حضور در جبهه و عرصه های نظامی را با مباحث تئوری جهاد زن در نیامیزم . هر چند حق آن مطلب نیز محفوظ است و با اینکه جهاد بر زن واجب نیست اما شرکت او در مبارزات و طرح ریزی برنامه های جنگ حرام نیست چنان که نمونه هایی هم در صدر اسلام داشتیم . نظیر ام عطیه که در هفت غزوه شرکت داشته است .

بانوان زیر فقط نمونه هایی از زنان نمونه هستند . دوستی داشتم فرزند شهید که الان دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران وحافظ قرآن هست ؛ جنازه پاک پدرش حدود 5 سال پیش پیدا شده بود و مادری صبور و مقاوم داشت که هم دبیر بود و هم مادری مهربان و پدری فداکار . واقعا اسوه صبر بود و از این اسوه ها کم نیست .

انتظار نمی ره که همه مطالب زیر را بخوانید ؛ فقط نگاهی اجمالی به سه تای آنها کافی است تا زبان به سپاس از این زنان زمان باز کنید .

 

130823?r??




کلمات کلیدی :

الکسا