سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افسانه ماندگاری

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/8/25 1:44 صبح

در شهر شیراز متولد شد ( همشهری خودمونه !)
در سال 1352 در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته شد ولی چون به رشته شیمی بسیار علاقمند بود تحصیلاتش را در رشته شیمی ادامه داد . در سال سوم کارشناسی با ناصر ایرانپور - یکی از همکلاسی هایش- ازدواج کرد و هر دو پا به پای هم و در کنار هم در این رشته ادامه تحصیل دادند .
به عنوان رتبه اول دانشگاه در این رشته به همراه همسر خود با استفاده از بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل به دانشگاه بیرمنگام انگلستان عزیمت کرد و نهایتا در سال 1360 با موفقیت درجه دکترای شیمی را کسب کرد .
افسانه صفوی نخستین زن ایرانی است که در رشته علوم پایه به مقام استادی دست یافت .
وی تا کنون بیش از 150 مقاله علمی در مجله های بین المللی چاپ کرده و کتابهایی در این زمینه تألیف کرده و دانشجویان بسیاری را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا فارغ التحصیل کرده است .
ایشان همچنین عضو آکادمی علوم جهان سوم می باشد که شامل کشورهای اسلامی ، خاورمیانه و کشورهای منطقه جهان سوم است و به عنوان اولین زن ایرانی وارد این مجموعه شده است .
و موفق به کسب مدال افتخار و دانش از رئیس جمهور .
در ششمین همایش چهره های ماندگار نیز که به تازگی برگزار شد ایشون در رشته شیمی به عنوان چهره ماندگار شناخته شده اند .


با اینکه ایشون راز موفقیتشون رو توکل به خدا و علاقه به شیمی و حمایت های خانواده و همکاران عنوان کرده اند اما
سوال این است که در عرصه های علمی که زنان ما محدودیت خاصی ندارند و در آزمون ورودی دانشگاه ها گوی سبقت را از آقایون هم ربوده اند چرا چهره ماندگار خانم به ندرت یافت می شود؟ و یاحتی با معرفی یک چهره ماندگار خانم در همایش ممکن است این برداشت شود که معرفی این یک نفر هم برای فرار از طعنه و شکایات بعضی افراد بوده است .
 .
چرا این همه دخترکانی که به بهانه درس از ازدواج فراری هستند و زندگی مشترکشان را به قیمت کم شدن سایه مادر از فرزند و نارضایتی همسر فدا کرده اند ... چرا چهره آنها را ماندگار نمی بینیم؟
تب تحصیلات اینقدر در بین همه بالا گرفته که گمان می کنند در قدم اول باید تمام موانع تحصیل را کنار بزنند و محیط مساعدی را فراهم کنند تا بتوانند قله های ترقی را پشت سر بگذارند .
اما اگر خانمی توکل به خدا و علاقه واقعی به پیشرفت علمی داشته باشه مسلما حمایت هم براش حاصل میشه  ... و دیگه نیازی به کفگیر و ملاقه نیست !

*********

* از کشفیات جدید خانم عاشقانه، یکی از طلاب جامعه الزهرا و آشنا به وبلاگ هست و هنوز فاقد که دانشجوی رشته کامپیوتر پیام نور هم هستند . توی دلم بهشون گفتم گل دختر ثانی ! ورودشون رو به جمعمون تبریک میگم
* میلاد حضرت معصومه روز ملی ( گل ) دختران نامگذاری شده .
* استاد صرف : به زنهای بهشتی می گن حوریه و به مردهای بهشتی میگن غِلمان ( غلام ) یعنی اونا غلام زنهاشون هستن !
* الهی به بهشت و حور چه نازم؟ مرا دیده ای ده که از هر نظر بهشتی سازم




کلمات کلیدی :

الکسا