سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روز گل دختر

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/9/2 10:26 صبح

ابتدا میلاد کریمه اهل بیت ( سلام الله علیها) ، معصومه خانوم اینا رو تبریک عرض میکنم به همه و بعد یه تبریک خاص به تمام گل دختران به خاطر روز ملی دختر .
البته به نظر من نامگذاری این روز یه جور لوس بازی بیش نیست چون الان کاملا  روشنه که بالانس دخترها و پسرها در جامعه  داره به نفع دختران میشه و روز مادر که روز زن هست ، روز تمام اجناس مونث از انسان و جمادات و نباتات محسوب میشه .
با این حال نظر بزرگان برای ما محترمه و کدوم دختری بدش میاد که روزی به نامش باشه و بهانه ای دیگر برای عیدی گرفتن داشته باشه؟
روز ملی دختر بر تمام دختران ایران مبارک باد 
 امید که همواره پیرو راستین سرور گل دختران عالم - حضرت زهرا(س)- باشیم
و اما دیروز به همین مناسبت نشستی با حضور گل دختران وبلاگ نویس قمی ( یا به عبارتی قم نشین !) و به برکت دفتر توسعه وبلاگ دینی برگزار شد .
غیر از تنی چند از خوش قولان بقیه مثل لشکر شکست خورده اومدند و من چندین بار اتاق را به قصد پذیرایی ترک گفتم و برگشتم و رشته کلام سخنران محترمه از دستم به در می رفت. البته جلسه سخنرانی که نبود . سرکار خانم صادقی ، پژوهشگر مسائل زنان ، که تحقیقاتی در مورد حضرت معصومه (س) داشتند بیاناتی را در مورد زندگی ایشان ایراد فرمودند و همانطور که همه مایل بودند جلسه به پرسش و پاسخ و گفتمان کشیده شد .
و در اواخر جلسه داشت به جاهای جذاب و مسائل دختران و زنان و طرح  راهکار می انجامید که ... ()

 فرصت تمام شد!

در مورد حضرت معصومه اولین نکته ای که بیان شد و به نظر سخنران محترمه و من ! مهم ترینش هم بود این بود که برخلاف صحبتی که همه میگن که معصومه خانم به عشق برادر شهر ودیارش را ترک گفت و راهی ایران شد . نباید این حرکت مهم را فقط ناشی از احساسات دخترانه دانست . مسئله مهمی که اگه دقیق تر بهش نگاه کنیم و در زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) و حضرت زینب (سلام الله علیها ) هم به وضوح مشخصه مسئله تبعیت از ولایت بوده .
حضرت معصومه (س) به خاطر ادامه راه برادر و تکمیل حرکت ایشان راهی ایران شدند و حضرت زینب برای تبیین اهداف برادر ،سخنانی آتشین بیان فرمودند و حضرت زهرا در راه حمایت از ولایت به شهادت رسیدند .
   نکته دیگه این هست که چرا در بین این همه امامزاده حضرت معصومه شاخص هستند یا به قول یکی از دوستان حاضر در جلسه چرا کسانی که راه امام را ادامه دادند همگی زن بودند؟!
البته نمیشه گفت که اون پرسش کاملا صحیح هست . ولی در مورد حضرت معصومه (س) ایشان تنها امامزاده ای هستند که براشون زیارت نامه وارد شده و در زیارت نامه براشون مقام شفاعت نقل شده و از دو نسل خبر ولادتشان داده شده بود و به برکت وجود ایشون شهر قم مرکز نشر معارف اسلامی شده ... است!
ناگفته ها زیاد هست و مجال کم .
بعد از اتمام جلسه دقایقی با گل دختران وبلاگ نویس به گفتگو نشستیم و همه همدیگر را بیشتر شناختند و برخی کماکان وبلاگشان را لو ندادند
برخی خانوادگی تشریف آورده بودند و برخی با اکیپ دوستان بعد از یک ساعت از شروع جلسه سر رسیدند . بوی پیراهن یوسف و خانم بلنج به همراه خواهرشان آن تایم تشریف آورده بودند که جای تشکر داره . چون حتی زودتر از من اومده بودن و صحنه رو خالی نگذاشتند . از دیگر حاضرین جلسه نویسندگان وبلاگ های عشقولانه ، نافله ناز و ایمانه بودند و مبینا خانم جان که توی کلوب فعال هستند و افتخار وبلاگ نویسی نمی دن . بدیونوسیله از تمامی همکاران پشت صحنه ،  اتاق فرمان، تدارکات ، رئیس و رؤسا ، ناظر کیفی ، و غیره که شاید مایل نباشن اسامی شون بر ملا بشه تشکر و تقدیر به عمل میاد!

سخنران در حال سخن راندن بود ، دوربینم را در آوردم محض شکار که داد همه به هوا رفت که باز میخوای عکس بگیری که تصاویرمان را فلان  و بهمان کنند؟!
خلاصه با یافتن زاویه دید فاقد دید مناسب عکسی انداختیم که امیدوارم از گزند شیاطین رجیم در امان باشد . اللهم صل علی محمد و آل محمد... فووووت

 

 نقدی بر اندیشه های گل دختر... بابا شخصیت!

اینم مطلبی در مورد روبنده از حاشیه سفر مشهد نویسنده وبلاگ




کلمات کلیدی :

الکسا