سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بگرد تا بگردیم

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/9/22 12:30 صبح

امروز طی قرار قبلی با سه نفر از دوستان دانشگاه بعد از کلاس ریاضی موندیم و به رفع اشکال پرداختیم و البته ملتفت هستید که گرد هم آیی چهار خانم دختر به منظور مطالعه درس ، از مباحثی فرا درسی همچون مدل لباس و فیلم دیشب و کنکور و رتبه و حوزه و دانشگاه و جهان خلقت جدا نیست !
با غرق شدن در هر موضوعی ، تلنگری باعث بازگشت به درس می شد اما به یک مبحث مهم که رسیدیم همه قفل کردیم و گفتیم و شنیدیم و ادامه دادیم.
صحبت از اینجا آغاز شد که مینا ( اسم مستعاره ها !) سی دی فیلم عروسی یکی از بازیگران رو به تازگی دیده بود و در مذمتش می گفت که وای وای چه فیلمی ! و نچ نچ چه راحت همه با هم راحت بودند !
و دیگری نکته ای به آن افزود و خودش ادامه داد و فیلم خواننده ای و بعد فیلم عروسی یکی از آشناهاشان و آشنای دیگری و دیگر آشنایی و بعد زهرا امیر ابراهیمی که دنبال فیلمش بودند و هر دو خانواده شون رو تهدید کرده بودند ( البته محترمانه) که اگر فیلم را بهشون ندن از دوستاشون می گیرند و پسری که از پشت پرده نمازخانه برای تمام پرده نشینان آن طرف با بولوتوس فیلم را فرستاد و دختران تشکر کردند و یکی از استادان که همیشه بولوتوسش روشن است و همه برایش همه چیز می فرستند .
معتقد بودند که زهرا امیرابراهیمی خودش نقش اول فیلم بوده و بعد من چیزهایی که در نت دیده و شنیده بودم را نقل کردم. از علت واقعه به زبان خودش در مصاحبه اش تا تکذیبیه اش و تایید خانواده اش در ابتدا و بعضی کامنتهایی که کاربران در سایتها گذاشته بودند و بعد ماجرای هلالی و باز چکیده ای از خوانده هایم در نت .
فعلا مهم نیست که زهرا خودش بود یا کس دیگر یا هلالی زن صیغه ای اش بوده یا قانونی اش یا هیچ کدام یا همه موارد فوق .
مهم این است که ما هر چند به زبان مذمت نقل این وقایع را کنیم در واقع آنها را ترویج داده ایم . چون از طرفی به قولا قبح عمل می ریزه و شاید دفعه ای دیگر اگر مداح یا بازیگری چنین درباره اش شنیدیم اینقدر کنجکاو نشویم و برامون عادی بشه و این یک مصیبت هست .
از طرفی با هر عملی که نشون بدیم ما متقاضی همچین محصولاتی هستیم دل پخش کننده اش را قرص کردیم که مشتری دارد و به کارش ادامه بدهد .
اگر شخصیت داستان دچار خطایی نشده باشد تهمتی است دسته جمعی که با پخش و نقل آن بر آن مهر تایید زده ایم و اگر خطاکار باشد ستار العیوبی خدا را نادیده گرفتیم و می خواهیم روی دست خدا بلند شویم و عقابش کنیم .
حتی شاید لازم باشد خودمان را به اون راه بزنیم و سرچ در گوگل را هم نادیده بگیریم .
فکر می کنیم همین که در اتاق نشسته ایم و پشت پی سی تایپ می کنیم و سرچ ، کسی از احوالاتمان مطلع نیست و شاید گاهی شیطان توی گوش خرابمون زمزمه کنه که ایکس را سرچ کنیم یا بیشترش!
اما مطلب مهمی که نادیده می گیریم این است که گوگل و هر موتور جستجوگری دلش به حال ما نسوخته که مفت و مجانی ایـــــن همه اطلاعات در اختیار ما قرار بدهد بلکه در قبالش چیزهایی هم میگیرد که مسلما خرج و دخلش با هم بسازد.
و مهم ترین خرجی که برای سرچ می کنیم این است که بدون هیچ فرم نظر سنجی و زحمتی ،‏ آمار علایق و حساسیت هامان را آشکار می کنیم و نیازسنجی خودکاری که آنها را در ارائه محصولات بهتر یاری می کند ! البته در بهترین حالتی که فرض شود با سرچ هیـــچ سری از اسرار خانوادگی و امنیتی را برملا نکنیم.
البته نمیگم که از فردا همش کلمات قرآن و اسلام سرچ کنیم تا گمان کنند روی آوری مردم به معنویات زیاد شده و البته تر اینکه خودم هم در مورد هلالی و امیرابراهیمی جهت ارتقای اطلاعات عمومی سرچ کردم تا ببینم سر  و ته قضیه چیست اما بهتر است از این به بعد بیشتر مراقب جستجو هامان باشیم.
چند ماه پیش در جلسه ای جناب دکتری این موضوع را مطرح می کرد و می گفت که به عنوان مثال کامپیوتر مردی در یکی از کشورها ( که خاطرم نیست ) را بررسی کرده اند و با استفاده از عناوینی که سرچ کرده به زندگی اش پی برده اند که مثلا در فلان تاریخ با همسرش اختلاف پیدا کرده و بعد افسرده شده و به دنبال راه علاجش بوده سپس تصمیم گرفته همسرش را طلاق بده و سپس به دنبال مکان مناسب برای گشت و گذار بوده !
با این حساب هر کدام یک پرونده در شرکت گوگل داریم و اگر واژگان سیاسی و مخوف سرچ کرده باشیم حکما در لیست سیاه هستیم.
خبر چند روز پیش را شنیده اید که اعلام کرده اند با جستجو در گوگل اسامی دانشمندان هسته ای ایران را کشف کرده اند!
البته کمی مضحک به نظر می رسد که دستگاه های امنیتی ما اینقدر ضعیف باشد اما قابل تامل نیز هست.


*راستی اگر در گوگل روبنده را سرچ کنیم گل دختر سومین گزینه است و در صفحات بعد وبلاگ حرفهای جوانی هم مشهود است در صورتی که قبلا اغلب نتایج بر ضد روبنده بود و میدانم که بعضی خواننده های خوب وبلاگ از همین طریق به اینجا قدم نهادند و بحث بیشتر در مورد روبنده بماند برای وقتی دیگر.

*راستی تر دیگر اینکه اگر تمام اطلاعاتی که در اختیار گوگل از سرچهامان قرار می دهیم حقیقت علائق و دغدغه هامان باشد من هم از تعداد کلیکهایی که روی باکس عکس و مکث در سمت راست وبلاگم شده نتیجه می گیرم که ....... دخترک حاجیه 19 کلیک ،‏دختران وبلاگ نویس قمی 39 کلیک ، تشییع 3 کلیک..... از این کلیک ها نتیجه میگیرم که ؟!

این هم چندین خبر در مورد گوگل در سایت بازتاب

ورود به زندگی خصوصی افراد از طریق اینترنت * کشف اسرار هزاران مامور سیا با جستجو در اینترنت * با گوگل از خانه مردم عکس بگیرید * دست رد گوگل به سینه کاخ سفید * صف آرائی مقامات امنیتی جهان در مقابل نرم افزار جدید گوگل * دستور به گوگل برای دادن اطلاعات کودکان

ببخشید که طولانی شد . خواستم ادامه دارش کنم که مشکلات فنی مانع شد . از حوصله تون ممنونم.




کلمات کلیدی :

الکسا