سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میلادش مبارک

ارسال‌کننده : گل دختر در : 86/1/17 3:53 عصر

این روزها قلم زدن در وبلاگ برایم به منزله امتحان open book شده . پس از انتخاب موضوع و سرچ در اینترنت و گاها کتابخانه جامعة الزهرا و زیر و رو کردن کتابهای شخصی و مشورت با اهل فن و سنجیدن جوانب و واکنش ها و ... ، اوه چه زیاد ؛ نتیجه اینها تنها چند بند حروف و کلمات است و امید به اثر .
و این روزهای خاص ، ایام میلاد پر برکت حضرت محمد مصطفی – صلی الله علیه و آله  – است . پیامبری که ایشان را بنیان گذار تکریم دختران و زنان می دانیم . رسولی که در عصر زنده به گور کردن دختران ، دست دخترش فاطمه (س) را می بوسید و می فرمود : پدرش فدای او باد .
موضوع امتحان منزلت دختر از دیدگاه نبی مکرم اسلام است و منابع : اینترنت و کتب و دوستان و آشنایان . اما جز روایاتی که بارها شنیده ایم و خوانده ایم هیچ کار پژوهشی جامعی که بتواند پاسخگوی پرسشهای امروزه دختران باشد در این موضوع دیده نمی شود و تنها منابع خامی داریم که بی توجه به ارزششان و ضرورت بررسی و تحقیقهای عمیق آنها را به کناری افکنده ایم و هر گاه بحث مسائل زنان پیش بیاید تنها با آیه « ان اکرمکم عند الله اتقاکم» شانه از مسئولیت خالی می کنیم .
همه جا سخن از تکریم زنان و دختران به وسیله پیامبر اسلام (ص) است . برخی برای جانبداری از ارج و منزلت زن ، توجه خاص پیامبر به حضرت زهرا (س) را تنها مربوط به رابطه پدر و دختری می دانند . در مقاله دختران در آیینه اسلام جمله جالبی خواندم  . نوشته بود :
« رسول مکرم اسلام (ص) با این سخنان و برخورد عملی با دختر خود ، علاوه بر شناساندن مقام و عظمت اهل بیت علیهم السلام و تأکید بر ادامه سلسله ولایت و امامت از طریق دختر خود ، می خواستند به تمامی انسان ها ثابت کنند که در آخرین دین الهی ، « دختران و زنان » از کرامت و جایگاه خاصی برخوردارند . »  
پیامبر(ص) ، حضرت زهرا (س) را گرامی می داشتند چون دختری عزیز و مادر یازده امام معصوم بودند فعلا ! و شاید در آینده نکته های دیگری بر ما روشن شود . چه خوب است بتوانیم در شناخت الگوهایمان دید جامعی داشته باشیم و یک سو نگر نباشیم .
میلادش مبارک ...





کلمات کلیدی :

الکسا