سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل دختران شیعه

ارسال‌کننده : گل دختر در : 86/2/3 3:0 عصر

غنچه های گل رز باغچه محوطه جامعة الزهرا در حال شکفتن هستند . هر روز که از کنارشان می گذرم به تازه شکفته ها سلام می کنم و منتظرم که تا آخر هفته رایحه خوششان فضا را عطر آگین کند ...
این هفته را به علت آزمون ورودی جامعه الزهرا تعطیل هستیم . وقتی شنیدیم جملگی مسرور گشتیم ؛ اما جالب اینکه خبر برگزاری کلاسی یک هفته ای که تعطیلات رویایی مان را به هم زد اصلا ناراحتم نکرد . خوش حال تر شدم و در دل مسئولین جامعه را ستودم که چه با تدبیر و دور اندیشند . یک هفته کلاس عمومی « دفاع از تشیع و پاسخ به شبهات » به مناسبت سال « اتحاد ملی و انسجام اسلامی » ... استاد : علی اصغر رضوانی ، نویسنده کتاب .
مطمئنم هنوز بسیاری از نهادها مبهوت این سالند که چطور گرامی اش بدارند و هدف حقیقی مقام معظم رهبری از نامگذاری این سال چیست ؟ که الحمد لله مسئولین جامعه در مدت کمی هماهنگی های لازم را برای برگزاری کلاس انجام دادند . سخنان استاد بسیار شیرین و استوار و خط به خط استدلالات با استناد به قرآن و روایات مورد قبول اهل سنت با ذکر نشانی دقیق کتاب است . و کلامش را به گوش دل می بلعم !
اما ارتباط دفاع از تشیع و سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی چیست؟ به ظاهر نه تنها موجب اتحاد که تفرقه افکن نیز هست . بشنویم از استاد:
بحث از غدیر و ولایت در راستای وحدت اسلامی است . توهین ها به این علت است که ما را نشناخته اند و ما هم خودمان را درست معرفی نکرده ایم . مثلا برخی از اهل سنت معتقدند یهودی ها بذر شیعه را در اسلام کاشتند . باید در عین حفظ انسجام تنازع نشود  و مصالح کلی کشور حفظ شود . . قرآن گفتگو را تایید و تنازع را رد می کند . و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم ...
و خلاصه فرمودند که تک تک ما مسئولیم و باید برای روشن ساختن حقیقت  و دوری از مجادلات متعصبانه تفرقه افکن ،شیعه را بهتر بشناسیم و بشناسانیم. ( نقل به برداشت :  و در وبلاگ بنویسیم !) البته با زبانی علمی و متقن و به دور از سب و لعن و افراط .  ان شاالله موضوعات مطرح شده را در مورد انواع وحدت و دفاع از تشیع و شبهات در پست های بعدی ادامه خواهم داد .

به آخر هفته نزدیک می شویم . هر روز شکوفا شدن غنچه ها را نظاره گرم  و امیدوارم در انتهای این سال ،کلامِ خوشِ گل دختران شیعه ، جامعه را عطر آگین کند .

 




کلمات کلیدی :

الکسا