سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یا فاطر بحق فاطمه

ارسال‌کننده : گل دختر در : 86/3/28 8:57 عصر

زندگی فاطمه زهرا ( سلام الله علیها ) به خاطر عظمت و شگفتیهای فراوانی که در آن هست، شبیه اسطوره های تاریخ است .
حقیقتا چشم ما نمی تواند مقامات معنوی آن بزرگوار را ببیند .« تو بزرگی و در آیینه کوچک ننمایی » ما نمی توانیم آن قامت رسا و آن عظمت را حتی در چشم کوته بین ذهن خودمان تصویر کنیم؛ لیکن همان چیزیکه چشمان سطحی نگر ما می بیند، خیلی با عظمت است .
زندگی فاطمه زهرا(س) اگر چه کوتاه بود و حدود بیست سال بیشتر طول نکشید؛ اما این زندگی؛ از جهت جهاد و مبارزه و تلاش و کار انقلابی و صبر انقلابی و درس و فراگیری و آموزش به این وآن و سخنرانی و دفاع از نبوت و امامت و نظام اسلامی، دریای پهناوری از تلاش و مبارزه و کار و در نهایت شهادت است . این، زندگی جهادی فاطمه زهراست که بسیار عظیم و فوق العاده و حقیقتا بی نظیر است و یقینا در ذهن بشر یک نقطه درخشان و استثنایی است .
اما مقام معنوی این بزرگوار نسبت به مقام جهادی و انقلابی و اجتماعی او باز به مراتب بالاتر است . فاطمه زهرا(س) به صورت یک بشر و یک زن، آن هم زنی جوان است؛ اما در معنا، یک حقیقت عظیم و یک نور درخشان الهی و یک بنده صالح و یک انسان ممتاز و برگزیده است .
                      
فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمع کثیری از زنان، 26/10/1368

* * * * * * * * * * * * * *
بانو!
همه ی هستی خلاصه در نام شریف توست
و تمام نیستی در کوچه
در پشت در خانه ی گلین ابرمرد زمان
دشنه در دست دارد ...
از کتاب بانوی ماه، شایا تجلی

• امروز در این شهر که قم باشد مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله فاضل لنکرانی بود که به علت تقارنش با ایام امتحانات توفیق شرکت در آن برایمان حاصل نشد . نمیدانم چرا توفیق وبلاگ نویسی ازمان سلب نمی شود؟!
• و ساعت ده ثانیه مانده به شش عصر امروز، زمین لرزه ای لرزاند. و ما فهمیدیم که مانورهای زلزله و آمادگی های قبلی گاهی زرشک می شوند .یا ایها الناس اتقوا ربکم ان زلزله الساعه شی عظیم
                                       « و من الله التوفیق»




کلمات کلیدی :

قلب فرهنگ

ارسال‌کننده : گل دختر در : 86/3/18 1:2 صبح

حلقه وبلاگ نویسی عبارت زیبایی است . امروز اولین جلسه حلقه های معرفت وبلاگ نویسان را تجربه کردیم . مسجد قائم ، بعد از نماز مغرب و عشاء . سخنران جناب استاد عرفان بودند و خلاصه مطالبشان بدین قرار بود که : « غرب با هر وسیله ای  در صدد ترویج فرهنگ برهنگی است . و راه رسوخ این فرهنگ در میان ما « تماشا» است . لذا باید گریز از تماشا داشته باشیم . خاصه در فضای اینترنت که مهم ترین راه نفوذ فرهنگ بیگانه است . ما در مقابله با شبهات و شهوات در فضای مجازی دو کار می توانیم انجام دهیم 1- پاسخ به شبهات و دفاع از دین 2- ایجاد سوالات جدید به منظور زیر سوال بردن اعتقادات مخالفین »
البته امشب برخلاف معمول یادداشت برداری نکردم و اگرکاستی یا اشتباهی در نقل قول سخنان ایشان داشتم خواهشمندم دوستان تذکر بدهند .
به رسم گل دختری فرمایشات ایشان را ادامه می دهم که ... غرب با هر وسیله ای در صدد ترویج فرهنگی برهنگی است و مهم ترین ابزارش برای اشاعه این فرهنگ « زنان » هستند . این زنان هستند که هم مصرف کننده و هم مبلغ این فرهنگ هستند . احقاق حقوق زنان و شعارهایی از این قبیل اغلب دستمایه سردمداران کفر شده است تا با عوامفریبی ، از خودبیگانگی را برایمان رقم بزنند. مثلا کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان به ظاهر فقط به منظور رفع تبعیض وضع شده و چنین وانمود می کنند ایرانی که آنرا نپذیرفته مخالف حقوق زنان است اما باید بدانیم روح کنوانسیون « مخالفت با اسلام » است و نمی توان با هیچ شرطی آنرا پذیرفت .
زنان از مهم ترین ابزارهای ترویج فرهنگ غربی هستند . کاش همه قشر مذهبی به اهمیت این موضوع واقف بودند و دیگر به کسانی که بخواهند به این موضوع بپردازند تهمت  گرایش به فمینیست نزنند و حتی کارشان را کم اهمیت نپندارند .
 *زنان ، قلب فرهنگ هستند .
( بنا به قولی... در قلب منی ، هرگز !)
راستی... حکما آقایان در قسمت مردانه مسجد سخنران را می دیدند و می شنیدند و فیض می بردند . ببینید ما چه می دیدیم و می شنیدیم .
چه صبورانه  پلکان ترقی مردان شدیم !
پله چهارم
        پله سوم
               پله دوم      
                     پله اول

( به علت رعایت مسائل ایمنی و تذکرات نسوانه  از درج عکسهای خانمهای شرکت کننده در جلسه معذورم)

_________________________________
* این تعبیر از حجت الاسلام میرباقری می باشد .




کلمات کلیدی :

اماما ... متشکرم

ارسال‌کننده : گل دختر در : 86/3/13 12:35 عصر

از وقتی طرح نیروی انتظامی برای مبارزه با بدحجابی آغاز شده بود این شایعه بود که حضرت امام خمینی معتقد به اجباری بودن حجاب در جامعه نبودند .
دوشنبه هفته گذشته خانم فریده مصطفوی دختر حضرت امام برای سخنرانی به جامعه الزهرا تشریف آوردند. من هم فرصت را غنیمت شمرده و خواستم از زبان خود ایشان بپرسم که آیا چنین سخنی درست است یا خیر . پرسیدم . گفتند : نه، اصلا اینطور نیست . یعنی می گید هر کی خواست بدون پوشش از خونه بیاد بیرون؟
گفتم : نه ... یعنی بدون حجاب اسلامی باشه . رو به اطرافیان اشاره ای به من کردند و گفتند:اینها می خواهند یک تهمتی به امام بزنند ! ازدحام جمعیت مانع صحبت بیشتر و شفاف سازی شد .
امروز گوشه ای از مصاحبه اوریانا فالاچی با حضرت امام خمینی(ره) را خواندم . فالاچی را که می شناسید؟ همان روزنامه نگار ایتالیایی که به علت گفتگو های تاریخی اش با شخصیتهای تاریخی شهرت جهانی دارد و خصم بی ریشه ای هم با اسلام .(توهین به اسلام هم اضافه کنید به کارنامه اش)

فالاچی- این چادر، آیا صحیح است که این زن ها خود را در زیر چادر مخفی کنند؟ این زن ها در انقلاب شرکت کردند . کشته دادند . زندان رفتند . مبارزه کردند، این چادر هم یک رسم از قدیم مانده ای است . حالا دیگر دنیا هم عوض شده . حالا این صحیح است که مثلا این ها خودشان را مخفی کنند؟
امام خمینی(ره)- اولاً این که  این  یک  اختیاری  است  برای  آن ها، خودشان  اختیار کردند. شما چه  حقی  دارید که  اختیار را از دست شان  بگیرید؟ ما اعلام  می کنیم  به  زن ها که  هر کس  چادر می خواهد یا هر پوشش  اسلامی ، بیاید بیرون . از ۳۵ میلیون  جمعیت  ما ۳۳ میلیونش  بیرون  می آید. شما چه  حقی  دارید که  جلو این ها را بگیرید؟ این  چه  دیکتاتوری  است  که  شما نسبت  به  زن ها دارید؟ و ثانیاً این که  ما یک  پوششی  خاص  را نمی گوییم . برای  حدود زن هایی  که  به  سن  و سال  شما رسیده اند هیچ  چیزی  نیست . ما زن های  جوانی  که  وقتی  ایشان  آرایش  می کنند و می آیند، یک  فوج  را دنبال  خودشان  می کشند، این ها را داریم  جلوشان  را می گیریم . شما هم  دل تان  نسوزد.  من  دیگر بلند شوم .
شما هم  دل تان  نسوزد.  [خطاب  به  مترجم :]  شما بگویید این ها را به  ایشان .


کلام امام خیلی مختصر و پر مغز است . همان خصوصیتی که باید پستهای وبلاگی داشته باشد . فکر میکنم اگر امام خمینی الان زنده بودند وبلاگ نویس خوبی می شدند !
در ادامه مطلب می تونید برداشتهای حقیر رو از این کلام امام بخوانید.
ادامه مطلب...


کلمات کلیدی :

آن روز ماه گرفت .

ارسال‌کننده : گل دختر در : 86/3/10 1:21 صبح

این بار سلام
امشب رفته بودم حرم حضرت معصومه(س) برای عرض تسلیت و به دنبال جواب پرسش هایم که فاطمه(س) که بود؟!
می دانم روزهای مهمی است . مخصوصا این صفحه باید به عطر یاد حضرت معطر شود . از میلاد حضرت زینب(س) تا فاطمیه دوم روزهایی است که برایمان یادآور گل بانوانی ارزشمند است.چندین بار نوشتم و خط زدم؛اما ... نمی فهمم !
هزارواندی بار شنیده ایم ماجرای حجاب حضرت نزد مرد نابینا و تقسیم کار بیرون و داخل منزل و خوشحالی حضرت زهرا(س) از این تقسیم وظایف و دفاع ایشان از ولایت و خطبه فدکیه و ناجوانمردان و ... تاب گفتنش نیست .
واقعا نمی فهمم !
و به خود اجازه نمی دهم وقت احدی با نفهمیدنم گرفته شود . اپسیلونی و کمتر از اپسیلونی هستم در برابر دریای زهرا(س) .

* * * * *‏ * * * * * * * * * *

            گویند که چون خصم بر او راه گرفت

                       بر فاطمه راه، خصمِ گمراه گرفت

                               برخاست خروش از همه عالم که :بلال!

                                           برخیز و برو اذان بگو ماه گرفت .

                                                               * * * * *‏ * * * * * * * * * *

ماه گرفت !




کلمات کلیدی :

زنان، سالکان پله آخر عاشورا

ارسال‌کننده : گل دختر در : 86/3/1 7:16 صبح

نام زینب (س) با عاشورا قرین است و زنان سالکان پله آخر عاشورایند .
همراهان حسین بن علی (ع) 72 مرد بودند و 184 زن و بچه . تعداد زن و بچه از مجموع مردان بیشتر است . بیش از 2 برابر و نیم آنهاست و ماموریتی که به عهده زنان گذاشته شده به عنوان جزء اخیر علت تامه است . مثل کسی که از چاهی بیرون می آید . 90 پله به عنوان قسمت ابتدایی و 10 پله آخر جزء اخیر علت تامه است و موفقیت آن از گامهای اول بسیار مهم تر است حتی اگر 99 پله را پشت سر گذاشته تا از چاه بالا آمده، اگر در پله آخر اشتباه کند از ارتفاع تمام چاه سقوط می کند اما اگر ایشان در پله های اول، زمین خورده بود جراحت سطحی برمی داشت و دیگر هیچ .
پس به همین دلیل، جزء اخیر علت تامه حساس تر و خطرناک تر است . در جریان عاشورا این جمعیت 184 نفره عهده دار تکمیل کار بودند و می دانیم هر چه عده زیادتر باشد باز هم خطر بیشتر است . زیرا یک مجموعه گسترده راههای زیادی برای اخلال در کار آنها پیدا می شود درحالیکه یک جمعیت فشرده بهتر می توانند همپوشی کنند .
پس به دو دلیل کار زنان در عاشورا از کار مردان حساس تر بوده است . یکی به دلیل جزء اخیر علت تامه بودن، دوم به دلیل اینکه عده آنها افزونتر بود و ما می دانیم در کربلا کار نظامی طریق و وسیله ای برای کار فرهنگی بوده است . پس مجموعا جریان عاشورا برای نتایج فرهنگی است و آنچه زنان در عاشورا انجام می دهند مکمل کارهای شهداست و از طرف دیگر می گوییم « کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » یعنی آنچه در کربلا گذشت در لحظه به لحظه و وجب به وجب زندگی مصداق دارد .
پس زنان همانگونه که در کربلا نقش دارند در وجب به وجب زندگی و لحظه به لحظه فعالیت انسانی ( نیز) نقش دارند .

گوشه ای از گفتگوی صمیمانه با آیت الله حائری
به نقل از نشریه نگار ( اولین نشریه بانوان فارس ) اسفند 85

پله های عاشورا




کلمات کلیدی :

   1   2   3      >

الکسا