سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راسخ

ارسال‌کننده : گل دختر در : 88/3/20 5:22 عصر

(+) بنابه دعوت بچه های قلم برای موج وبلاگی بگویم که...
به احمدی نژاد رأی می دهم؛
زیرا امروز حفظ ارزش های انقلاب را در این می بینم.
باقی دلایلم به همین دلیل بالا منتهی می شود.



کلمات کلیدی : انتخابات، احمدی نژاد، انقلاب

چارقد های باز؛ یک بام و دو هوا

ارسال‌کننده : گل دختر در : 88/3/19 10:24 عصر

نشریه دخترانه چارقدنویسنده مطلب: گل دختر
چ
ند روز پیش در سایت فرندفید دیدم که برخی دوستان انتقاداتی دارند در باره تصاویری که نشریه چارقد در گزارش تصویری‌اش از برنامه‌های انتخاباتی می‌گذارد.
در این
لینک (+) که آقای نجمی ،مدیر مسئول نشریه چارقد، خودشان این موضوع را با طرح سوالی پیش می‌کشند که به نظرم فضاسازی برای بحث در این باره بوده. ( البته قبلا هم اشاراتی داشتند+) بعد از آن در لینکی دیگر در فرندفید طرح مسئله را خیلی شفاف‌تر خطاب به آقای احسانبخش (سردبیر چارقد) دیدم. (+)
با توجه به اینکه از ابتدای راه اندازی چارقد دورادور در جریان کار، فضای حاکم بر این نشریه و سیاست دست اندر کارانش بودم گفتم شاید بد نباشد که من هم چند خطی درباره تصاویر مورد استفاده در چارقد بنویسم. البته مشخص است که من نه زبان ناطق چارقد هستم و نه نویسنده ثابتش.  فقط این روزها که می‌بینم چارقد بالنده‌تر شده و دارد به هدف‌هایش نزدیک‌تر می‌شود دلم نمی‌آید سکوت کنم. دوست دارم اگر مدیر مسئول، سردبیر یا اعضای هیئت تحریریه چارقد بر این مطلبم نقدی دارند حتما متذکر بشوند.

طرح م
سئله: عزیزان خواننده چارقد برایشان این توهم پیش آمده که چارقد در برخورد با تصاویر دختران بدحجاب سیاست واحدی ندارد. بدحجابی دختران حامی آقای موسوی را نشانه به خطر افتادن اسلام می‌داند ولی از بدحجابی دختران حامی آقای احمدی نژاد حمایت می‌کند.

نظرات من:
1- چارقد همیشه در استفاده از عکس تصاویر دختران کمی بازتر از دیگر نشریات مذهبی عمل می‌کرده. این مسئله انتقادی بوده که آن اوایل بیشترِ قشر مذهبی - و همچنین خودم- به چارقد داشتند. البته جمع بین بین رنگ و جذابیت تصاویر دختران و پوشیده بودن آنها کار آسانی
نیست و اگر چارقد بخواهد واقعا روشی نو در پیش بگیرد باید به تولید عکس و تصویر بپردازد نه استفاده از تصاویر اینترنتی. صحبتم سر درست یا غلط بودن این سیاست نیست؛ حرف من این است که چارقد همیشه اینطور بوده و این یک روند جدید به خاطر انتخابات نیست. چرا همین بزرگواران منتقد قبل از این ایام گله نداشتند که دختران بدحجاب را در حال مراسم شب قدر، دعا و زیارت قبور شهدا نشان می‌داد؟

2- فکر می‌کنم چارقد در نشان دادن تصاویر دختران بدحجاب در بین حامیان موسوی و احمدی نژاد تعادل نسبی برقرار کرده‌باشد و مثل بعضی
‌ سایت‌ها دنبال این نبوده که تمام تصاویر دختران بدحجاب حامی موسوی را کنار هم بیاورد تا بیننده خیال کند که تمام جمعیت همین پوشش را داشته‌اند. (+) از آن طرف هم خب به خودش حق می‌داده که تعدادی از تصاویر دختران به قولا «شل حجاب» و حامی احمدی نژاد را بیاورد.(+) چارقد خواسته واقعیت را آنطور که هست منعکس کند؛ و این حجاب‌های باز و بسته واقعیت هر دو جناح بوده و هست.

3- درست است که بعضی سایت‌ها و وبلاگهای مثلا اصول‌گرا از شل حجابی حامیان موسوی سوء استفاده کردند، آن را به بی‌عفتی و سست ایمانی نسبت دادند ( که به نظرم درست هم نیست)؛ اما من ندیدم که چارقد در هیچ کدام از گزارش‌ها و نوشته‌هایش این دیدگاه را منعکس کرده باشد. ممکن است دوستان منتقد این برداشت را از سایت‌های دیگر داشته‌اند و تصاویرش را در چارقد دیدند و در ذهنشان به ه
م پیوند دادند! مثلا این گزارش (+) چارقد از همایش دختران فیروزه‌ای را بخوانید که چقدر سعی کرده محتاطانه فقط آنچه را که می‌بیند منعکس کند. ( اگر غیر از این بوده بگویید؛ شاید من همه مطالبش را با دقت نخواندم.)

4- نکته آخری که به ذهنم می‌رسد این است که بالاخره پشت سر هر پوششی تفکری خوابیده است. مسلما کسانی که با پوشش آزادتری به حمایت از کاندیدای خاصی مشغول هستند؛ اگر این فرد انتخاب شود بعدا در قبال حمایت‌هایی که کرده‌اند انتظاراتی هم دارند. آن اوایلِ تبلیغات کاندیداها، خیلی از اقشار مذهبی نمی‌دانستند که آقای موسوی با حمایت اصلاح‌ طلبان روی کار آمده‌اند و هنوز ایشان را در سمت نخست وزیری زمان امام و با قیود سخت انقلابی تصور می‌کردند. در این شرایط لازم بود همچین تصاویری منعکس شود تا ماهیت حامیان و اهداف سران موج سبز را بهتر نشان دهد.



کلمات کلیدی : حجاب، عکس، انتخابات، چارقد، دختر

تغییر آدرس فید

ارسال‌کننده : گل دختر در : 88/3/19 3:0 صبح

لطفا کسانی که مطالب وبلاگ را از طریق فید دنیال می کنند نشانی فید وبلاگ گل دختر را به آدرس زیر تغییر دهند؛ البته اگر هنوز هم خواهان مطالعه نوشته های وبلاگ هستند!

http://feeds.feedburner.com/gol2khtar





کلمات کلیدی :

به من بگو چطور؟!

ارسال‌کننده : گل دختر در : 88/3/19 1:10 صبح

خانوم زهرا رهنورد! یک چیزی می‌خواستم بگویم...
من فعلا یک دانشجو و طلبه‌ی ساده هستم. دوست دارم بزرگ که شدم مثل شما استاد دانشگاه، رئیس دانشگاه، حتی پروفسور هم بشوم. ( می‌دانم مثل شما توانش هم دارم!)
اطرافیانم می‌گویند آنطور که باید درس نمی‌خوانم. البته یک چیزهایی می‌خوانم؛ اما مثل شما فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی زیادی دارم که شاید به ساعات درس کلاسیک خواندنم بچربد.
دوستان و استادانم می‌گویند اگر بخواهم همینطور درس بخوانم فوق لیسانس و دکترای دانشگاه سراسری قبول نمی‌شوم و با دکترای دانشگاه آزاد هم که نمی‌شود استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه سراسری شد...
خانوم رهنورد... زندگی‌نامه‌تان (+) را که خواندم یک جایش برایم سوال بود. می‌خواستم بدانم شما چطور توانستید با دکترای دانشگاه آزاد ده سال تمام رئیس یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های سراسری کشور باشید؟(+)

یک چیزی هم در گوشی بهتان بگویم. اگر من جای شما بودم خودم به جای همسرم کاندید ریاست جمهوری می‌شدم؛ چون آقای شما نتوانستند از تحصیلات و سمت‌هایتان دفاع کنند و این سوال هنوز برایم مانده.
متشکرم



کلمات کلیدی : انتخابات، زهرا رهنورد، دانشگاه آزاد

پیام ِ نور ِ انتخابات

ارسال‌کننده : گل دختر در : 88/3/17 1:55 عصر

یکی از سیاست‌های دولت نهم گسترش دانشگاه پیام نور بوده‌. از همان سال ورودم به دانشگاه شاهد پر و بال گرفتن دانشگاه پیام نور قم بودم. فاز 3 ساختمان دانشگاه که مدت‌ها نیمه کاره مانده‌بود به اتمام رسید. رشته‌های مورد پذیرش افزایش پیدا کرد. آن سالی که ما وارد دانشگاه شدیم تنها دانشجوهای مهندسی پیام نور قم بودیم؛ اما الان مهندسی صنایع، کشاورزی، فناوری اطلاعات، مدیریت اجرایی و ... هم داریم.

سلف دانشگاه رو به راه شد؛ انتخاب‌ واحدها اینترنتی شد؛ به تبع این تغییرات انجمن‌های دانشجویی هم فعال‌تر شدند. قبلا دلم برای پیام نوری‌ها می‌سوخت که از طرفی حجم مطالب درسی که می‌خوانند بسیار زیاد و سنگین است، امتحاناتشان جامع است و جای چانه زدن و ارفاق کردن ندارد و از طرف دیگر خیلی‌ها دانشجو حسابشان نمی‌کنند.

الان دیگر پیام نور هم به جمع دانشگاه‌های خوب کشور اضافه‌شده.شعبه‌های پیام نور در سطح کشور افزایش یافته؛ ظرفیت پذیرش دانشگاه زیاد شده؛ پذیرش فراگیر برای کسانی که مدت‌ها از درس دور بودند گزینه مناسبی است؛ می‌بینیم که هر ترم تغییراتی در منابع و نحوه امتحان می‌دهند تا رضایت دانشجویان و سطح علمی دانشگاه بالاتر برود.

در این چند سال که پیام‌نور جهش گسترشی- علمی داشته می‌بینیم که حتی در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری دختر دانشجوی موفقی از پیام نور میکروفن به دست می‌گیرد و از مشکلات پیام‌نوری‌ها می‌گوید و این برای ما یعنی به رسمیت شناختن سطح علمی و آموزشی پیام‌نور در مقایسه با دانشگاه‌های سراسری.

همه می‌دانند منابع درسی دانشگاه پیام نور بسیار سنگین هست. استادانمان می‌گویند درس‌های مثلا سه واحدی که می‌خوانیم و هفته‌ای یک کلاس برایش داریم در دانشگاه‌های سراسری چهار واحد یا بیشتر هست و مسلما تعداد ساعات درسی‌اش هم بیشتر است. فرقی نمی‌کند که استاد تا کجای کتاب فرصت تدریس داشته‌باشد؛ امتحان تا آخر سرفصلی است که از طرف مرکز اعلام شده.

اینقدر شاخ و برگ پیام نور زیاد شده که اگر احیانا مشکل یا سوالی اداری یا آموزشی داشته‌باشیم نمی‌دانیم به چه کسی مراجعه کنیم. گسترس نامتناسب ظرفیت و امکانات از مشکلات این سال‌های پیام نور است. سال اولی که ظرفیت پذیرش دانشگه چند برابر شد با مشکل کمبود کلاس و سرویس مواجه بودیم. چند سالی طول کشید که بتوانند تناسب بین ظرفیت و امکانات برقرار کنند و البته باید بهتر از این هم بشود!

پیام نور شاید در شهرهایی که دانشگاه‌های سراسری و خوبی دارند عددی نباشد؛ اما به نظر من  نسبت به دانشگاه آزاد سطح علمی بالاتری دارد و شهریه‌اش هم بسیار کمتر است.

نحوه محاسبه نمره پایان ترم یکی از گزینه‌هایی بوده که همیشه دانشجویان زیادی را در مرز قبولی یا رد شدن قرار می‌داده. مثلا ترم قبل که تصویب کردند از 14 نمره امتحان پایانی فقط 3 نمره تشریحی باشد و 11 نمره تستی با نمره منفی باشد دانشجویان زیادی ناراضی بودند و نتوانستند واحدهای درسی‌شان را پاس کنند. شکایات حتی به پای رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی هم رسید. یازده نمره تستی برای ما که بیشتر درسهایمان محاسباتی است یعنی مصیبت عظمی! تنها کسی قبول می‌شود که دست کم هفت نمره امتحان پایانی را آورده باشد و در این صورت 14 نمره‌اش در عدد هفت دهم ضرب می‌شود تا از نمره بیست محاسبه شود و عملا میان‌ترم تا ترم قبل در این دانشگاه کشک بود!

نمی‌دانم هوای انتخابات به سرشان خورده یا چه اتفاق خوشایندی افتاده که این ترم شنیدیم 6 نمره میان‌ترم بدون در نظر گرفتن اینکه دانشجو 7 نمره پایانی را آورده باشد یا نه حساب می‌شود. یعنی اگر میان ترممان را 6 بشویم و پایان ترم را 4 بشویم قبول هستیم... یعنی مرز قبولی تا 3 نمره دیگر فراخ شد!

نسبت بین سوالات تستی و تشریحی پایان ترم 8 نمره تستی و 6 نمره تشریحی شده و جالبتر از همه اینکه دیگر امتحانات تستی پیام نور نمره منفی ندارد! (+)حتی الان هم که اینها را می‌نویسم باورم نشده. 6 نمره میان ترم، 6 نمره تشریحی و امتحان تستی بدون نمره منفی یعنی بهشت! یعنی می‌شود امیدوار بود پیام نور همینقدر که دانشجوی ورودی دارد خروجی هم داشته‌باشد!
ـــــــــــــــــــ
بسمه تعالی
تاریخ: 1388/3/17
پیوست: نمره

آقا/ خانم پیام نور
        احتراما چنانچه هوای انتخابات اینقدر مهربانتان کرده ما حاضریم هر ساله ده انگشتی رأی بدهیم. جسارتا فقط شما مرحمت فرموده به همکاران اداره ثبتی‌تان بگویید جای مهر‌های شناسنامه را زیاد کنند.
امضا: یک دانشجوی مهندسی کامپیوتر پیام نور قم
       ترم‌های -اگر خدا و شما بخواهید- آخر!



کلمات کلیدی : انتخابات، دانشگاه، پیام نور

<      1   2   3   4   5   >>   >

الکسا