سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردانه ام!

ارسال‌کننده : در : 88/5/3 9:53 صبح

نویسنده مطلب: گل پر
دیروز بعد از یک هفته از جبهه های غرب برگشتم، اولین باری بود که به این مناطق می رفتم، یعنی تا به حال پایم را به سمت غرب کشور نگذاشته بودم. در خیلی مسائل با جبهه های جنوب فرق داشت. یکی از مسائلی که در جبهه های جنوب در موردش بحثی نمی شد حضور زنان بود!
 وقتی به منطقه گیلان غرب رفتیم و زنی که به تنهایی در آن زمان با تنها داسی که در دست داشت چهار بعثی را هلاک کرده با ما صحبت می کرد به خودم گفتم چه شجاعانه! وقتی تعریف می کردند که به دلیل نداشتن هیچ تجهیزات نظامی با ظرف های پر از آب جوش بر روی سر نیروهای بعثی که در حال گشت در کوچه ها بودند می ریحتند تا سزای اعمالشان ببینید، به خودم گفتم چه مقتدرانه، وقتی می شنیدم که خانم ها پرستار چگونه با تن های از سر جداشده ی پاسدارانی که تازه پاسمانشان کرده بودند مواجه می شدند به خودم می گفتم مگر زن زوحش لطیف نبود؟! وقتی می شنیدم که برای جلوگیری از ورود منافقین به شهرها، همراه با خانواده شان به جاده ها سرازیر می شدند تا جلوی پیشرفتشان را بگیرند با خودم گفتم چه دلیرانه، وقتی می شنیدم که زنان آن منطقه از آن دختر بچه 5 ساله تا 80 ساله از تجاوز نیروی های بعثی در امان نماندند، بدنم سرد شد و بخدا گفتم خدا را شکر، خدا را شکر که الان زیر چکمه های هیچ بیگانه ای نیستیم و به خاطر خیلی از کارهایم شرمنده شدم!
خیلی خیلی شنیدم . و مدام این سوال در ذهنم بود که چرا بعضی از زنان فکر می کنند بخاطر زن بودن چیزی از مردها کم دارند! و یا نمی توانند به درجاتی که مردان رسیده اند نمی توانند برسند! مگر آنها زن نبودند که با این صحنه ها روبرو می شدند؟! مگر آنها زن نبودند که این گونه دلیرانه می جنگیدند؟!
تاریخ دیده است که چه زنهایی در دنیا بوده اند و زن کیست؟ و دیده ایم که اسلام چه زنهایی را تربیت کرده است، زن موجودی ست که می تواند یک قدرت لا یزال، یک قدرت شیطانی را بشکند، پس چرا نمی توانید قبول کنید که زن در جایگاه خود به عنوان یک زن نیز میتواند طوری تاثیر گزار باشد که حتی مردان نیز از آنان الگو برداری کنند! ...




کلمات کلیدی :

سکوت هماهنگ سایتهای فمینیستی در جریان قتل مروه الشربینی

ارسال‌کننده : گل دختر در : 88/4/31 3:37 عصر

نویسنده مطلب: گل دختر

(+) مدرسه فمینیستی: نزدیک به 40 روز از رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری در 22 خرداد *1387 می گذرد. در این 40 روز، برخی از زنان مانند: ندا آقا سلطان، فاطمه رجب پور و دخترش و... متاسفانه کشته شدند...

________________________________

مهم نیست که پدر خانواده رجبی در مصاحبه ای (+) اعلام کرده طرفداران آقای موسوی را مقصر شهادت همسر و فرزندش می داند؛ این بسیار ارزشمند است که شما تمام زنان مظلوم با هر فکر و گرایشی را زیر چتر حمایتی خود می آورید.

اما سوال من این است که : مروه الشربینی چه گناهی کرده بود که شما، سایت های هم جهتتان و بزرگانتان هم چون شیرین عبادی در مورد قتل او مهر سکوت بر لب نهادید؟ مگر نه این است که او یک زن باردار بود و به دست مردی در ملأ عام کشته شد؟ چطور دلتان رضا می دهد با سکوتتان گستاخی آن مرد را در جنایتش تقویت کنید؟ چرا با دیگر بانوان مسلمان هم صدا نمی شوید تا نشان دهید حامی حقوق همه زنان با هر رنگ و نژاد و عقیده ای هستید و اینطور نیست که با شعار حمایت از زنان اهداف سیاسی خاصی را پیش ببرید؟

(+) کاریکاتور
(+) افشای مصاحبه ساختگی روزآنلاین با خانواده رجب پور
(+) دنیا روی انگشتان زنان می چرخد( وبلاگ دنیای راه راه)

_______________
* بخوانید1388



کلمات کلیدی : فمینیست، فاطمه رجب پور، مروه الشربینی، شیرین عبادی، مدرسه فمینیستی، ندا آقاسلطان، حمایت از حقوق زنان

یادش بخیر

ارسال‌کننده : گل دختر در : 88/4/28 11:25 عصر

پارسال
مبعث
مدینه بودم.



کلمات کلیدی : مبعث، مدینه، پارسال

پوشش تیره نشانه متانت و وقار است؛ نه افسردگی و بیماری

ارسال‌کننده : گل دختر در : 88/4/28 1:44 عصر


نتایج تحقیقات انجام شده توسط یک گروه تحقیقاتی نشان می دهد که مردان و زنان ایرانی به استفاده از پوششهایی متنوع و با رنگهای شاد و زنده تمایل بیشتری دارند و در کودکان این مسئله برجسته تر است.

در این پژوهش می خواستیم بدانیم از لحاظ روانشناختی ترجیح رنگها در زنان، مردان و کودکان ایرانی به چه ترتیب است که نتایج  به ما نشان داد ایرانیها رنگهای شاد را برای پوشش خود به رنگهای دیگر ترجیح می دهند.

دکتر فربد فدایی افزود: با این همه ، همین تحقیق به ما نشان داد که انتخاب رنگ پوشاک علاوه بر آنکه متاثر از عوامل روانشناختی و تمایل شخصی افراد است ، اما معیارهای فرهنگی و جامعه شناختی نقش اصلی را در این انتخاب ایفا می کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود : در میان عشایر و روستائیان ایرانی رنگهای مورد استفاده برای پوشش همه رنگهایی شاد و سرزنده هستند ، با این همه در شهرها مردم رنگهای تیره به دلیل هنجارهای حاکم بر اجتماع  بیشتر می پسندند.

دکتر فدایی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا هم افراد صاحب نفوذ و قدرتمند از لباسهایی با رنگهای تیره استفاده می کنند ، گفت: این مسئله بیشتر یک قرارداد اجتماعی است چرا که به طور مثال در جامعه ما استفاده از پوشش تیره رنگ و مشکی از گذشته ها در میان زنان شهری مرسوم بوده و این امر به نوعی ناشی از متانت و وقار محسوب می شد نه افسردگی و بیماری.

این روانپزشک در ادامه افزود: مردم در مواقع مناسب بهترین رنگ را برای پوشش خود انتخاب و استفاده می کنند و نباید از تاثیر رنگهای تیره بر سلامتی افراد جامعه احساس خطر کرد ، چون این امر هیچ خطری در این باره به حساب نمی آید.

منبع: سلامت نیوز



کلمات کلیدی : حجاب، چادر، پوشش، مشکی، متانت، افسردگی

تربیت فرزند

ارسال‌کننده : گل دختر در : 88/4/28 12:27 عصر

تربیت فرزند یعنی اینکه وقتی دیشب با مادرم در جلسه‌ای فرهنگی-آموزشی بودیم و من حوصله‌ام سر رفته بود و از مادر اجازه خواستم که بروم رخصت ندادند!

قابل توجه آقایانی که مُدام در جلسه خواستگاری تکرار می‌کنند تربیت فرزند خیلی برای من مهم است و می‌خواهند به این بهانه تمام راه‌های اطلاعاتی، ارتباطی، تحصیلی و شغلی همسرشان را عبور ممنوع کنند.

کدام مادر ِ بی‌خبر از دنیای محدودشده‌  می‌تواند فرزندش را در مقابل تزریقات اطلاعاتی  این روزها واکسینه کند؟!




کلمات کلیدی : مادر، خانواده، تربیت فرزند

<   <<   6   7   8   9   10      >

الکسا