سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سـؤال من، پاسخ استاد (1)

ارسال‌کننده : در : 89/5/12 4:8 عصر

چرا همیشه مردان به خواستگاری زنان می روند؟ آیا خواستگاری مرد از زن اهانت به زن نیست؟
پاسخ استاد:
1) غریزه مرد طلب است و نیاز، غریزه زن جلوه است و ناز؛
اینکه از قدیم الایام مردان به عنوان خواستگارى نزد زن مى‏رفته‏اند و از آنها تقاضاى همسرى مى‏کرده‏اند، از بزرگترین عوامل حفظ حیثیت و احترام زن بوده است. طبیعت، مرد را مظهر طلب و عشق و تقاضا آفریده است و زن را مظهر مطلوب بودن و معشوق بودن. طبیعت، زن را گل و مرد را بلبل، زن را شمع و مرد را پروانه قرار داده است. این یکى از تدابیر حکیمانه و شاهکارهاى خلقت است که در غریزه مرد نیاز و طلب و در غریزه زن ناز و جلوه را قرار داده است. ضعف جسمانى زن را در مقابل‏ نیرومندى جسمانى مرد، با این وسیله جبران کرده است.
خلاف حیثیت و احترام زن است که به دنبال مرد بدود. براى مرد قابل تحمل است که از زنى خواستگارى کند و جواب رد بشنود و آنگاه از زن دیگرى خواستگارى کند و جواب رد بشنود تا بالأخره زنى رضایت خود را به همسرى با او اعلام کند، اما براى زن که مى‏خواهد محبوب و معشوق و مورد پرستش باشد و از قلب مرد سر در آورد تا بر سراسر وجود او حکومت کند، قابل تحمل و موافق غریزه نیست که مردى را به همسرى خود دعوت کند و احیاناً جواب رد بشنود و سراغ مرد دیگرى برود.

2) مرد خریدار وصال زن است‏؛
اینکه مرد خریدار زن است مربوط به قانون آفرینش است. هر خریداری از نوع مالکیت و مملوکیت اشیاء نیست. طلبه و دانشجو خریدار علم است، متعلم خریدار معلم است، هنرجو خریدار هنرمند است. آیا باید نام اینها را مالکیت بگذاریم و منافى حیثیت علم و عالم و هنر و هنرمند به شمار آوریم؟ مرد خریدار زن است اما نه به عنوان کالا بلکه خریدار وصال زن است.
آیا این اهانت به مقام زن است یا مظهر عالیترین احترام و مقام زن در دلهاى زنده و حساس است که با همه مردى و مردانگى در پیشگاه زیبایى و جمال زن خضوع و خشوع مى‏کند و خود را نیازمند به عشق او و او را بى‏نیاز از خود معرفى مى‏کند؟ منتهاى هنر زن این بوده است که توانسته مرد را در هر مقامى و هر وضعى بوده است به آستان خود بکشاند. اکنون ببینید به نام دفاع از حقوق زن، چگونه بزرگترین امتیاز و شرف و حیثیت زن را لکه‏دار مى‏کنند؟!

این نوعى امتیاز طبیعى است که به زن داده شده و نوعى تکلیف طبیعى است که به دوش مرد گذاشته شده است. قوانینى که بشر وضع مى‏کند و به عبارت دیگر تدابیر قانونى که به کار مى‏برد، باید این امتیاز را براى زن و این تکلیف را براى مرد حفظ کند. قوانین مبنى بر یکسان بودن زن و مرد از لحاظ وظیفه و ادب  خواستگاری، بر زیان زن و منافع و حیثیت و احترام اوست و تعادل را به ظاهر به نفع مرد و در واقع به زیان هر دو به هم مى‏زند. (1)


پی نوشت:

1. مرتضی مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص 38 (با اندکی تلخیص و تصرف)



کلمات کلیدی :

ره صدساله را یک شب پیمودن

ارسال‌کننده : در : 89/5/6 9:37 صبح

چند وقت بود میخواستم ادامه مطلبی را که گلدختر نوشته بودند را بنویسم، ولی متاسفانه مشغله ی زیاد مانع شد و کمی طول کشید!
در این پست میخواهم چند مطلب را روشن کنم.

ما نه با پوشش رنگی مشکلی داریم و نه با پوشش کامل غیر از چادر!
حرف اینجاست، مگر حجاب کامل فقط چادر است که شما با تنوع در رنگ و مدل ان می خواهید زنان را چادری کنید؟

اصل چادر را از بین ببرید به چه قیمتی؟! مشکل جامعه ما از نبود چادر رنگی نیست که دست پاچه شده اید و دست به رنگ و مدل چادر می زنید! یا توضیح و تفسیرهایی برایش اورده اید که انگار ما با پوشش رنگی مخالفیم! اصلا بعضی مانتویی هارا می بینم حجابشان می ارزد به برخی از این مدل تازه از چادرهایی که تا به بازار آمده!

عوض اینکه اینقدر خلاقیت از خودتان نشان دهید و قیچی به چادر بیچاره بزنید و طرح ها و مدلهای مختلف را به بازار عرضه کنید، کمی زحمت به خودتان دهید مانتوهایی زیبا با پوشش کاملا اسلامی باقیمتی مناسب وارد بازار کنید، کسی که تا دیروز نیمچه روسری را به زور روی سر خود نگه می داشته، چطور می توانید یک شبه او را چادری کنید؟

مشکل چیز دیگری ست، اصل را نگاه کنید، ببنید برای چه حجاب گرفتیم! مهم رفتار و پوششی ست که در جبهه اسلام قرار گرفته، آن را زنده کنید.
آن که زنده شد، دیگر نیازی به دست زدن به اینطور کارهای فرعی نیست!

تاثیری گذاری تنوع و رنگ را کتمان نمی کنیم، اتفاقا خوب است و آدم را سر ذوق می آورد، ولی اگر انگیزه درونی برای گرفتن حجاب نباشد، به همان راحتی که پوشش خود را گرفت، به همان راحتی هم کنار می گذارد!




کلمات کلیدی : تنوع چادر، حجاب رنگی، انگیزه درونی، پوشش اسلامی

چادر من کو؟

ارسال‌کننده : گل دختر در : 89/4/24 3:26 عصر



پوشیدن چادر رنگی در خیابان ...

حرام است؟ نه
گناه دارد؟ نمی شود گفت.
لباس شهرت است؟ نه شهرت به زیبایی است نه به زشتی و گناه.
لباس تکبر است؟  خیر
بی حجابی است؟ ابدا
مفسده دارد؟ به نظر نمی رسد
لباس دشمنان اسلام است؟ عمرا
جلب توجه می کند؟ در جامعه امروز نه

 

پس چیست؟
تحریف است
دروغ است
آن پارچه قهوه ای که سر و تهش را زده اند و آستین و چاک و دکمه دارد اسمش چادر نیست.
چادر همان است که حجاب کامل است.
همان است که مو لای درزش نمی رود.
این لباس، در پوشش نه بدتر از مانتوهای لباس خوابی است؛
اما این... اسمش چادر نیست.

بزرگواران!

لطفا چادر ما را پس بدهید.




کلمات کلیدی : چادر، مانتو، چادر رنگی، چادر ملی، چاقچور

سر نخ کجاست؟

ارسال‌کننده : در : 89/4/23 12:46 عصر

می گویند تهاجم
از نوع فرهنگی
شاید از غرب
شاید از شرق
با این لغت بیگانه نیستیم
اما
سوال اینجاست
در فرهنگ غرب
کدام فرهنگ هجوم برده؟




کلمات کلیدی : برهنگی، تهاجم فرهنگی، فرهنگ غربی

مسلمان در کوزه ایی

ارسال‌کننده : در : 89/4/18 12:20 عصر

همیشه موقع عیدها که می شود، دلم می گیرد، نه بخاطر اینکه عید است و مردم شادمان! ...

جشن های عروسی که برپا میشود، دختروپسرهای جوانی که پا به زندگی جدید خود می گذارند، دیدن همه این صحنه ها برایم شیرین است ولی ...

وقتی می شنوم پدری بخاطر فشاری که از طرف خانواده داماد بر او وارد شده ناچار است برای تهیه جهزیه دخترش به کوچک و بزرگ رو بیاندازد برایم سنگین است. دیدن این صحنه ها برایم سنگین است.

مدام این صحنه ها از جلوی چشمم می گذرد...

دختری بخاطر نداشتن جهیزیه نمی تواند ازدواج کند.
دختری بخاطر نتوانستن تهیه جهیزیه سالها در دوران عقد به سر می برد.
دختری بخاطر کم بودن جهیزیه اش سالها از سمت خانواده همسر سرکوفت می خورد.
دختری بخاطر کم داشتن جهزیه ضرب و شتم می شود.

عید مبعث، عید رسالت پیامبر بزرگ اسلام است، پیامبری که در شریعتش همه این ها را نفی کرده، و منی که ادعای مسلمانی میکنم هنوز در فرعیات خودم گیر کردم و نیستم دست از فرهنگ غلط خود بردارم.

پ . ن ........................................
1ـ مانده ام پیام تبریک این عید بزرگ را خطاب به که بگویم؟! به مسلمانانی که هیچ از اسلام بویی نبردند غرق در  افکار و فرهنگ های غلط خود هستند؟ و فقط از مسلمانی نماز و روزه را فهمیده اند؟

2ـ سرورم، پیامبرم، آرزوی دیدن یک عروسی و زندگی مثل زندگی دخترت فاطمه(س) در بین مسلمانانت را دارم! یعنی می شود بببینم !؟



کلمات کلیدی :

<      1   2   3   4      >

الکسا