سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تشابهات زن و اسب و درخت گردو

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/7/9 2:10 صبح

28 آذر 1384

سلام!

آخ بمیرم برای خودم که اینقدر کم حرف شدم .

مشهد بودم . جای هیشششکی خالی نبود بس که شلوغ بود .

مبارکشون باشه . عروس دومادهایی که تو حرم عقد میکنن رو میگم . حال با حالی داره اونجا . مخصوصا که یه پسر عمه دو ماهه هم تو بغلت باشه و بخوای تنها عکسها و فیلمهای یه مراسم عقد رو تنها تنها با موبایل شادوماد بگیری .

آخی

وقتی برگشتیم دوباره یاد درس و زندگیم افتادم !

صبح بخیر ایرانی که دیگه نشاط قبل رو نداره . روحشون شاد . ولی خداییش این صدا سیمایی ها بدجور اعصاب ملت رو ریختن بهم . شاید خواستن یه چشمه از قدرتشون رو نشون بدن .

بدجور زدم تو خط فمینیست بازی. یه مطلب تو این مورد نگم وبلاگم به روز نمیشه

************

از هر ۴ زن و شوهر آمریکایی یکی عقیده داره شوهر میتونه دلیل موجهی برای زدن زن داشته باشه .

اینم یه تصنیف عامیانه:

زن و اسب و درخت گردو  را هر چه افزونتر زنی بهتر شود!

برگرفته از کتاب جامعه شناسی آنتونی گیدنز

مامانم داشت میخوند منم تو هوا قاپیدمش

 

راستی این قالب رو از یه کنج نت پید کردم . خوب بیییییییید؟زواید زیاد داره . فعلا جدی نگیرید . میخوام زود راش بندازم و یه سری لینک اضافه اش کنم تا از خجالت بعضی ها در بیام.

در ضمن این قالب موقّت هستااااااااا

اینو داشته باشید تا بعد . مال یه گل دختره .

این همینه ... همین .... نه بیشتر  نه کمتر




کلمات کلیدی :

معصومه خانوم

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/7/9 2:8 صبح

13 آذر 1384

دیشب رفتیم خونه معصومه خانوم اینا. جشن تولدش بود .برو و بیایی بود . مردم دسته دسته می اومدن گل میدادن به این گل دختر تبریک می گفتن و میرفتن . ما هم کز کردیم یه گوشه و ازش خواستیم روز تولدش هدیه ما رو فراموش نکنه

د به رووووو

دو کلوم حرف حساب!

مقام والای حضرت معصومه علیها السلام

در بیان مقام عالی فاطمه معصومه ( س ) همین بس که پیش از ولادت مژده تولد و آثار وجودی او برای شیعیان از زبان جدش امام صادق علیه السلام داده شده بود . از مهمترین این آثار مقام شفاعت آن حضرت در آخرت و انتشار علم از حرم امن وی به اقصی نقاط این کره خاکی است .




کلمات کلیدی :

زن طلایی

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/7/9 2:7 صبح

7 آذر 1384

امام رضا ( ع ) درباره سعیده از شاگردان امام صادق علیه السلام فرموده است که او زنی اهل فضل بود که استفاده های علمی فراوانی از امام صادق علیه السلام برده بود . از آنجایی که دائما به دانش اندوزی اشتغال داشت امام او را « زن طلایی» نامید .

سعیده همواره بر رسول خدا صلوات می فرستاد و آخرین کلام در دنیای او این بود :

قدرضینا الثواب و امنا العقاب

 

مجمع الرجال به نقل رجال کشی/ج۷/ ص۱۷۵




کلمات کلیدی :

مصاحبه

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/7/9 2:6 صبح

26 آبان 1384

قسمتی از مصاحبه با خانوم دکتر اردبیلی مسئول کمیسیون بانوان استان فارس  

مشکل کنونی این است که در دختران قبل از ورود به دانشگاه  ها انگیزه حضور در لیستهای مدیریت کلان کشور تقویت نشده است و تعریفی که از حضور زنان در اجتماع برای آنان شده است گنگ است . در حالی که مامعتقدیم که دیدگاه سنتی زن را باید متحول کنیم و به سمت یک دیدگاه تکاملی برویم ، اما زن سنتی صد سال پیش را ما به جامعه کشاندیم ، بدون اینکه الگوی توسعه را برای او توضیح دهیم .
یعنی بدون اینکه تمام مفاهیم حضور فردی ، اجتماعی و خانوادگی در الگوی توسعه مشخص شده باشد ، زن را سردرگم به جامعه کشاندیم .
دختران دانش آموز ناگهان در محیط دانشگاه ها رها می شوند و نمی دانند که در آینده از این حضور اجتماعی چه نتیجه ای خواهند گرفت .
زنان ما خوشحال میشوند که میزان اشتغال آنها در سطوح پایین جامعه بالا می رود اما اگر این پرسش صورت بگیرد که در سطوح تصمیم سازی که بالاتر از تصمیم گیری است آیا زنی وجود دارد یا نه ، هیچ پاسخی داده نمی شود . ضمنا یکی از چالش های مهمی که پیش روی زنان وجود دارد افزایش آمار طلاق در جامعه است که به آرامش زنان ما لطمه جدی وارد می کند و این موضوع هم تعریف نشده است .
یعنی به زن نگفته ایم که شما به عنوان یک زن ایرانی و با مشخصات کشور خودمان میخواهید در جامعه حضور داشته باشید و خانواده خود را هم حفظ کنید ، جایگاه تعامل شما با این مسئله چگونه است و در صورت بروز مشکل کدام را ترجیح بدهید؟
دیده می شود که زنان کارمند ، اغلب خسته هستند . آنها از صبح تا شب تلاش می کنند و هیچ جا دیده نمی شوند ولی در عین حال میخواهند ثابت کنند که حتی بیشتر از مردان هم تلاش می کنند اما به جایگاه خودشان هم دست پیدا نمیکنند .

 **************

روزنامه نون نون ! یک صفحه تمام این مصاحبه را به چاپ رساندند و البته کم لطفی نکرده و تصویر ایشان را به اندازه یک چهارم کل صفحه چاپاندند !

بماند که ایشان هم به همین خاطر شکایت کردند و ...




کلمات کلیدی :

دکتر میم الف!

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/7/9 2:5 صبح

17 آبان 1384

بالاخره روی کار آمدن احمدی نژاد داره خودش را نشون میده و مسئولان و معاونین تا رده های پایین تر هم تغییر میکنند .
تازگی خبردار شدیم که مسئول کمیسیون بانوان استان فارس هم که خانوم جیم کاف ! بودند جایشان را به خانوم دکتر میم الف ! دادند .
دقیقا دو نقطه مقابل هم !
گاهی خنده ام میگیره از این بازی روزگار !
خب . امیدوارم که خانوم دکتر الف بتونن برنامه های مفیدی برای بانوان استان داشته باشند .
در ادامه مطلب کوتاهی در مورد زنان غربی می نویسم. این مطالب را از یک منبع خاص- که اگه اسمشو بگم مزه اش میره- پیدا می کنم و در کمبود مطلب به روز خیلی کمک احوالم هست !

زن در غرب
تونی گرنت : قاطعانه معتقدم که زن امروزی ( در آمریکا ) شدیدا به سوی جنبه مردانه شخصیتش متمایل شده است . به عبارتی او به سوی قدرت و در ضدیت با عشق ، جهت گیری کرده است . او سایر جنبه های خود را که ماهیتا زنانه هستند کنارگذاشته است . مادری کردن را به تعویق می اندازد و یا نسبت به آن بسیار بی اعتنا است .
زن امروزی هدفدار است و انرژی اش را در جهان بیرونی به کار میگیرد . ولی نه در جهت آفرینش پیوند و روابطی پر مهر و محبت.

 زن بودن ، ص 57




کلمات کلیدی :

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

الکسا