• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : زيره به کرمان بردن
  • نظرات : 8 خصوصي ، 31 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      >
     

    سلام.

    بروزم با "آقاي مطهري! مظلوم واقعي کيست؟"

    ما شما را لينک کرديم. شما هم درصورت تمايل بلينکيد ما رو!

    سلام
    خيلي برام جالب بود...واقعا همينطوره...واقعا موافق با عنوان اين مطلب
    ممنون از اين نوشته و اين اطلاعاتي كه دادين...
    ما منتظران ظهور امسال آغاز ولايت مهدي فاطمه روحي له الفداء را به نيت تعجيل در فرجش روزه مي گيريم.
    وعده ما چهارشنبه 5 اسفند ماه 88
    ابلاغ به ديگران عشق بيشتر ماست به آن عزيز غايب از نظر.
    به هر طريقي که مي توانيد sms ، وبلاگ و از طريق گفتن/ما منتظران ظهور امسال آغاز ولايت مهدي فاطمه روحي له الفداء را به نيت تعجيل در فرجش روزه مي گيريم.
    وعده ما چهارشنبه 5 اسفند ماه 88
    ابلاغ به ديگران عشق بيشتر ماست به آن عزيز غايب از نظر.
    به هر طريقي که مي توانيد sms ، وبلاگ و از طريق گفتن، در شهر و دانشگاه و مدرسه و آپارتمان و محل کار خود
    ياحق
    اگر برهنگي نشانه تمدن است پس حيوانات متمدن ترند...
    + آرام 
    من اشکالي‌ در اين نوع استدلال بنظرم مي‌رسد. آيا سابقه تاريخي‌ رسوم يک ملت را دليلي‌ بر تقبيح مبارزه آنان عليه آن رسوم در اين عصر بيان مي‌کنيد؟ آيا اين نوع استدلال مثل اين نيست که بگوييم صرف اينکه اعراب قبلا بت پرست بودند نبايد امروز هيچ قوم بت پرستي‌ را به توحيد دعوت کنند؟ اتفاقا اگر ملتي تجربه داشتن و نداشتن يک رسم را داشته باشند شايد بهتر ميتوانند در مورد جنبه‌هاي خوب و بد آن قضاوت کنند تا گروهي که فقط يک طرف سکه را ديده اند. حالا خارج از بحث حجاب تا آنجايي که من مي‌دانم خيلي‌ از جنبش‌هاي حقوق زن خودشان اذعان دارند که از نظر تاريخي‌ خيلي از رسوم اصلا محدود به خاور ميانه نبوده اند چه برسد به دين اسلام، بلکه بيشتر به فرهنگ‌هاي مرد سالارانه که مرز جغرفيايي آن بسيار فراتر از مرز‌هاي اسلام بوده‌اند برميگشتند. با آمدن اسلام بعضي‌ از اين رسوم مثل زنده بگور کردن دختران در عربستان برداشته شد. اما همانطور که خوب ميدانيم بعضي‌ها از آنها هم به دليل شرايط روزگار (مثل کنيز داري) تا همين اواخر باقي‌ ماند. حتّي بعضي‌ از آنها هم با سو تأيبير سنتي‌ به عنوان اسلام تفسير و مطرح شد. که مثلاً يکي‌ از مثالهاي تأسف بار آن ختنه کردن زنهاست که پيامد‌هاي بسيار بدي براي سلامتي زنان در بر دارد اما هنوز در بعضي‌ فرهنگ‌ها به عنوان سنّت اسلامي بر دختران تحميل ميشود در حالي‌ که اصلا ريشه آن ربطي‌ به اسلام نداشت.
    پاسخ

    ببين ارام جان، من اصلا در اين نوشته استدلالي انجام ندادم که شما با بت پرستي زمان قديم مقايسه ميکنيد. اينکه من از گذشته مثال اوردم مي خواستم بگم که دوري از بي عفتي و خودآرايي چيزي بوده در همان زمان ها هم چه در تاريخ مدنيت شان و چه در تاريخ معنويت شان مضموم و ناپسند بوده و هست، و اينکه ما بخواييم از ريشه جلوي چشم همه درست جلوه بديم ناردسته! منظورم اينه که ، مثلا شما با مثال اورديد که بت پرستي يا زنده به گور کردن دختران رسمي نا درست بوده و حتي اديان مختلف هم با اين نوع کارها مبارزه کردند، ولي حجاب و حياء چه در زنان و چه در مردان، هم قوانين اديان مختلف به اين دعوت کردند و هم خود انسان ها از قبل توي وجودشون بوده، پس هيچ تناقضي اينجا وجود نداره. اميدوارم متوجه شده باشي.
    منم در اين موارد قبلا شنيده بودم، اما خودم جايي نديده بودم؛ براي همين وقتي چند نفر از اطرافيانم گفتند كه اروپاييها حجاب نداشتن و... زياد باهاشون بحث نكردم. خوبه كه در اين مورد مطالعه كردي. اما يادت باشه درباره اون موضوعي كه گفتم يا حداقل درباره اطاعت زن از شوهر و اينجور مسائل چيزي ننوشتي
    پاسخ

    :)، چشم مي نويسم

    سلام

    مطلب آخرتان رو خوندم.پيرو فرمايشات شما مدتي پيش در تاكسي يكي مي گفت آخه ما چرابايد مثل عرب هاي سوسمار خور چادر سر كنيم؟

    عرض كردم اولا كه اون ها سوسمار نمي خورند و خاويار كيلويي فلان تومان نوش جان مي كنند!

    دوما طبق منابع موجود اصلا چادر مال عرب ها نيست و در خود قرآن هم به چادر اشاره اي نشده بلكه به جلباب تعبير شده و ان هم چيزي كوتاهتر از چادر و بلند تر از مقنعه است.

    و تا جايي كه من اطلاع دارم چادر حجابي كاملا ايراني است و اگر به كتب تاريخي معتبر رجوع كنيد رعايت حجاب را توسط ايراني ها قبل از اسلام خواهيد يافت.

    البته من معتقدم اجبار به چادر و اينكه چادر تنها مصداق حجاب است اشتباهاتي بزرگ است.هر چند كه بهترين شكل حجاب است.

    اگر فرصتي داشتيد به من هم سري بزنيد خوشحال ميشم نظرتون رو بدونم.

    منتظرم

    + eddieneed 

    خدمت م عزيز عرض كنم بحث بايد جامع نگر باشه و همه جوانب رو ببينه اگر مسئله اي مطرح ميشه نقيض اون قبلا رد يشه من ساز مخالف نميزنم بلكه با طنز موارد مخالف بحث رو مطرح ميكنم شما هم در مورد ناصرالدين شاه اطلاعات بيشتري دارين بدين ممنون ميشم

    مگر هر کس ساز مخالف بزنه، دچاراستحاله فرهنگيه؟!

    گل پر خانم اين جمله شما به اندازه تمام مقالتون مي ارزه اين چيزيه كه حتي خيلي بزرگان ما بهش اعتقاد ندارن و سرچشمه مشكلات امروزه و كليد حلش هم پاسخ به اين سواله ! تحمل عقايد مخالف

    + م 
    به نظرم eddieneed دچار استحاله فرهنگي شده هميشه ساز مخالف با گلدخترا ميزنه تازه اسمش هم خارجيه
    پاسخ

    مگر هر کس ساز مخالف بزنه، دچاراستحاله فرهنگيه؟!
    + eddieneed 

    اگه اينا الگوشان مباحث ذكر شده در تاريخ ويل دورانت بوده ، خوب ما كه ناصرالدين شاه داشتيم كه هم حرمسرا داشته هم مسلمون بوده خيلي هم به حجاب اعتقاد داشته شما زنان حرمسرا شونو بدون حجاب تو هيج جا نميبينين

    پاسخ

    وااااا، چه ربطي داره، تاريخ تمدن يک کتاب تاريخيست که مباحث رو جمع اوري کرده با دليل و مدرک! بعد تو ويل دورانت رو با ناصرالدين شاه مقايسه ميکني؟!
     <      1   2   3      >