• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : خوب، بد، زشت در موضوع حجاب
  • نظرات : 6 خصوصي ، 43 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3      >
     
    + باسلام 
    با سلام و خداقوت
    يه نکته اي در مورد اين مطلبتون دارم که اگه صلاح دونستين بعدا عرض ميکنم.
    اگه يه ايميل بدين يه مطلبي هست ميخواستم براتون ارسال کنم.
    لطفا به همين آدرس جيميل که دادم ارسال کنيد.
    تشکر و التماس دعا


    سلام

    خداقوت چرا از سخنان حضرت زهرا استفاده نمي کنيد

    التماس دعا براي شهادت

    + همسايه 
    زحمت کشيديد خانم محترم؛ شما خوب نقد مي کنيد اما راه حلي هم داريد؟ ما که ...

    نمي دونم كار خوبيه بگم يا نه

    وقتي اسم جامعه الزهرا را سرچ كردم اسم شما اومد نمي دونم شما حضوري مي خونيد يا غير حضوري اخه با وجود اين كه كم نيستند افرادي كه در اطرافم در جامعه درس خوانده اند ولي اين كه توي اين دنياي بي در و پيكر نت با ها شون ارتباط داشته باشي خيلي حس قشنگيه من در مدرسه علوم و معارف اسلامي هدي در كرمان درس مي خوانم در مدرسه ما كم نيستند افرادي كه دلشان براي جامعه الزهرا غش مي رود منم يكي از ان ها . بالاخره قبول شدم و 4.27 مصاحبه ام است . يك كم دلهره دارم . دعايم كن .

    پاسخ

    ان شاالله كه موفق باشيد.

    سلام

    وبلاگ قشنگ و جذابي

    دارين موفق باشيد

    يه چيزي بگم؟

    ببين فكر نكن خيلي آدم خوبي هستي

    يعي... در واقع تو يك آدم معمولي رو به ضعيف هستي (به خاطر ريا مي گم ضعيف)

    آخه هر كس ازدواج كنه همين جوري مي شه

    حتي از تو هم بهتر

    پس به فكر خيلي بهتر بودن باش و به اين ميزان قناعت نكن

    سلام ، لطفا نظر را عمومي كنيد

    همون بد حجاب بهتره! لغت شل حجاب مثل چرخ بال ميشه اخرش هم ما كه ميگيم هليكوپتر!!!

    مطلبي با عنوان « فرهنگ سازان بي فرهنگ » در وبلاگ قرار دادم ، منتظرديدار شما در وبلاگم هستم

    سلام
    طبق همان تعريف منطقي كه ارائه كرده ايد. رابطه دو كلمه "باحجاب" و "بي حجاب"، رابطه تباين است كه حد وسطي براي آن متصور نيست. بر طبق قانون و شرع، حجاب حدودي دارد كه با رعايت آن، حجاب وجود دارد و با عدم رعايت آن، فرد بي حجاب تلقي مي شود. اصولا استفاده از لفظ بد حجاب، غلط مصطلح است. همين.
    + سايه 
    لطفا پيامم رو عمومي کنيد. متشکرم
    + سايه 
    يک نکته را لطفا بهش توجه کنيد. خيلي ها اصلا حجاب را انتخاب نکرده اند. قانون کشور چنين اجباري را تحميل کرده است. (کاري به درست يا غلط بودن قانون ندارم). اگر قانون حجاب اجباري نبود ما يا باحجاب داشتيم يا بيحجاب. پديده بدحجاب محصول قانون حجاب اجباري است که در طول کل تاريخ اين کشور سي سال سابقه داره. وقتي فرد مجبور به دست کم روسري سر کردن است، اما راضي به انجام آن کار نيست تا حد امکان نارضايتيش را با بيرون گذاشتن موها، آرايش آنچناني و ... نشان ميدهد. از عوارض اين کار اين است که نسل جديد به جاي اين که به روسري يا چادر به عنوان وسيله حفظ حجاب نگاه کند، به عنوان وسيله رعايت قانون نگاه ميکند و چنين وضع خنده داري توي پوشاندن موهاي سر در ايران پيش مي آيد که در هيچ کشور اسلامي ديگري قابل مشاهده نيست که نيمي از موها پيدا باشد و نيمي پيدا نباشد.
    + دانشجوي مقيم خارج از كشور 

    دكتر افروز :رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور

    نمي‌توان با تحميل و اجبار دختران را باحجاب کرد

    جامعه > شهري - رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور تصريح کرد:‌ مادري که حجاب برتر دارد ولي اخلاق برتر ندارد ، معنويت برتر ندارد، هرگز نمي تواند به فرزندان خود احساس خوشايندي در زمينه حجاب منتقل کند.

    ايلنا نوشت:
    رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور مي گويد علت اصلي بد حجابي در جامعه ايران اين است که خانواده هاي مذهبي نتوانسته اند احساس و باور مذهبي را به فرزندان خود منتقل کنند. آنها فقط آگاهي ديني به فرزندان خود داده اند در حالي که ‌در خانواده هاي متدين بايد رابطه آرامش گرانه متقابل بين پدر و مادر وجود داشته باشد تا فرزندان در کنار آموزه هاي ديني و شناختي که مستقيم از حجاب و نماز و ارزش هاي ديني پيدا مي کنند احساس خوشايندي هم به اين رفتارها داشته باشند.
    غلامعلي افروز در جشنواره بين المللي دختران آفتاب که با موضوع عفاف و حجاب از 8 تا 23 ارديبهشت ماه در دانشگاه شهيد بهشتي در حال برگزاري است، گفت: تربيت ديني، تربيت تحميلي و بيروني نيست‏‌‏‌، خدا انسان را کنجکاو آفريده است و اين کنجکاوي است که انسان را به خداجويي هدايت مي کند. او ادامه داد: ما قبل از آنکه به شناخت ديني و مذهبي در خانواده و رسانه ها بپردازيم ‏‌ بايد زمينه احساس مذهبي را در جامعه فراهم کنيم.
    او با بيان اينکه رفتارهاي ديني بر بستر باورهاي ديني شکل مي گيرد، گفت:‌ باورهاي ديني اگر غني،‏‌متعادل و متعالي باشد، باورهاي ديني بستر پديدار شدن رفتارهاي ديني مي شود. بنابراين آنچه داراي اهميت است اين است که باورهاي ديني بايد درست شود که اگر باورها درست شود ‏‌شاهد ايجاد رفتارهاي ديني در کشور مي شويم.
    رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور تصريح کرد:‌در خانواده هاي متدين بايد رابطه آرامش گرانه متقابل بين پدر و مادر وجود داشته باشد تا فرزندان در کنار آموزه هاي ديني و شناختي که مستقيم از حجاب و نماز و ارزش هاي ديني پيدا مي کنند احساس خوشايندي هم به اين رفتارها داشته باشند.
    افروز گفت:‌ اگر مادر رضامندي زوجيتي نداشته باشد و دچار رگه هايي از اضطراب و افسردگي شده باشد و از ازدواج خود ناراحت باشد، اين مادر احساس خوشايندي را در فرزند خود ايجاد نمي کند بنابر اين حجاب او تاثير مثبتي در فرزندانش ايجاد نمي کند. رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور اظهار کرد:‌ بچه ها به طور قطع عروسک باربي را با آن سر و ظاهر به مادر با حجاب خود که چادر را موقع قهر کردن از خانه به سر ميکند، ترجيع مي هد.
    او ادامه داد:‌ چطور مي توان انتظار داشت فرزندي به چادر علاقمند شود در صورتي که مي بيند مادر وقتي از بيرون به منزل مي آيد چادر را به کناري پرت مي کند و مي گويد از گرما پختم! وقتي چادر اين قدر بد است چطور مي توان انتظار داشت که فرزندان بخواهند آن را به سر کنند. افروز گفت:‌ مادري که حجاب برتر دارد ولي اخلاق برتر ندارد ، معنويت برتر ندارد، هرگز نمي تواند به فرزندان خود احساس خوشايندي در زمينه حجاب منتقل کند.
    رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور تصريح کرد:‌ اگر پدر شاکله ديني داشته باشد، ريش هاي بي ريشه هم داشته باشد اما اخمو، عبوس، تند خو و بد اخلاق باشد و محجوب دل و نوازشگر مادرخانه نباشد، هيچ وقت نمي تواند شاکله ديني را به فرزندان خود منتقل کند چون لطافت وجودي پدر و مادر در حوزه هاي ديني روي بچه ها موثر است.
    منبع :


    سلام.واقعا عالي بود.خدا كنه همه ما عامل باشيم...
    + هم 
    حتي اون چادريه هم باحجاب نيست. چون مچ دستش از حد شرعي بيشتر باز است.
    + حميد 

    واسه بار سوم هست كه مطلب شما رو ميام ميخونم كه بيشتر خودم رو جاي همون كسايي كه زهرا گفته بذارم...

    حجاب كشكي يا شلي يا گلي يا هر چي كه هست رفتار و پوششي شده كه خيلي از خانوم هاي متشخص و ايراني ما هم اونو انتخاب كردن. به نظرم قط و فقط بايد از طريق رسانه و انيميشن و مكتوبات و همين كاراي نرم افزاري با توليد محتوا و جلسات هم انديشي اين ارزش رو دوباره به ارزش تبديل كنيم. وحشتناكه به نظرم طرح هايي كه دارن واسه كوتاه مدت بدون برنامه تشويقي و تبليغي ‍، در دانشگاه ها اينطور برگزار ميكنن! حجاب زوركي !!! لبترين نوع حجاب حتب برايكسي كه ممكن بود با شناخت درست از حجاب اونو قبول كنه!

    بي نظير بوتو

    بي نظير بوتو از مادري شيعه و ايراني به دنيا آمده است وي در آخرين سفر خود به ايران به محضر مقام معظم رهبري هم رسيد.


    آقاي موسوي کاشاني از اعضاي دفتر مقام معظم رهبري مي گويد خانم بي نظير بوتو که خدمت آقا آمده بود، ما چادري براي ايشان تهيه کرديم و او چادر به سر به خدمت آقا رسيد. آقا از همان اول درمقام نصيحت برآمدند و گفتند: دخترم، تو فرزند اسلام هستي، تو فرزند اميرالمومنيني، تو فزند اهل بيتي، تو فرزند قراني، تو مسلماني، تو شيعه اي.


    همين طور آقا ادامه دادند و کاري کردند که بوتو شروع به گريه کرد و با صورتي اشکبار گفت: آقا يک خواهش دارم و آن اينکه روز قيامت مرا شفاعت کنيد.


    آقا بلافاصله گفتند: شفاعت مخصوص محمد و ال محمد است. بهترين شفاعت در دنيا اين است که شما مشي و مرامتان را با اهل بيت هماهنگ کنيد؛ از زي خودتان که مسلمانيددست برنداريد و از لباس دين خارج نشويد.

       1   2   3      >