• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : خوب، بد، زشت در موضوع حجاب
  • نظرات : 6 خصوصي ، 43 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + دانشجوي مقيم خارج از كشور 

    دكتر افروز :رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور

    نمي‌توان با تحميل و اجبار دختران را باحجاب کرد

    جامعه > شهري - رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور تصريح کرد:‌ مادري که حجاب برتر دارد ولي اخلاق برتر ندارد ، معنويت برتر ندارد، هرگز نمي تواند به فرزندان خود احساس خوشايندي در زمينه حجاب منتقل کند.

    ايلنا نوشت:
    رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور مي گويد علت اصلي بد حجابي در جامعه ايران اين است که خانواده هاي مذهبي نتوانسته اند احساس و باور مذهبي را به فرزندان خود منتقل کنند. آنها فقط آگاهي ديني به فرزندان خود داده اند در حالي که ‌در خانواده هاي متدين بايد رابطه آرامش گرانه متقابل بين پدر و مادر وجود داشته باشد تا فرزندان در کنار آموزه هاي ديني و شناختي که مستقيم از حجاب و نماز و ارزش هاي ديني پيدا مي کنند احساس خوشايندي هم به اين رفتارها داشته باشند.
    غلامعلي افروز در جشنواره بين المللي دختران آفتاب که با موضوع عفاف و حجاب از 8 تا 23 ارديبهشت ماه در دانشگاه شهيد بهشتي در حال برگزاري است، گفت: تربيت ديني، تربيت تحميلي و بيروني نيست‏‌‏‌، خدا انسان را کنجکاو آفريده است و اين کنجکاوي است که انسان را به خداجويي هدايت مي کند. او ادامه داد: ما قبل از آنکه به شناخت ديني و مذهبي در خانواده و رسانه ها بپردازيم ‏‌ بايد زمينه احساس مذهبي را در جامعه فراهم کنيم.
    او با بيان اينکه رفتارهاي ديني بر بستر باورهاي ديني شکل مي گيرد، گفت:‌ باورهاي ديني اگر غني،‏‌متعادل و متعالي باشد، باورهاي ديني بستر پديدار شدن رفتارهاي ديني مي شود. بنابراين آنچه داراي اهميت است اين است که باورهاي ديني بايد درست شود که اگر باورها درست شود ‏‌شاهد ايجاد رفتارهاي ديني در کشور مي شويم.
    رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور تصريح کرد:‌در خانواده هاي متدين بايد رابطه آرامش گرانه متقابل بين پدر و مادر وجود داشته باشد تا فرزندان در کنار آموزه هاي ديني و شناختي که مستقيم از حجاب و نماز و ارزش هاي ديني پيدا مي کنند احساس خوشايندي هم به اين رفتارها داشته باشند.
    افروز گفت:‌ اگر مادر رضامندي زوجيتي نداشته باشد و دچار رگه هايي از اضطراب و افسردگي شده باشد و از ازدواج خود ناراحت باشد، اين مادر احساس خوشايندي را در فرزند خود ايجاد نمي کند بنابر اين حجاب او تاثير مثبتي در فرزندانش ايجاد نمي کند. رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور اظهار کرد:‌ بچه ها به طور قطع عروسک باربي را با آن سر و ظاهر به مادر با حجاب خود که چادر را موقع قهر کردن از خانه به سر ميکند، ترجيع مي هد.
    او ادامه داد:‌ چطور مي توان انتظار داشت فرزندي به چادر علاقمند شود در صورتي که مي بيند مادر وقتي از بيرون به منزل مي آيد چادر را به کناري پرت مي کند و مي گويد از گرما پختم! وقتي چادر اين قدر بد است چطور مي توان انتظار داشت که فرزندان بخواهند آن را به سر کنند. افروز گفت:‌ مادري که حجاب برتر دارد ولي اخلاق برتر ندارد ، معنويت برتر ندارد، هرگز نمي تواند به فرزندان خود احساس خوشايندي در زمينه حجاب منتقل کند.
    رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور تصريح کرد:‌ اگر پدر شاکله ديني داشته باشد، ريش هاي بي ريشه هم داشته باشد اما اخمو، عبوس، تند خو و بد اخلاق باشد و محجوب دل و نوازشگر مادرخانه نباشد، هيچ وقت نمي تواند شاکله ديني را به فرزندان خود منتقل کند چون لطافت وجودي پدر و مادر در حوزه هاي ديني روي بچه ها موثر است.
    منبع :