• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : خوب، بد، زشت در موضوع حجاب
  • نظرات : 6 خصوصي ، 43 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      >
     

    سلام منم چند تا مقاله در مورد حجاب دارم خوشحال ميشم هم لينك كنيم. اگه لينكم كرديد خبرم كنيد تا منم انجام بدم

    + منتظر 
    وبلاگ ارزشمند و قابل استفاده اي داريد موفق باشيد
    فدائيان با يک قابلمه شطح داغ به روزم شده سر بزنيد
    ..... يکي مي گويد اينجا که من ايستاده ام کلي از سال 89 مانده امروز حوصله ندارم از فردا حتما کارهاي مضاعف ميکنم تصوير خدا توي شهر ما عين يک قاب شکسته قديمي وصله پينه شده است
    + سراشپزده 
    سلام
    شايد حق با شما باشه؛
    اتفاقاً بحث اين پيش اومده بود که خيلي ها نميدونن دارن چيکار ميکنن.چون از اسلام فقط نماز و روزه اش رو يا گرفتن.اونم به شکل معلوم الحال!!!
    شايد حق با شما باشه؛
    کار مبارزاتي و زوري، در قالب کار فرهنگي نميگنجه.
    شايد حق با شما باشه،
    شايد...
    ما اگه بخوايم نظر عمومي بذاريم بايد کيو ببينيم؟
    در مورد اون مرز بندي کردن اجتماعي بين بد حجاب و خوش حجاب هم بگم من تازگي ها مواردي رو ديدم که جريان تبديل به يه جنگ بين دو گروه از جمعه شده.
    از نگاه دو طرف به قضيه در خلوت که بگذريم چند روز پيش پسري با شمايل بسيجي را ديدم که در يک محل بسيا شلوغ ايستاده بود و تذکر ميداد به بدحجابها که رايت کنند.
    ميديدم گاهي از دستش در ميورد لاي تذکراتش فحش ميدهد . فحشي که به ناموس ربط دارد. باورتان ميشود.
    من در مورد اين موج عفاف و حجاب چند تا سوال برام پيش اومده که نميدونم چجوري بايد حلشون کنم
    اول اين که کساني که به بد حجابي متهم ميشوند آيا به آن لباسي که به تن ميکنند حجاب مي گويند يا يک لباس اجباري که حکومت مجبورشان کرده؟
    دوم اين که آيا بد حجابي شان از سر اين است که حيا و عفاف ندارند يا مشکلشان از جهان بيني شان است. يعني نگاهشان به زن با نگاه اسلام و جمهوري سلامي فرق دارد.
    سوم اينکه با اين طرحهاي جالب که هر دم از اين باغ بري ميرسد اين جريان بدحجابي حل ميشود؟ آقا اومدن به من پول دادن که مينيمال براي حجاب بنويسم!!!! کدوم دختري با داستان مينيمال خوندن محجبه شده به خدا؟!!!
    چهارم اين که نمي دادنم توي اين سي سال چرا به جاي آستين پاره کردن و دست رنگ کردن و بگير و ببند از همين طرحهاي مسخره ي جديد نداشته اند که اگر همين مسخره بازي ها را هم از اول شروع ميکردند کار به کشف حجاب دسته جمعي نميکشيد.
    در آخر اين که بابا به دختره ميگم چرا روسريت عقبه ميگه اين طوري راحت ترم. نميگه حجاب خوبه يا بده.
    + اكرم 
    سلام
    کمي با نظر شنا مخالفم.
    انگار شما خيلي چيزها را نمي بينيد؟!!!!
    به نظر من 90 درصد افرادي که حجاب را درست رعايت نمي کنند . مي دانند که حد حجاب اسلامي چيست . و ميدانند که حيا چيست . شما بدجور حمايت مي کنيد از ايشان!
    اما در مورد نحوه برخورد آن جاي بحث دارد.
    راستي يک موضوع ديگر اصلا جداي از همه اينها مگر ما در جمهوري اسلامي زندگي نمي کنيم ؟! خوب پس همه بايد قانون جامعه رو رعايت کنند.يعني حداقل حجاب را رعايت بکنند .حالا ممکن است به آن اعتقاد داشته باشند يا خير .اين بحث ديگري است که ما از صميم جان حجاب را دوست بداريم و اعتقاد داشته باشيم و رعايت بکنيم و آن را يک ارزش بدانيم که صد البته خيلي اش هم به فعاليت حوزه برمي گرددوديگر ارگانهاي فرهنگي و.......که ده صد البته کوتاهي شده است

    هر وقت اون چتر كنار عنوان وبلاگ رو ميبينم ... ياد حجاب و عفت و حيا ميافتم!

    من با بحثاي كلامي و نقلي و معنايي حجاب كاري ندار‏م راستش سوادم نميرسه ، تنها چيزي كه ميدونم اينه كه يه شخص با نگهداشتن مواردي كه ميتونه تو دل ديگران تحريك كنه يا مرضي ايجاد كنه ،‏ حالا اين ميتونه لحن كلام باشه يا كوتاهي آستين و بيرون زدن عضله هاي مرد شخصا مادامي كه من نوعي نفهمم چه اتفاقي ممكنه بيافته اين بگير و ببند ها نتيجه بلند مدتي نداره ولي اگه با مصاديق درست و درمون علل و عواقب اين چيزا تشريح داده بشه اونم خيلي زياد و گسترده مطمينا بعد يه مدت نيازي به كنترل هاي اين چنيني نيست .

    البته براي مبارزه با اين پديده بايد يه كار حكومتي كرد مثل بستن كمر بند ايمني ميمونه ...

    + محمد 
    در جواب خانم محترم زهرا :
    يک سئوال دارم : هر کس که حجاب دارد چه اوني که کامل دارد وچه اوني که حداقل حجاب را رعايت مي کند ايا ميشود هيچ ذهنيتي نداشته باشد اگر ندارد چي جوري اين حجاب را دارد ؟ پس معلوم ميشه يک ذهنيتي داشته که حجاب را رعايت کرده
    موفق ومويد باشيد
    اعلام موجوديت!

    اتفاقا من هم يه همچين تقسيم بندي هايي در مورد حجاب تو وبلاگم داشتم

    http://diligent.persianblog.ir/post/36/

    اما واقعيت اينه كه به هر حال چنين افرادي حتي اگر متعمدا هم حجاب رو رعايت نكنن، اين عملشون بسيار بد و زشته و جاي عكس العمل و اعتراض داره. البته مسلمه كه اين اعتراض بايد از راه درستش باشه.

    به نظرم کم حجاب خوبه

    سلام

    من نمي دونم توي كله اين مغزهاي متفكر چيه ؟ سي سال از انقلاب ميگذره كافيه يه نگاه فقط يك نگاه به سطح جامعه بشه تا نتيجه سي سال انقلاب را ديد واقعا چه نمره اي بايد داد . شايد 7 شايد 8 شايد 9 هر چي باشه هر چي باشه زير 10 هستي چون پسرفت داشتيم نه پيشرفت معنوي . حالا دوباره اين مغزهاي متفكر به كار افتادن كه مباره با بي حجابي را اجباريش كنن . يكي نيست تو مخ اين ... فرو كنه كه اين يك كار فرهنگي هست فقط و فقط فرهنگي با زور فقط قدم به عقب بر ميداريم و بس و اب تو اسياب دشمنان اسلام ميريزيم و بس

    + زهرا 
    قطعا بايد عکس العمل نشون بدن، ولي درست و دقيق و حساب شده!
    + زهرا 
    فکرش رو بکن، کسي که هيچ ذهنيتي در مورد حجاب نداره، با يک برخورد بد طرفداران حجاب مواجه بشه چه حسي بهش دست ميده!
    پاسخ

    درسته. به نظر شما طرفداران اصلا نبايد برخورد كنند يا بايد برخورد خوبي داشته باشن؟
     <      1   2   3      >