• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : ره صدساله را يک شب پيمودن
  • نظرات : 7 خصوصي ، 39 عمومي
  • پارسي يار : 1 علاقه ، 1 نظر
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      
     

    راستي لينكتان كردم. باشد كه دوستان خوبي باشيم در اين دنياي مجازي

    من يك دختر مانتويي بودم! البته دختري كه مانتويي مي پوشيد متفاوت با جامعه! مانتويي با پوشش كامل

    چادر را زماني تجربه كردم كه چادر هديه گرفتم. آنهم چادري متفاوت به عنوان سوقات مكه!چادري كه آن روزها در ايران انگشت شمار بود و همه از من نشاني محل فروش آن را مي گرفتند! و من هميشه مي گفتم سوقا مكه است!

    چادري كه عجيب برايم زيبا و جديد بود. حجابش هم خيلي كامل. همين چاد خيلي ها را چادري كرد. آنهم چه چادري هايي. اول زيبايي و جديد بودن چادر جذبشان كرد و بعد رفتند دنبال فلسفه ي حجاب.

    خود من هم اينطور بود. امروز چادر ساده و ايراني را ترجيح ميدهم به همه ي اين چادرها اما هرگز فراموش نميكنم كه همين تنوع مرا جذب كرد.

    مني كه امروز چادر ،سلاحم است.

    هرچند رفتار مكمل پوشش درست و هر دو مروج حجاب اسلامي هستند.

    ....

    اگر كسي در زمينه ي مانتو خلاقيت به خرج نميدهد چرا خلاقان چادر را بايد شماتت كنيم؟

    هرچند مخالف همه ي انواع چادر در بازار هستم . بعضي هايشان واقعا حجاب ندارند.

    + منصور حلاج 
    سلام
    مطلب جالبي بود
    يادمه يه زماني حرم امام رضا خانم ها رو با چادرهاي سفيد راه نميدادند. در صورتي که در معنويت چادر سفيد از چادر سياه بيشتره.
    بالاخره اين قوانين مبتديانه رو برداشتند.
    يه سئوال از نويسنده:
    پوشش مورد نظر شما چيه؟
    اگه ميشه يه مطلب در اين مورد آپ کنين وگرنه مختصرا جواب بدين

    بسم الله

    مخالفم با اين برداشت عجيب و غريب شما

    ولي به هر حال هر كسي نظر خودش رو داره..

    + eddieneed 

    من يه راه حل بهتر دارم جمعيت خانما رو كم كم ، كم كنين!

    مشكل بي حجاب و با حجاب خود بخود حل ميشه!

    به نظر من بهترين راه ممكن اينه كه مانتوهاي بلند (زير زانو) و گشاد رو در تعداد زياد توليد كنند و جلوي توليد مانتوهاي نامناسب رو بگيرند. اين اصلا كار سخت و غير ممكني نيست و خيلي راحت ميتونن با يه دستور سراسري انجامش بدن.

    +
    شما گل دخترا مگه مشغله هم دارين ؟
    خسته ميشين يه وقتا
    + آرام 

    من فکر مي‌کنم مشکل اينه که يک عده‌اي که من حدس ميزنم احتمالا هم از آقايون هستند صبر و حوصله خيلي‌ وقت گذاشتن و تحقيق کردن يا کار کارشناسي روي امور اجتماعي و مسائل زنان را ندارند. يا ميخواهند صورت مساله را پاک کنند يا دنبال راه حلهاي يک روزه و يک شبه ميگردند. حالا يک ايده‌اي به ذهنشون مي‌‌رسه بدون فکر کردن در مورد آثار بلند مدت آن و پرس و جو، ميخواهند يک شبه اجرا کنند اگر هم جواب نداد با زور. يعني‌ يکي‌ نيست به اين مسئولين بگه حالا اگر شما ايده‌اي هم داري قبل از اينکه مقادير زيادي پول و انرژي صرف آن کني‌ با يک عده‌اي از خانم‌ها مثلا صد نفر که اقشار مختلف مردم را تشکيل ميدهند تماس بگير ببين اصلا هيچ کدام استقبال ميکنند، موافق هستند يا اگر مخالف هستند دليل‌هايشان چيست. چون اگر هيچ کدام از آنها را نتوانيد راضي‌ کنيد احتمالا در کلّ جامعه هم با مشکل روبرو خواهيد شد. حالا تازه فرض کنيم عده‌اي از آنها خوششان آمد و استقبال کردند. يک چند ماه از آنها بخواهيد آنرا امتحان کنند ببينيد بعد از چند ماه هم همان نظر را داشتند يا ديگر حاضر نيستند ايده شما را پياده کنند يا اگر ايرادهايي به نظرشان رسيده چه بوده. پوشش مردم بخشي از هويتشون است ممکنه تنوع ظاهري در آن را به راحتي‌ براي مدتي کوتاهي‌ با ترفندهاي چون مد انجام داد اما نمي‌شه که يک روزه به شکل بنيادي عوضش کرد هر گونه تحولي‌ در آن بايد با صبر و تدبير و به تدريج و در هماهنگي‌ با شخصيت افراد انجام شود وگرنه جامعه دچار سردرگمي هويت ميشود. کما اينکه در جامعه ما در صد سال اخير چندبار خواستند يک شبه پوشش مردم را عوض کنند و نتيجه خوبي‌ نداده. چه وقتي‌ که زنها ديدند ميخهند به زور چادر را از سرشان بردارند چه وقتي‌ که احساس کنند ميخهند به زور چادر به سرشان بگذارند.

    پاسخ

    اينها فقط يک وجبي جلوي پاي خودشون رو مي بينند و بس! اگر از همون اول درست عمل مي کردند کار به اينجا نمي کشيد.

    بسم الله..

    من اصلا موافقم نيستم كسي كه به چادر علاقه نداره ، براي قشنگي و تنوع رنگ و ... بياد چادر سرش كنه!اون موفع ارزش و حرمت اين چادر از بين ميره.

    اين حرفاي شمام كاملا منظقي! اما اوني كه بايد بخونه و دستورش ساده بش ِ از اينجا دوره!!

    پاسخ

    صدامون در حد همين وبلاگه، انشاءالله که بهشون مي رسه...
     <      1   2   3