• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : ازدواج موقت و هوسراني مردان!
  • نظرات : 24 خصوصي ، 132 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    سلام
    با وقت هشياري... به روزم
    http://www.banoocenter.com
    + شهيد مطهري 
    تشويق و ترغيب فراوانى كه از طرف ائمه دين به امر ازدواج موقت شده است، فلسفه خاصى دارد. . به نظر بنده آنجا كه ائمه اطهار مردان زندار را از اين كار منع كرده‏اند به اعتبار حكمت اوّلى اين قانون است، خواسته‏اند بگويند اين قانون براى مردانى كه احتياجى ندارند وضع نشده است، همچنانكه امام كاظم عليه السلام به على بن يقطين فرمود:
    «تو را با نكاح متعه چه كار و حال آنكه خداوند تو را از آن بى‏نياز كرده است.».
    و به ديگرى فرمود:
    «اين كار براى كسى رواست كه خداوند او را با داشتن همسرى از اين كار بى‏نياز نكرده است. و اما كسى كه داراى همسر است، فقط هنگامى مى‏تواند دست به اين كار بزند كه دسترسى به همسر خود نداشته باشد.».
    و اما آنجا كه عموم افراد را ترغيب و تشويق كرده‏اند، به خاطر حكمت ثانوى آن يعنى «احياء سنت متروكه» بوده است زيرا تنها ترغيب و تشويق نيازمندان به ازدواج موقت براى احياء اين سنت متروكه كافى نبوده است.
    اين مطلب را به‏طور وضوح از اخبار و روايات شيعه مى‏توان استفاده كرد.

    نظام حقوق زن در اسلام
    + شهيد مطهري 
    امتياز اسلام از برخى شرايع ديگر به اين است كه رياضت و رهبانيت را مردود مى‏شمارد، نه اينكه هواپرستى را جايز و مباح مى‏داند. از نظر اسلام تمام غرايز (اعم از جنسى و غيره) بايد در حدود اقتضاء و احتياج طبيعت اشباع و ارضاء گردد. اما اسلام اجازه نمى‏دهد كه انسان آتش غرايز را دامن بزند و آنها را به شكل يك عطش پايان ناپذير روحى درآورد. از اين رو اگر چيزى رنگ هواپرستى يا ظلم و بى‏عدالتى به خود بگيرد، كافى است كه بدانيم مطابق منظور اسلام نيست. جاى ترديد نيست كه هدف مقنّن قانون ازدواج موقت اين نبوده است كه وسيله عياشى و حرمسراسازى براى مردم هواپرست و وسيله بدبختى و دربدرى براى يك زن و يك عده كودك فراهم سازد
    نظام حقوق زن در اسلام
    + شهيد مطهري 
    در هر چيزى اگر بشود ترديد كرد، در اين جهت نمى‏توان ترديد كرد كه اديان آسمانى عموماً بر ضد هوسرانى و هواپرستى قيام كرده‏اند، تا آنجا كه در ميان پيروان غالب اديان ترك هوسرانى و هواپرستى به صورت تحمل رياضتهاى شاقّه درآمده است. يكى از اصول واضح و مسلّم اسلام مبارزه با هواپرستى است. قرآن كريم هواپرستى را در رديف بت پرستى قرار داده است. در اسلام آدم «ذوّاق» يعنى كسى كه هدفش اين است كه زنان گوناگون را مورد كامجويى و «چشش» قرار دهد، ملعون و مبغوض خداوند معرفى شده است.
    نظام حقوق زن در اسلام
    + شهيد مطهري 
    زدواج موقت 1. براي پسر و دختري است كه به دوران بلوغ جنسي رسيده اند ولي شرايط ازدواج دائم را ندارند. به جاي پذيرش رهبانيت موقت و يا كمونيسم جنسي.(مردي كه براي مدتي از همسر خود دور است نيز مي تواند شامل همين بحث شود كه به جاي رهبانيت كه غالب مردان به خاطر غلبه شهوت توانايي آن را ندارند و يا كونيسم جنسي ازدواج موقت كنند) 2. براي دوران آزمايشي است كه زن و مردي قصد دارند قبل از ازدواج دائم خود آن را سپري كنند.
    كتاب نظام حقوق زن در اسلام
    + ... 
    آقاي eddieneed احيانا خنده شما از روي ذوق زدگي نيست؟
    اينطور که پيداست ميرزا خان نظريه جديدي ارائه کرده دوستي غير ج.ن.س.ي براي کاهش فشار ج.ن.س.ي !!!
    بايد با يک روانشناس مجرب در اين مورد حرف بزنيد ، فشار ج.ن.س.ي ناشي از بالا رفتن سن ازدواج با دوستي غير ج.ن.س.ي حتي به شکل نسبي هم پاسخ داده نميشه چه برسه به " تا اندازه زيادي ... "
    همانطور که براي نيازهاي طبيعي بشر مثل نياز عاطفي يعني دوست داشته شدن و دوست داشتن جايگزيني مثل ارضاي ج.ن.س.ي وجود نداره بالعکس آن هم صادقه ، و براي بر طرف کردن اميال طبيعي ج.ن.س.ي جايگزين عاطفي به تنهايي کفايت نميکنه

    بسم الله نور

    السلام عليکم و علي عبادي المخلصين

    بزرگواران ادمين وبلاگ لطفا بحث رو جمع کنيد واقعا داره قبيحانه ميشود يا حق التماس دعاي فرج

    + ميرزا 


    eddieneed جان

    "از آخرين شوخيتون تحت عنوان نظريه دوستي غير جنسي دختر و پسر کلي خنديديم و استفاده کرديم "

    باعث خوشحاليه که تونستم خنده بر لبان شما بنشونم. من هم محض خنده اين جک و جفنگيات رو گفتم. واقعن خنداندن خلق هم ثواب داره و هم هنره در اين وانفساي مشکلاتي که خنده و شادي رو از مردم ربوده.

    اميدوارم اين کامنتم فقط باعث شادي شما يک نفر نشده باشه و هر کسي که اون رو خنده لبخندکي دست کم زده باشه اگر قهقه زده باشه که ديگه چه بهتر

    گلي خانمم اميدوارم از من ناراحت نشده باشه

    شاد باشيد و خندان

    + به حميد 
    چه مسخره بازي ايي؟ دفاع از شرع و احکام الهي بنظرت مسخره بازي و آبرو ريزيه؟ ازدواج دائم هم مي تونه بدون اذن پدر صحيح باشه چه به ازدواج موقت! برو دقيقا نظر علمايي که گفتن بدون اذن پدر صحيح نيست با سند بيار ، سريع، فقط بدو ، بدو تا ابرو ريزي نکردي
    + eddieneed 

    آقا ميرزا

    از آخرين شوخيتون تحت عنوان نظريه دوستي غير جنسي دختر و پسر کلي خنديديم و استفاده کرديم . خدا خيرت بده
    اينجوري که معلومه کلا آدم با حال و اهل خنده و اهل مزاحي هستي

    از شما دعوت مي شود که در طرح پرسش از کاربران پارسي بلاگ ثبت نام فرماييد.

    + ميرزا 

    "اين همه دختر و پسري که به فساد مي افتن براي چيه؟"

    رابطه دوستانه غير جنسي دختر و پسر موجب تلطيف فضاي جامعه ميشه گلي خانم.جداسازي وديوار کشي مرئي و نامرئي بين دختر و پسر،باعث خشک و بيروح و خشن شدن فضاي جامعه و نگاه غير دوستانه ي بويژه دختر نسبت به پسر ميشه. در صورتيکه ارتباط دوستانه دختر و پسر باعث تلطيف فضاي جامعه و نگاه برادرانه و دوستانه و انسان وار و انساني به هم ميشه.يعني پسر رو به جاي اينکه موجودي ببينه که بايد ازش فرار کرد،اون رو انساني مانند خودش ميبينه که مانند دو انسان صاحب شعور و انتخاب و اختيار،ميتوان باهاش نشست و برخاست کرد،معاشرت کرد،صحبت کرد،در کنارهم بود،دوست بود.در زمانيکه فرد به هردليلي توانايي ازدواج نداره و سن ازدواج بالا رفته،رابطه دوستانه دختر و پسر تا اندازه زيادي ميتونه فشار ناشي از عدم برآورده شدن نيازهاي جنسي ، کم کنه. دو راه براي برطرف کردن نيازهاي جنسي براي فرد وجود داره:يکي ارضاي مستقيم جنسي و دوم، فرونشاندن ميل جنسي به شکلي غير مستقيم و بوسيله ارضا عاطفي. ارضاي مستقيم که راههاش مشخص هست،يکيش همين ازدواج هست. ولي ارضاي عاطفي ميتونه بواسطه دوستي با جنس مخالف،و يک همصحبتي ساده برآورده بشه و تا اندازه زيادي فشار ناشي از ميل جنسي رو که باعث فشار زيادي بر فرد ميشه رو خنثي کنه.

    در ضمن دختر و پسري که با هم دوست هستند رابطشون رابطه اي بيشتر عاطفي هم و البته ممکنه جنسي هم باشه.ولي به هر حال اين رابطه رابطه خريدار و فروشنده نيست. و رابطه اي که صرفن به خاطر ارضاي شهوت باشه نيست.

    اگر حرف از عواقب روابط جنسي باشه صيغه هم عواقب اين روابط رو داره. شما از جهت "گناه بودن يا نبودن" يک عمل به اون نگاه ميکنيد نه از نظر عواقب اجتماعيش. اگر مبنا بر محکوم کردن روابط جنسي خارج از ازدواج هست بايد صيغه رو هم محکوم کنيد.

    علاوه بر اين اگر در حالت معمول افراد معمولي به روابط جنسي خارج از ازدواج مبادرت ميکردند با صيغه افراد مذهبي هم که خود رو مقيد ميدونستند اين قيد از جلوشون برداشته ميشه

    و آزادي رسمي صيغه از طرف حکومت خودش تبليغ و تشويق به اين روابط هست

    و البته موجب جسارت بيشتر افرادي که روابط جنسي غير از صيغه و ازدواج با هم دارند ميشه و باعث ميشه اونها راحتت تر به اين رابطشون نگاه کنند. چون پيش خودشون ميگند که اين صيغه هم همين رابطه اي هست که ما داريم فقط يه خطبه موافقم موافقي توش خونده ميشه که با توجه به اين موضوع که ما با هم توافق داريم ميشه همون

    "نه زن خيانت به مردش "

    زن شوهردار هم مگه ميتونه صيغه کنه؟ اينجوري که گفتي انگار زن شوهر دار هم ميتونه صيغه کنه

    + مهرنوش 
    آخه خدا چطوري راضي ميشه که بنده هاش اينجوري تحقير بشن و عذاب بکشن؟ منظورم زنهاست. هيچ زني دلش نمي خواد مردش رو با کسي تقسيم کنه.چرا يه مردي که زن دائم داره بره صيغه کنه؟خداي دين اسلام خداي مردهاست. و اصلا هم مهربون نيست.
    پاسخ

    اي کاش يه اي دي ميذاشتي مي تونستم باهات صحبت کنم.
    سلام نميشه آدرس همون شرکت طراحي صفحات وب رو بدين
    آدرسي،تلفني،سايتي؟؟؟؟"
    بعد طراحي کردين قيمت چقدر شد؟؟؟؟

    پاسخ

    براتون کامنت گذاشتم.
     <      1   2   3   4   5    >>    >