• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : ازدواج موقت و هوسراني مردان!
  • نظرات : 24 خصوصي ، 132 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     

    بسم الله نور

    السلام علي عبادي المخلصين

    لطفا نظر قبلي بنده رو عمومي کنيد .بنده ناراحت شدم شما بزرگواران بي پرده صحبت ميکنيد -اين صحيح نيست اگر واقعا مقتداتون مادر اهل بيت سلام الله هستند.. بنده واقعا از اين کارتان غضبناک شدم...حدود الهي رو رعايت کنيد حتي درکلام...واقعا جاي تاسف دارد.يا حق التماس دعاي فرج.

    بسم الله نور

    السلام علي عبادي المخلصين

    ببخشيد يادم رفت اين موضوع را ادامه عرايضم بياورم اينکه در اين محيط و کلا در حقيقي مجازي بعضي از مسائل بايد بالکنايه مطرح شود اين صحيح نيست که اين قدر راحت و بي پرده مطلب بگذاريد اين موارد مخصوصا متعه بايد در پوشش حيا عفاف مطرح شود پست پايين تر را که همکارتان نوشته بود خواندم خيلي بي پرده سخن رانده بودند اين صحيح نيست ما درست است که بايد ترويج دهيم اما چه خوب هست که کار خوب را خوب انجام بديم وگرنه ممکن هست بدتر تاثير معکوس بگذارد همين چيزي که ميبينيد در جامعه امروزي چه قدر راحت در مورد مسائل زناشويي تبليغ ميکنند و حرف ميزنند اتين بسيار جاي تاسف دارد انسان فقط با حيا عفاف هست که به مراتب قرب ميرسد ادب در کلام و حدود الهي حکم ميکند اينگونه مسائل بسيار بالکنايه و در حاشيه مطرح شود نه اينگونه رک خصوصا اين که نويسنده يک خواهر هستند اين روالي ميشود براي تاثيرات منفي رو ذهن خواننده بنده متاثر شدم از قلم ايشان اي کاش در کلام جايي براي پرده عفاف و حيا باز ميکردند...واقعا متاثر و متاسف شدم...انشالله قلمتان به ياري مادر اهل بيت عليهما السلام شيوا ،رسا،نافذ،نافع و در عين حال محفوظ حيا و عفاف باشد.يا حق التماس دعاي فرج


    بسم الله نور

    السلام علي عبادي المخلصين

    اولا اين را بايد همه ما مورد توجه داشته باشيم که هر حکمي با توجه به شرايط ، زمان و مکان خواستي تعريف شده است.متعه و ساير احکام کلي شرايط دارد اين به اين معنا نيست که هر کسي هر کاري بخواهد انجام بدهد ما بايد نماز بخونيم آيا هرطور بخواهيم بايد نماز بخونيم هر حکمي هر دستور مقتضي زمان و مکان خاصي هست اينگونه نيست که ما بيايم قيل وقال کنيم خداوند حلال کرده است پس قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللّهِ الَّتِيَ أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ ....هر حکمي محمول خودش را دارد اما تمامي احکام جاي سوء استفاده دارند که البته اينطور صحيح هست که بنده عرض کنم هر حکمي ميتواند مورد سوء استفاده قرار بگيرد چرا مورد سوء استفاده قرار ميگيرد چون ما اطلاع کافي از دين و احکام نداريم براي همين هر کسي شبه اي مطرح ميکند سريع قبول ميکنيم غافل از اين که اصل مسئله چيست مثل تفسير قرآن ،تفسير قرآن خيلي سنگين و دشوار هست بايد شان نزول رو پيدا کنيم،احاديث در باره سوره يا آيه مورد نظر قول صحيح و الي ماشالله...متاسفانه مثل ادوار گذشته خلايق در سوء استفاده از قول پيامبران عليهما السلام و رسول الله عليه آلاف التحيه و الثنا و ائمه عليهمالسلام در جهت رضاي نفس بسيار تلاش نموده اند ...

    انشالله که با تفکر و تدبر بيشتر در ثقلين و احکام دين مبين جلوي اينگونه انحرافات گرفته شود.

    يا حق التماس دعاي فرج

    با سلام

    از اين که به مطالب و احکام ديني مي پردازيد خيلي مسرورم ولي دو نکته رو بايد عرض کنم:

    1- استفاده از روايات و درآوردن حکم الهي تخصصي است و با آوردن دو يا چند روايت(آن هم ناقص) و نتيجه گيري اشتباه (در مورد مردان متاهل) نسبت دادن مطلبي به دين است که شايسته نيست خصوصا براي طلاب علوم ديني که بايد بيشتر از ديگران رعايت بکنند.

    2- سعي نکنيم با تمسک به چند روايت رد يا اثبات کنيم. چون مطمينا اينجا فرصت پرداختن کامل نيست بلکه بهتر است از منظر هاي اجتماعي? فيزيو لوژيکي? روانشناسي ووو به موضوع نگاه کنيم. ونظرات ديگران را در تکميل فرآيند تفکر و تعقل به دست آوريم.

    با تشکر از مطالبتان

    0-سلام

    1-مقاله اي کامل و بي کم و کاست

    2-اين ها رو از زبون يه زن شنيدن جاي تعجبه چون زنا اصولا از بيخ و بن با اين قضيه مخالفن

    3-يا علي

    + ميرزا 

    " گفته صيغه براي رضاي مردان و در جهت خدمت به مردان است"

    خود فلسفه صيغه. اگر يه زني احيانن مثل داستان بيوه زن شما پيدا بشه که بخواد براي شهوت صيغه بشه دليل اين هست که صيغه در جهات خدمت به مردان نيست؟مهم اينه که هدف اصلي صيغه خدمت به اميال شهواني مردان هست که بوسيله اين استثناها نقض نميشه گلي جون

    خانم جان اينهايي که تو گفتي استثنائات نادر هست و من هم گفتم که استثنا وجود داره .اون جوري که تو اون بيوه زن رو توصيف کردي هر کي ندونه فکر ميکنه اصل صيغه براي رضاي خدا و عملي خير انديشانه هست که فرد مياد و يک نفر مثل يه بيوه زن رو زير چتر حمايت مالي و عاطفي خودش ميگيره.ولي گلي جون اين داستان رمانتيکت مشکل داره و مشکلش هم اين هست که ما داريم در مورد اصل فلسفه صيغه حرف ميزنيم نه اون فرعياتي که ممکن هست اين صيغه بوجود بياره. اينکه يه بيوه زن پيدا بشه که دنبال ارضاي ميل جنسيش باشه که خيلي هم نادر هست(چون يه بيوه زن اگر هم دنبال ارضاي چيزي باشه بيشتر دنبال ارضاي نياز عاطفي هست تا جنسي) فلسفه صيغه رو تحت تاثير قرار نميده. فلسفه اصلي صيغه همونطور که گفتم براي خدمت به مردان هست(من نميدونم اين مردان از کجا اومدند) و البته بري مردان عرب اون زمان که اکثريتشون انگار هم خيلي به همه چيز زن حساس بودند و هم خيلي مشتاق بودند و البته اين حساسيت شايد نشان از اشتياق شديدشون باشه.و همه چيز زن رو از نگاه پايين تنه اي و سکسي بهش نگاه ميکردند. و اين طرز نگاه بود که باعث شد که همه چيز زن حتي صداي زن هم به صف پايين تنه زن بپيونده و مشکل ساز باشه. خب اين اعراب که اينقدر توجه به زن داشتند(توجه از اون جهت)، احکامي رو در راستاي ارضاي آنچه که موجب اينهمه توجه به زنان بود(شهوت اطفا نشدنيشن) براي خودشون( اکثريت اعراب) قرار دادند(مثل صيغه).

    پرپر نشي گل پر

    پاسخ

    ببينم يه سوال؟ اين همه دختر و پسري که به فساد مي افتن براي چيه؟ اينکه حد و حدودي براش معلوم نيست و هر شب با يکي براي چيه؟ سري که درد نمي کنه رو براي چي دستمال ببندن؟ وقتي صيغه هست که نه مرد بتونه حق زن رو پايمال کنه و نه زن خيانت به مردش، چرا بايد رفت دنبال خلاف؟! اگر مرد براي ميل خودش به زن رو مياره، زن هم براي رسيدن به ميلش به مرد پاسخ مثبت ميده، غير از اينه؟!
    + Majid 
    جالب بود
    فقط يه سوالي
    اين رواياتي که گفتيد سند و منبع هم داره؟
    مثلا تو کتب اربعه ما هست؟
    پاسخ

    در اين لينک بررسيش کردن
    http://www.313amir.ir/1070
    + ميرزا 

    "چرا شما همه چيز رو از طرف آقايون مي بينيد؟"

    چون اين حكم صيغه براي رضاي مردان و در جهت خدمت به مردان هست كه در زمينه ارضاي شهوات مانعي نداشته باشند، با اين ارضا نشد بره سراغ يكي ديگه. بعد هم اينكه خانم جان زن شوهر دار هم ميتونه بره صيغه كنه؟ مرد چه زن دار باشه چه 4 تا زن داشته باشه چه 10 تا صيغه هم داشته باشه ميتونه باز بره يكي ديگه رو صيغه كنه. اگه شرايطه اين حكم براي زن و مرد يكسان بود ميتونستي بگي "چرا شما همه چيز رو از طرف آقايون مي بينيد؟"

    "اين وسط خانم ها هم هستن که اگه نيازي نداشته باشن هيچ وقت به درخواست اقايون جواب مثبت نمي دن، گاهي اوقات اصلا زن ها درخواست مي دن، همين که داخل قاعده عقد موقت شدن"

    گلي خانم اگر رو كاشتند سبز نشد همونطور كه توي اون پستي كه گلدختر نوشته بود اگر مگرا رو گذاشتم ولي سبز نشدند.بعدشم گلي خانم اون نياز، نياز مالي هست كه زنان رو راضي به صيغه شن ميكنه نه نياز جنسي استثنا هم ممكنه وجود داشته باشه ولي غالب اينه.

    پاسخ

    شما مگه خانم هستيد كه از طرف خانما تصميم ميگيريد؟كي گفته صيغه براي رضاي مردان و در جهت خدمت به مردان هست؟! كي گفته زن ها فقط بخاطر كمك مالي حاضر به صيغه ميشن؟ مگه خانم ها انسان نيستن؟ مگه غريزه ندارن؟ تو خودت حاضري با يك زن بيوه با چندتا بچه ازدواج كني؟ نه تو نه بيشتر اقايون حاضر به همچين كاري نيستن ولي صيغه رو چرا حاضرند صيغه كنند، اين زن نه فقط بخاطر كمك مالي بلكه بخاطر ارضاي غريزه ايي كه خدا در وجودش گذاشته حاضر به همچين كار هست، كه اگر اصلا صيغه و عقد موقتي وجود نداشت شايد تا اخر عمرش هيچ وقت نمي تونست كاري بكنه و به فساد مي افتاد! زن هم به نياز به عاطفه داره، چرا شما همه چيز رو مالي مي بينيد؟
    به نظر من مطرح كردن چنين تاپيك هايي اصلا درست نيست چون بيشتر از اينكه باعث آگاهي دادن بشه يه جور تبليغ مي شه. كسي كه دنبال اين قضايا هستش خودش به احكامش كاملا آگاهه. اگه كسي خودشو به خواب زده يا مي خواد كلاه شرعي بذاره نمي ذاره هيچ جوري راهنمايي و ارشادش كرد. كار خودشو مي كنه. كسي هم كه دنبال اين قضايا نيست دليلي نداره با همچين تاپيكهايي به وسوسه باندازيمش. من فكر مي كنم بهتره اين قبيل تاپيك ها رو از وبلاگتون حذف كنيد يا حداقل ديگه ادامه اش ندين. همه مي دونيم كه اكثر مردم هميشه دنبال سوء استفاده از هر چيزي هستن و بهتره ما با اين قبيل تاپيك ها اونا رو وسوسه نكنيم.
    من با اصل دستور اسلام مشكلي ندارم اما مي گم بعضي دستورها هستن مثه همين قضيه ازدواج موقت كه خدا وجدان و نفس و عقل مردم رو خيلي سخت با اون امتحان مي كنه. از جمله دستوراييه كه طرف خودش بايد راه درستو توش پيدا كنه. بهتره اين چيزا مطرح نشن. هر كسي به عقل و وجدان خودش بايد مراجعه كنه. تو فيلما هم زياد مي بينيم كه دستمايه شون همين زن دوم داشتن آقايونه ولي بيشتر از اينكه اينكارو هرچند به ناحق هم بوده باشه تقبيح كنه به نوعي داره تو جامعه تبليغ مي كنه.

    يه سوال

    موجودي به نامدختر وجو دداره

    اگه داره به ما هم بگيد


    + طوباي محبت 

    شما (سه نقطه) يک مورد از چندين موردي بوديد که با بررسي که در اين پست و پستهاي قبلي داشتم مطرح بوده. يه مقدار مسايل رو باز کرديد که خوب در عين احترام عرض مي کنم منظور من اينها که اشاره کرديد نبوده. غرض زير سوال بردن مزاح نبوده.

    (براي نويسندگان وبلاگ) بنظر مي رسه کمي اختلاف برداشت در مورد مسايل و اختلاف فرهنگي داريم. در جمع هاي مذهبي که داريم . چه در ايران و چه در اينجا در کانادا سراغي از اين شوخيها نداشته ايم. مزاح قطعا داريم و خوب است ولي نه اينچنين. حتي در بين دوستان غير مذهبي هم چنين شرايطي حاکم نيست. نگاهي به کامنتهاي متعددي نماييد که تا بحال در اين پست و چند پست ديگر تاييد نموده ايد. لب کلام ابن بوده که اين کامنتها شايسته وبلاگ وزين شما نبود. يک فضاي عمومي با فضاي خصوصي دوستان تفاوت دارد. و همچنين بعضا پاسخهاي نامناسبي که داده ايد. در هر صورت طبق تکليف نکاتي عرض شد. قصد اجبار هم در پذيرش حرفهايم ندارم. اگر شما راضي هستيد از اين مسير ، ادامه دهيد.

    پاسخ

    شما لطف داريد نسبت به اين وبلاگ. ولي حق بديد که نمي شه نظرات رو گلچين کرد و هر کدوم که به نظر شما شايسته اين وبلاگ هست نمايش داده بشه، اصلا با خصلت فضاي وبلاگ نويسي سازگار نيست، نه تنها وبلاگ بلکه اينترنت! و ما هم به خودمون اين حق رو نميديم پيام هاشون رو خصوصي نگه داريم، چون از طرف مخاطبين جور ديگري برداشت خواهد شد!
    + سلمان 
    استفتائاتي از آيت الله بهجت

    527. ازدواج موقّت از نظر اسلام چه حكمي دارد؟

    ج. جايز، بلكه مستحبّ است.

    528. آيا براى مردى كه همسر دايم دارد، ازدواج موقّت جايز است؟

    ج. جايز است

    578. آيا مرد با داشتن همسر دايم، مى‏تواند ازدواج موقت كند؟ رضايت و اجازه همسر دايمي او چه نقشى دارد؟

    ج. مى‏تواند و نيازى به اجازه‏ى همسر دايمي ندارد.

    572. آيا مرد مسلمانى كه همسر مسلمان دارد، مى‏تواند زن اهل كتاب را به عقد موقّت خود درآورد؟ ج. مى‏تواند با آنان به صورت عقد موقت ازدواج كند.

    539. آيا ازدواج موقت مرد به نفع جامعه است يا باعث متلاشى شدن جامعه مى‏گردد؟

    ج. به نفع جامعه است.

    542. اگر پسر و دخترى بخواهند از طريق ازدواج موقّت با همديگر رابطه‏ى شرعى داشته باشند، در صورت‏هاى زير چه شرايطى معتبر است؟

    1) اگر رابطه صرفا رابطه‏ى متعارف شغلى يا تحصيلى باشد؟

    2) اگر رابطه صرفا به خاطر استمتاع، جنسى بدون دخول باشد؟

    3) اگر رابطه به خاطر آميزش جنسى (دخول) باشد؟

    ج. در تمام صور جايز است، ولكن در باكره با اجازه‏ى پدر احتياطا.

    547. فرق صيغه عقد موقت و زنا چيست و آيا مرد خودش مى‏تواند عقد را جارى كند؟

    ج. عقد موقت مثل دايم مشروع و مشروط به شرايط است و مرد هم مى‏تواند صيغه‏ى صحيح را جارى كند و هم چنين زن نيز مى‏تواند صيغه را خود جارى نمايد.

    550. زن و مردى كه صيغه شده‏اند، چه حقوقى نسبت به هم دارند؟ ج. مرد حق استمتاع و زن حق مهر دارد.

    573. آيا فواحش را مى‏توان عقد موقّت كرد؟

    ج. بله، مى‏شود، هر چند خلاف استحباب است.

    574. متعه نمودن زنان بدكاره چه حكمي دارد؟ و بايد شرايط ازدواج موقت از نظر عده و... رعايت شود يا نه؟ ج. متعه كردن آن‏ها قبل از توبه‏ى شان، كراهت دارد و بايد تمام شرايط ازدواج موقت رعايت شود.

    576. آيا در ازدواج موقت نيازى به ثبت آن در محضر رسمي مى‏باشد؟

    ج. شرعا لازم نيست.

    580. فرزندى كه از ازدواج موقت متولد مى‏شود مربوط به پدر است يا مادر؟

    ج. مربوط به هر دو است.

    581. آيا اين مطلب صحيح است كه مسؤوليت طفل حاصل از نزديكى در زمان ازدواج موقت با مرد نمى‏باشد؟
    ج. خير، صحيح نيست.
    منبع:
    http://bahjat.org/fa/index.php?option=com_content&task=view&id=941&Itemid=45
    + براي طوباي محبت ... 
    طوباي محبت عزيز ،
    اينکه من براي سارا نوشتم دوست من ميشي يک مزاح محض بود و قصد و نيتي شيطاني پشتش نيست، يک سوال از شما دارم:

    آيا اين جمله (دوست من ميشي) باعث ميشه ديگران با خواندن آن دچار انحراف اخلاقي بشن ؟؟؟!!!

    هدفم تغيير فضاي محيط کامنت دوني بوده احساس کردم فضاي بحث کمي خشک شده و همينطور دوستان غير مذهبي با بي انصافي عليه گل پر مي نويسن

    شخصا با همه گل دخترا از نظر مباني اعتقادي مخالفم و اشتراک تئوريک نداريم ولي لازم بود به ساير مخالفين چند نکته رو با کلام طنز گوشزد ميکردم

    مثلا در جواب مرضيه اگه دقت ميکردين نوشتم که هوسراني مسلمان و غير مسلمان نميشناسه و در بين مردان غير مذهبي هوسراني وجود داره و با يک شوخي قصد داشتم تلنگري به سارا بزنم که اين تصور رو نداشته باشه که مردان غير مذهبي همچين پاک و منزه هستن که قطعا اينطور نيست همانطور که مردان مذهبي لزوما ممکنه منزه و آنطور که نشون ميدن نباشن ...

    بهرحال اگه با اين شوخي ها شخصي به گناه کبيره افتاده !!! بنده از همينجا عذرخواهي ميکنم،

    اگه همه ما جميعا در محيط دانشگاه و محيط عمومي رو در روي هم بوديم بازم فکر ميکنم آنقدر ظرفيت اخلاقي در بين مخاطبين هست که هيچکسي با اين نوع مسائل به گناه آلوده نشه

    اتفاقا شخصا دوست دارم تک تک افراد در فضاي مجازي رو ببينم اگه از نظر شما طوباي محبت عزيز مشکل اخلاقي نداره قرار بذاريم در يک محيط اجتماعي مثل بچه هاي آدم حرف بزنيم
    فقط گل دختراي محترمه بايد به ما امضاي کتبي بدن سرمون به جرم ارتداد بالاي دار نره

    طوباي محبت من مذهبي نيستم ولي شما که انساني معتقد به مباني اسلامي هستي به سخنان قرائتي بيشتر توجه کنيد ايشان مفاهيم رو با ادبيات مزاح و طنز مطرح ميکنه. از نظر فحواي کلام موافقش نيستم اما از نظر شکلي براي اداي مفاهيم در نوع خودش جالبه.

    نکته : هر گردي گردو نيست هر 3 نقطه اي لزوما من نيستم IP من رو گل پر و دوستانش ميشناسن هرچند گاهي ip ها به طور اتفاقي ممکنه مشترک از آب در بياد.
    خوب ديگه زياد حرف زدم دارم ميرم TV ببينم اگه مشکل اخلاقي نداشته باشه
    پاسخ

    منتظر اين کامنت از طرف شما بودم، چون اگه من مي گفتم شما با طنز داريد حرف خودتون رو ميزنيد باز بهم برچسب مي خورد !

    اصلا چرا بحث مي کنيد کدوم ادم احمقي ميره زن مي گيره

    من خودمم به بابا گفتم من زن نمي خوام يه لب تاپ مدل جديد مي خوام از اونايي که صفش LED

    چه نوشته ايد خيلي طولاني ست سواد من نمي کشد بخوانم

    يه خلاصه مطلبي يه اشار هاي خط قرمزي برام بنويسيد منم بفهمم

     <      1   2   3   4   5    >>    >