• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : جبران تحميل
  • نظرات : 5 خصوصي ، 41 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      >
     


    سلام

    وب خيلي خوبي داريد ...خدا قوت

    با افتخار لينک شديد ... تا تبليغ تان کنيم اينم يه جور مبلغيه ديگه

    يا علي مددي

    + زهرا 

    سلام من نظرم در مورد اين مطلب رو به اشتباه براي مطلب ديگه اي گذاشتم که چون کمي قديمي بود نميدونم خوندين يا نه به هر حال ممنون از مطلب جبران تحميل هر چند اين مطالب واقعا خيلي واضح و مشخصه هر کدوم از ما اگه منطقي و منصفانه به اين موضوع نگاه کنيم متوجه ميشيم خدا هيچ بي عدالتي در حق بانوان نکرده که اصولا بي عدالتي در ذات باريتعالي معنا ندارد اما کسايي که هميشه دنبال بهانه گيري هستند اين دلايل منطقي رو هم نميپذيرند چون با اسلام و قوانين اون عناد دارند و خدا نکنه کسي از روي عناد و غرض ورزي با موضوعي برخورد کنه اونوقت شما با محکم ترين دلايل هم نميتونيد اونو قانع کنيد. جدا از دلايلي که شما ذکر کردين اين که حق الارث زن کمتر از مرد باشه از شان و شخصيت زن چيزي کم نميکنه شخصيت زن زماني پايمال ميشه که اون رو به جاي يک انسان به شکل يک عروسک زيبا ميبينند و در صورتي برايش ارزش قائلند که اون هرچه بيشتر زيبايي ها و جذابيت هاي زنانه خودش رو آشکار کنه نه براي اينکه ازين کار لذت ميبره براي اينکه مردها از ديدن اون بدين شکل و شمايل لذت ميبرند و جامعه اسم اين زن رو ميزاره ازاد انديش و متجدد اما زن محجبه که با پوشاندن زيبايي هاي خود(در همان حدي که حکم شرع است و نه در حد افراط) به عنوان صرفا يک انسان و نه يک عروسک لبريز از جاذبه هاي جنسي در اجتماع ظاهر ميشود عنوان متحجر به خود ميگيرد.من ديني که ارث کمتري براي من قائل است(به شکلي منطقي و عادلانه با دلايل ذکر شده در همين مطلب جبران تحميل) اما مرا آنقدر دوست دارد که زيبايي هايم را فقط براي محارم و نه براي لذت چشمان ناپاک ميپسندد عاشقانه دوست دارم.يا علي

    + يک زن 
    شما فرموديد: خانومي كه ازدواج نكرده همچنان وظيفه جهاد نداره. در ضمن خرج كسي رو هم نميده. فرزندي هم نداره كه مانع كار كردنش بشه. تا وقتي هم كه ازدواج نكرده خرجش رو پدرش ميده....
    حاج خانم ما در مورد برابري ارث بين فرزندان پسر و دختر ازتون پرسيديم! پس پدري وجود نداره که بخواد خرجشو بده! چکار ميکنيد توي حوزه؟
    با اين وضعيتي که آقايون ميگن کار در بيرون خانه براي زن جايز نيست و اولويت استخدام با مردانه! اولويت تحصيل در بسياري از رشته هاي مهندسي و پزشکي با مردان ست. تازه دستمزد يک زن از دستمزد يک مرد کمتره و بسياري از زنان شغلي ندارن! انتظار داريد با اين ارث ناچيز يک دختر مجرد يتيم کجا بره؟ همه ي پدرها که عمر نوح ندارن!
    شما شوهرتون آخونده! بعيد نيست بره صيغه کنه! اگر زنه بتونه سرشو گول بماله انوقت حساب دستت مياد يا در شرايط بدتر هم به سرنوشت لاله سحرخيزان .......


    جالب بود . ما هم بروزيم با :

    واقعا چه کسي مسئول فحاشي به فائزه هاشمي رفسنجاني است ؟

    kanoonFATH.blogfa.com

    قدومتون بر چشم ما ...

    سلام
    ارث موضوع جالبي رو انتخاب کردين شبهه خيلي زياده توي مسئله

    *به نام آرام دلها*

    سلام:

    من قبلا جواب اين سوالو از آقاي قرائتي گرفته بودم...

    با پست جديد بروزم...

    ((من مي خرم،پس هستم!))

    منتظر کليک رنجه ي شما...

    دلتون آروم
    + زهرا 
    چرنديات محض
    با اين اراجيف ذهن فعال زن امروزي که تحصيلات عاليه دارد و پا به پاي مردان در رده هاي مديريتي و مديريت ارشد فعاليت مي کنه اصلا قانع نميشه
    اين حرف ها فقط براي طلبگان بيسوادي که کوچکترين دانش و نقشي در اجتماع ندارند به خاطر شرايط خاصشون قابل هضمه گرنه سال هاست که ديگر زنان قدرتمند ما گول توجيهات ناشي از کم خردي و کم تجربگي شما را نمي خورند .
    اندکي بيشتر در احوال زن امروز مطالعه کن .
    جامعه فقط قم نيست و زنان ما زنان قمي و خانه دار نهايت طلبه نيستند .
    زنان ما امروز همان مهندسين عمران مکانيک کامپيوتر پزشک پرستار مهندس معدن نساجي ... هستند که هر روز اطلاعات خود را به روز مي کنند و د رجامعه فعاليت دارند و اين تنقاضاتي که شما م يگوييد را باور ندارند .
    زن امروزي خود پول در مي اورد خود مي سازد و بچه دار مي شود و به مرد تنها براي همراهي و ارضاي عاطفي و رواني نياز دارد همانطور که مرد .
    لطفا خودتان را توانمند کنيد و صرفا عقايدتان را توجيه نکنيد دنياي امروز علم بيشتري مي طلبد .
    + يک زن 
    "دقت كنيد كه در اين يادداشت نظر اسلام مطرح شده، نه اينكه از كارهايي كه هر مردي يا زني در گوشه اي انجام داده ......."
    جدا؟
    با همين شرايط قرون وسطايي دارن به زنان ظلم ميکنن! اين قوانين مال مدينه ي فاضله ست نه اينجا بين گرگها.
    اون که شوهرش سالم و با تقوي است که بايد خدا رو شکر کنه. ولي آنايي که شوهر و ايل و تبار شوهر براش 1000 تا چاه درست کردن و هيچ فرياد رسي ندار ه کجا بره؟
    ضمنا با توجه به وجود اينهمه دختر مجردي که به دليل مشکلات اقتصادي و بيکاري و جنگ و ... بي شوهر موندن و طبعا مهريه و ... هم ندارن تکليف چيه ؟ حاضرن بدون مراسم عروسي کنن! حتما در قم امثال اينها رو که معمولا از قشر متدين و مورد تاييد شما هستند رو ديديد.

    سلااااااااااااااااااااااااااام گل دخمل!ايني که ميگن بايد تابع دستورات خدابود همينه ها!اگه ما به خدا اعتمادداشته باشيم اينقد خودمونو پرفسورتصورنميکنيم که بيايم به احکام الهي ايراد بگيريم!من اونقد به خدااعتقاددارم که حتي خيلي جاها اماواگر هم نميگم چون هيچي خداعالمترينه!من انسان با عقل ناقصم کجاو خدا کجا!حالا اگر هم خيلي سوال بود برام نميام ايرادبگيرم ميرم اونقد مطلب ميخونم تا باز به نظر خداي محبوبم برسم!من عاشق خدام!
    + الي 

    خب اومديمو يک خانوم اصلا ازدواج نکرد که مهريه و نفقه داشته باشه 

    حالا تکليف چيه؟ اون موقع چرا بايد نصف برادرش ارث ببره؟!!!

    پاسخ

    خانومي كه ازدواج نكرده همچنان وظيفه جهاد نداره. در ضمن خرج كسي رو هم نميده. فرزندي هم نداره كه مانع كار كردنش بشه. تا وقتي هم كه ازدواج نكرده خرجش رو پدرش ميده. در ضمن قواعد كلي در همه جاي دنيا براي عموم شرايطند نه موارد خاص.
    + eddieneed 
    همه مشکلات يک طرف مشکل اصلي اينه که اگر بخواي برگردونيش خونه باباش امکان پذير نيست !
    + نام 

    سلام. در پاسخ به کامنت من نوشته بوديد:
    رويكرد اين وبلاگ تبليغ طلبگي است نه بحث هاي تخصصي تفقه و حوزوي.......ثانيا مطالب مطرحي در اينجا غالبا هنوز در حتي در همين سطح نيز مورد سوال مخاطبانند.

    بسيار خوب. اما دو نکته

    1. اين تبليغ طلبگي را با نام دين و يا نام اسلام و حقيقت مخلوط نکنيد. کاري که در بر خي از پست هاي شما - منظورم کل نويسندگان است- صورت مي گيرد. در نهايت شما مي توانيد بگوييد که از اين صحبت ها برداشت من اين است.

    2. اين نکته که مطالب مطرح در اينجا غالبا هنوز در حتي در همين سطح نيز مورد سوال مخاطبانند، نتيجه نمي شود که شما از کيفيت کار خود بکاهيد. شما مي توانيد محتواي غني تر مطالبتان را با نثري ساده بيان داريد که سطح فهم مخاطب هم بالا برود. به هرحال شما دانش آموخته طلبگي هستيد و در اين وبلاگ با اين شخصيت مي نويسيد نه به عنوان زن خانه دار يا به عنوان تاملات زنانه و نظاير آن. لااقل بر چسب مطالبتان را مشخص کنيد. منظورم نوع کيفيت مطالب هر پست است.

    + ... 
    برو عمو

    سلام

    تبريک ميگم، وبلاگ وزينيه.

    منم گل پسر.

    گل باشيد


    سلام

    وبتون خيلي زشته

    خيلي

    وب من خوشگل تره

     <      1   2   3      >