• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : امنيت مان را خودمان تأمين کنيم
  • نظرات : 2 خصوصي ، 22 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + فرزانه 

    سلام

    به جرات ميتونم بگم بهترين وبلاگي بود که تا حالاديدم ممنون

    پاسخ

    سلام. مرسي فرزانه جان. شما لطف داريد.
    + گلي 

    عالي بود!
    + نعنا 
    ديدن چيزهاي خوب يا قشنگ يه چيزه حق دست اندازي و تجاوز به خود دادن يه چيز ديگه ست. تقريبن همه ي آدما وقتي يه چيز خوب ميبينن يا تحسينش ميکنن يا ميگن کاشکي منم داشتم اما تعداد بسيار کمي از آدما حمله ميکنن تا اونو تصرف کنن. از زيبايي زن بگير تا جذابيت مرد تا پول و طلا و ملک و ماشين و ...
    دليل نميشه کحه چيزهاي خوب و قشنگ دنيا رو سانسور کنيم. شما هيچوقت دلتون نخواسته مثه پرنده ها بال مي داشتين پرواز ميکردين؟ آيا خدا بخاطر اينکه شما دلتون نخواد و حماقتي مرتکب نشين پرنده ها رو از دايره ي خلقت خارج ميکنه؟ بالشونو مي بنده؟
    پاسخ

    شما درست ميگيد، ادم دوست داره چيزهاي قشنگي که داره رو به نمايش بزاره، ولي همين خدايي که شما ميگيد براش حد و حدود تعيين کرده، همين خدا گفته نشون بده ولي نه به همه کس، نه همه چيز رو، نشون بده در اين دايره خاص، لذت ببر در اين دايره خاص، هر چقدر ميخوايي از نعمت استفاده کن ولي در اين محدوده... (حق کسي خورده نشه، به کسي ظلم نشه و ... ) حجاب زن ها و زيبايي اونها هم قصه ي همين ماجراست...
    + مريم 


    مي بينم يه چيزي نوشتي و افتادي به ... خوري!!!

    اگه قراره امنيت خودمونو خودمون تامين کنيم اين همه نيروي عريض و طويل انتظامي و نظامي و شبه نظامي و لباس شخصي و ... به چه دردي مي خورن؟

    پاسخ

    حرف شما مثل اين مي مونه که بگي، من سَم ميخورم پس اين همه دکتر و جراح واسه چيه؟! مراقبت از خود يک جنبه از تأمين سلامته، ولي براي وقت هايي که براش اتفاق پيش بيني نشده مي افته اينجاست که دکتر مياد جلو...
    + علي 

    مطابق تحقيقاتي كه توسط fbi انجام شد تفاوت معني داري در تعداد زنان قرباني با پوشش كم با زنان داراي پوشش زياد ديده نشده.

    از 3 مورد قرباني تجاوز سال 84 كه زير 18 سال داشتند 2 نفر چادري بودند.

    پاسخ

    بعد اونوخ نيروهاي اف بي اي توي ايران اين تحقيقات رو انجام دادن :دي يا اينکه با حجاب هاي امريکا زياد بوده :)))))

    سلام

    به موضوع خوبي اشاره نموده ايد.

    موفق باشيد.

    بي حجابي در مختارنامه

    + يه بنده خدا 


    من اصلا نميگم بي حجابي درسته يا با حجابي فقط ميگم هر چيزي ته دلت ميگه، اون واسه تو درست ترينه.

    اقا ته دل من ميگه حجاب رفتار مهم تره ولي ته دل پدرم ميگه حجاب ظاهر مهمتره!!!!!!!!!

    يه مدتي بود با مانتو پوشيدنم کنار اومده بود ولي يه چند وقتيه برنامه استوا ميبينه دوباره شروع کرده گير دادن به لباسام که چرا استينت بلند نيست و از اين حرفا....

    چرا انقدر اسرار داريد پوشش ادما رو تغيير بديد؟

    چند بار تا حالا درباره حجاب نگاه و گفتار و رفتار نوشتيد؟

    نميگيد پدر يه بيچاره ديگه مثل من اينارو بخونه و به اونم گير بده؟

    اگر بتونيد مطالبي بذاريد که من جوون خودم به حجاب متمايل بشم خيلي بهتره،من به شخصه با اين اجبار پدرم هر روز بيشتر به بي حجابي علاقه مند ميشم و از حجاب بدم مياد!

    تا حالا کسي جوونارو به بي حجابي تشويق کرده؟تا حالا کسي مجبورمون کرده بي حجاب باشيم؟پس چرا تعداد دخترا و پسراي بي حجاب بيشتره؟

    هميشه مارو تشويق کردن به حجاب!

    پس اشکال از نوع تشويق کردنه

    ممنون ميشم اگه يکم به حرفام فکر کنيد اگه اشتباه ميگم يکم قانعم کنيد

    پاسخ

    يکي مي گفت:"ادم ها رو بايد عاشق کرد، تشنه شون کرد، وقتي اينطوري شدن خودشون ميان جذب ميشن و ميان جلو..." بله درست ميگيد، ولي من ميگم هم حرف پدر شما درسته هم حرف شما، هم بايد ظاهر حجاب داشته باشه و هم باطن که همون رفتار و منش هست. هر دو بايد کنار هم باشن، ادم وقتي يه چيزي در درونش هست بايد اون رو در ظاهر هم نشون بده، اگر تو دلش ميگه من مي دونم کمک به انسان ها خيلي شريفه و به اين اعتقاد دارم که نژاد مهم نيست، بايد در عمل هم نشون بده... يک طرفه کافي نيست. هم ظاهر و هم باطن ...
    + دانشجوي جامعه شناسي 
    با سلام
    اولا در مورد ضرورت کاهش عوامل تحريک کننده مجرمين بحث شما تا حدي درست است. اما مباحث طرح شده براي تامين امنيت جامعه کفايت نمي کند. کما اين که بخش عمده اي از اين خشونت و آزار در داخل محيط خانه اتفاق مي افتد و عوامل محرکه مثل ترغيب مردان با افعال يا رفتار تحريک کننده موضوعيت نداره. مردي که به کودک خودش تعرض مي کنه، يا همسري که به همسر خودش تعرض مي کنه رو ديگه نمي توان با توسل به عوامل تحريک کننده توجيه کرد.
    ثانيا در خصوص تجاوز و دختران و موارد متعددي هم بوده که قاتلين سريالي يا متجاوزين به نواميس زنان چادري رو هدف قرار دادن و قرباني در واقع هيچ رفتار تحريک آميزي در برابر مجرم انجام نداده است. يعني موضوع بر خلاف بيانات مقامات رسمي و تقريرات شما صرفا به خانم هاي بدحجاب محدود نمي شود.
    به اين ترتيب مشخص است که علي رغم ضرورت عدم تحريک مجرم توسط قرباني تمام جرائم صرفا به واسطه تحريک قرباني اتفاق نمي افته و کاهش رفتار تحريک آميز توسط قربانيان تنها چاره کنترل اين جرائم نيست.
    ثالثا درخصوص مسئله قانون در غرب؛ آيا اين که در غرب قانون به عنوان يک امر غيرشخصي روابط بين آدم ها را تنظيم مي کنه چيز بديه؟ يعني ما در اين جا هيچ مبنايي براي روابط و رفتارمان نداريم يا اصلا مذموم است که داشته باشيم. درضمن اين که مي فرماييد که درغربعدم حضور پليس يا مامور قانون (چون قانون که خودش وجود مادي نداره) قطعا و يقينا با وقوع جرم همراه مي شه از کجا آمده است؟ اين همه تاکيد درادبيات جرم شناسي بر مفهوم خود کنترلي و ضرورت تقويت حساسيت افراد نسبت به کنترل خود از کجا آمده است؟
    رابعا چرا اين قدر غيرمستقيم در مورد مساله بحث مي کنيد. يک پرونده تجاوز در نجف آباد اصفهان مفتوح استيک پرونده ضرب وجرح روحاني عزيز آمر به معروف. بهتر است در چنين مواردي مشخصا به موضوع اشاره شود.
    عين همين مباحث را عزيران نيروي انتظامي در پرونده قتل هاي پاکدشت و انواع پرونده هاي ديگر نقل فرموده اند. داستان پردازي هاي که در باب هوش وتوانايي قاتل پاکدشت نقل شد تا مسائلي که در باب افغاني بودن قربانيان و عدم پي گيري پرونده توسط خانواده که همه سراسر کذب محض بود. در مورد پرونده اصفهان هم پر واضح است که نيروي انتظامي با زيرکي در صدد منحرف کردن افکار عمومي است. نيروي انتظامي اولا و بالذات بايد پاسخ گوي عملکرد خود در خصوص تامين امنيت منطقه باشد. و درچنين شرايطي ضروري است يا از افکارعمومي عذرخواهي کند يا دلايل روشني براي وجود چنين خلا امنيتي اي در منطقه اقامه کند.
    اگر قرار بود خودمان امنيت خودمان را تامين کنيم اين همه هزينه? نيروي انساني و کار علمي در مورد کنترل اجتماعي، برقراري امنيت و حفظ نظم اجتماعي به چه کار مي آمد.
    در خصوص اجراي حدود دوستان گرامي کافي است به تجربه دهه 60 در خصوص اجراي حدود و مجازات هاي سخت گيرانه در بحثاعتياد مراجعه کنند. تجربه اجراي حدود? تشديد مجازات و سخت گيري بر مجرمين نه در ايران که در جهان هم جواب نداده است. اين سياستعين سياستي است که بوش پدر در دهه 90 در آمريکا به کار بست و نتيجه درجهت کنترل جرم در بر نداشت.بهتر است دوستان قبل ازاين که يک طرفهبه قاضي بروند کمي بيشترتامل کرده و به نظرات کارشناسان مراجعه کنند.
    ببخشيد از اين که بحث طولاني شد.
    مويد باشيد.
    پاسخ

    بحث شما رو تا حدي قبول دارم و تکمله ي گفته هاي بنده ست(البته اگر ميخواستيم همه جانبه نگاه کنيم که من همچين قصدي نداشتم) اين مواردي که مطرح کرديد در جاي خودش درست و بجاست، ولي موضوعي که بنده روش دست گذاشتم مربوط به اين جوانب از جنايات نمي شد، جايي رو مد نظر داشتم که مستقيم با خود شخص در ارتباط بود، وگرنه مشخصه کسي که طعمه ي قتل هاي سريالي و يا ... شده از اين بحث جداست. وگرنه حرف شما درسته. بقيه جواب ها رو هم ارجاع ميدم به پرسش هايي که در کامنت هاي ديگه مطرح شد و پاسخ دادم. اونجا نظرم رو تا حدي گفتم.
    + بهاران 

    خانم گلدختر

    چرا غلط ديکته اي داري در پاسخ گيسو

    پاسخ

    به زبون محاوره ايي نوشتم اينطوريه :)


    سلام. يکي از انتقادات وارد به جامعه مون کم رنگ بودن قوانينه. وقتي قانون رو ميشه با پارتي بازي جا به جا کرد وقتي قانون بعضي وقتها اعمال ميشه و بعضي وتها ناديده گرفته ميشه وقتي قوانين قرآن درست انجام نميشه مجبوريم شاهد اين چنين اقداماتي باشيم. يادمه وقتي حرف از قصاص شد حقوق بشر و مهر و عطوفت کلي داعيه دار شدن و همه دم از خشونت اسلام زدن. غافل از اينکه حدا بي جهت حکم قصاص و حکم سنگسار و حکم قطع عضو دزد رو نذاشته بود. اگه قوانين الهي اجرا ميشد زندانهامون بي جهت پر نمي شد و مردم سر آسوده روي بالشها مي ذاشتن. اگه اموال و دارايي ها با عدالت علي توزيع ميشد اين قصه هاي سير و گرسنه رو نداشتيم.

    و اگه بلد بوديم از ته دل دعا کنيم تا عدالت گستر اين زمان وقت ظهورش برسه اونوقت مي تونستيم تموم بي عدالتي ها و نامرديها رو ريشه کن کنيم

    پاسخ

    سلام. بله موافقم...
    ايران رو نبايد با کشورهاي غربي مقايسه کرد! هر کشوري فرهنگ و تربيت خاص خودشو داره . نميشه همون نسخه ايي که واسه اروپايي ها مفيد بوده براي خودمون تجويز کنيم! همينکه ميگيم اونجا حجاب نيست ولي امنيتشون برجاست، پس بيايم بگيم اينجا هم عامل حجاب رو خط بزنيم ببينيم امنيت بيشتره يا نه!
    خشمون بياد يا نياد،خيلي از مردها تو ايران اينطوري هستند، حالا ناشي از عقده،يا از تربيت نادرست، از بي ديني يا هرچيز ديگه ايي که هست! ولي خب بهترين راه براي در امان بودن از اينها همين مناسب بودن حجاب و رفتارمونه(حجب و حيا در رفتار و گفتار)!
    من خودم تا همين پارسال اعتقادي به حجاب نداشتم و بي حجاب بودم خيلي هم از نگاهها و متلک هاي جنسي مردها اذيت شدم. اما خدارو شکر يه ساله که حجاب رو تجربه ميکنم و به شدت امنيت رو براي خودم احساس ميکنم!
    يادمون باشه همه مردها اينطوري نيستند اما خب حجاب هم براي اينه که خودمون رو از شر خطر مردهاي بلهوس حفظ کنيم.
    + eddieneed 
    پس چرا کسي منو نميدزده !
    + بهاران 

    خواهر من

    جه لزومي دارد عقايد پوچ و غير ديني بعضي مانند فرد ايمان را منتشر کني.

    اينها که از همه چيز به دورند و اعتقادي به عقايد اسلامي ندارند.

    اينجا را که کشوري در حال توسعه است با کشورهاي توسعه يافته مقايسه ميکننددر حاليکه در اثر بي اعتقادي و هرج و مرج و بي بند و باري ايدز در اروپا و امريکا بيداد ميکند اين مقايسه درستي است و ايا

    در کشوري که ايدز و همجنس بازي شايع است امنيت ميتواند وجود

    داشته باشد؟

    در ضمن از قديم فقر و فلاکت وجود داشته ولي فقرا دزد نبوده اند فکر

    نمي کنيد دليل دزدي وقتل بي ديني اين افراد است نه فقر تنها...

    با تشکر

    پاسخ

    بايد سياه و سفيد ديد، نه سياه خالص و نه سفيد خالص!
    + گيسو 
    ببخشيد جسارتن من يه سوالي داشتم. من مدت ده سال در اروپا (آلمان و اسپانيا) زندگي مي‌کردم و حدود دو ساله برگشته‌م ايران. در اروپا خانم‌ها خيلي آزادانه لباس مي‌پوشيدن، با اين‌حال در تمام اين سال‌ها من حتا يک بار نديدم در خيابان مردي به زني متلک بگه يا اونو دستمالي کنه و برخوردها هميشه محترمانه بود. خودم تا ديروقت شب با خيال آسوده توي شهر تردد مي‌کردم و مشکلي نبود. ولي از وقتي برگشته‌م ايران اون‌قدر مي‌شنوم از اطرافيانم که ناامني هست و خانم‌ها دائمن مورد تعرض (متلک، دستمالي، و ...) قرار مي‌گيرن. مي‌خوام بدانم با اين حساب چرا آزار و اذيت در جامعه ما کمتر از اروپا نيست؟ خود من با پوشش بسيار ساده و بدون آرايش بارها در ايران مورد آزار مردان قرار گرفته‌م. فکر نمي‌کنيد مشکل از تربيت مردان ايراني باشه؟ يا قوانيني که حامي زنان نيستند؟
    پاسخ

    بله شما درست ميگيد، من هم منکر اين نيستم که جامعه غربي اينطوري هست و تأييد هم کردم، و الان هم در صدد اين نيستم که بخوام ايران رو با کشورهاي ديگه مقايسه کنم، من حرفم اين بود که در جوامع غربي اينقدر قانون پررنگ هست که کسي جرأت تخطي نميکنه و نمي گم اين مقوله بده، فقط خواستم بگم اين رفتارشون برخواسته از اخلاق و يا تربيت مردهاشون نيست، بخاطر وجوده قانونه، و اينکه ميگيد قوانين حامي زنان، قوانين براي همه ست، امنيت براي همه ست، اين مباحث رو نبايد جنسيتي بهش نگاه کرد، اگر قانوني هست بايد براي همه باشه و همه بايد اون رو رعايت کنن.
       1   2      >