• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : رسمش اين نبود
  • نظرات : 8 خصوصي ، 141 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5    >>    >
     
    + شيرين 
    الان يه جوابي ازت خوندم :
    حسنت به حفظ دين شان در آن کشوري که اين چيزها برايشان معنا ندارد! احسنت به خويشتن داري شان در جايي که همه چيز براي شان مهياست! احسنت به حجاب شان در جايي که حجاب برايشان مساوي با تحقير است.
    خواستم فقط بگم، در اين کشور همه اديان از جمله اسلام محترم شمرده ميشه.من روزه نميگيرم ولي غير مسلمونهاي به زعم شما کافر امروز همه به من با لبخند رمضان مبارک گفتند چون ميدونند در کشوري که اکثريت با مسلمانهاست زاده شدم.اون خويشتنداري هم که ميگي وقتي معني پيدا ميکنه که همه چيز ممنوع و تحت کنترل باشه. وقتي همه چيز به شدت عاديه نيازي خويشتنداري کني که مثلا به ساق پاي کسي نگاه نکني، اصلا برات ميشه مثل شاخه درخت از فرط عادي بودن. و آخر اينکه حجاب به هيچ وجه در کانادا با تحقير مساوي نيست. در همه محيطهاي کاري خانمهاي با حجاب با مليتهاي مختلف حظور دارند و حتي وقتي دقت ميکني ميبيني در همه تبليغهايي که ميخواد مثلا ملل مختلف رو نشون بده-پوستر يا برنامه تلويزيوني- حتما يک محجبه هم توش هست. دختر جان حرف باد هوا نيست ،مخصوصا وقتي مخاطبت ميشن آدمهاي وب خوان از همه جاي دنيا.
    پاسخ

    تو همون کشور کانادا دوستم دماغش بخاطر حجابش شکست، و الان که دو ساله برگشته ايران هنوز که هنوزه مشکل تنفسي داره. تو همون کشور يکي از اشناهامون رو به تي وي دعوت کردن و به خانم ش روز زن هديه دادن ولي به ماه نکشيد جنازه شوهرش رو اوردن دم خونه شون، و اگر پا در ميوني سفارت نبود جنازه ش هم به ايران بر نمي گشت.
    من در کامنت هاي پست قبلي کلي در اين مورد توضيح دادم ولي باز هر چي هست به قول شما جواب يک بحث حضوري رو نميده. شيرين جان همه جا بد و خوب داره.
    + شيرين 
    مرسي که وقت گذاشتي و جواب دادي.اول از همه اينجا وبلاگ خودته و حق داري توش هر چي دوست داري بنويسي. هر کس به مذاقش خوش نمياد ميتونه نخونه و يابار دوم سر نزنه! پس من نميخوام راجع به محتواي نوشته ها تعين تکليف کنم يا هر چي. قصدم منظره هم نيست چون جاش اينجا نيست و حتما خوشحال ميشم که فرصتش حضوري دست بده. .باور کن به اندازه تک تک آدمهاي دنيا عقيده و راه و روش وجود داره که محترمه. کلمات بار مثبت/منفي دارند، وقتي ميگي کافر اگه حتي منظورت اينه که به خدا ايمان نداره تا وقتي که نخواد اين عقيده رو زور چپون من و تو بکنه و مزاحمتي براي عقيده من نداشته باشه ، آزاده. هندوها گوشت گاو نميخورند آيا درسته که به مردم ايران يا هر جاي دنيا که گوشت گاو ميخورند -و اين نقض دين آنهاست - بگن کافر؟(يا هر کلمه اي با اين بار منفي). باور کن دنيا بزرگتر از کشور ايرانه. من همه جاي دنيا رو البته نديدم ولي زندگي در شهري که به 72 ملت(تورنتو)معروفه ،شانس اينو بهم داده که با عقيده ها و باورهاي مختلف آشنا بشم.ياد بگيرم که اوني که به خدا معتقد نيست به اندازه من که معتقدم حق انتخاب داره. بيا بيرون از اين چارچوب "من دين برتر دارم پس محق ترم" برو دنيا رو ببين.آدمها رو ببين . خدا فقط خداي من و تو نيست.برتر و بزرگتر از اونيه که تفکيک بذاره بين بنده هاش. بگه تو که مسلموني چرا شراب خوردي ؟ دلم به درد اومد ولي تو که مسيحي هستي شراب ميخوري اشکالي هم نداره! حالا در مثل مناقشه نيست ولي .....ديدت رو وسيع کن. به انتخابت مغرور باش ولي به انتخاب ديگران هم-هر کي که هست و هر چي که هست- حق وجود بده.
    پاسخ

    ممنون بابت راهنمايي هات شيرين جان، ولي مي دوني چيه؟! مشکل امثال ما ايراني ها اينه که سريع به طرف مقابل مون برچسب مي زنيم، طرف کافيه بگه ث مخاطب ش تا ثريا براش مي بافه! من دوست مسيحي هم داشتم ولي هيچ وقت بهش نگفتم مسلمون شو، دوست سني هم داشتم، ولي هيچ وقت بهش نگفتم شيعه شو، بعد با دو خط مطلب نمي دونم چطور من رو زير سوال مي برن و ميگن ميخوايي عقايدت رو تحميل کني! يکي نيست بگه اقاجان اگر هم بر فرض محال قصدم تحميل بود تو گوش نکن، زورت که نکردن!
    + مهرنوش 
    سلام خانم عزيز
    يک سوالي دارم که خيلي ها هم ازتون مي پرسن و صريح جواب نمي دين. يکجورهايي يکي به نعل مي زنيد يکي به ميخ. اما خيلي دوست دارم نظر صريح شما رو بدونم. بعنوان مسلمان معتقدي که فکر مي کنه و دغدغه هاي اجتماعي داره.
    تکليف ايرانيهايي که به خدا اعتقاد ندارن و نمي خوان مسلمان باشن چيه؟ اگر فردا رفراندوم شد و مشخص شد که بيشتر از 50% با قوانين اسلامي مخالفن، شما حاضريد تسليم دمکراسي بشيد؟ من اصلا نمي گم اينطور هست يا نيست. من مي گم شما حاضر به تسليم به قوانين تاييد شده توسط اکثريت هستيد يا نه؟ با فرض اينکه همه ايرانيهايي هستن که حق زندگي در اين خاک دارن.
    من بهتون پيشنهاد مي کنم کمي بيشتر به افراد متفاوت از خودتون دقت کنيد. تعدادشون خيلي زيادتر از آدمهاي مثل خودتونه. کلا تعداد بي دين هاي ايران روز به روز داره زيادتر ميشه. اين خفقان سي ساله همه رو متنفر کرده از همون ديني که شما دين رحمت و شادي مي دونيد. در نهايت به اين نتيجه خواهيد رسيد که در يک جامعه سالم همه گروهها بايد بتونن فعاليت کنن. نبايد فضاي عمومي جامعه رو منحصر به يک عده خاص کرد.
    باز ازتون خواهش مي کنم يک جواب صريح به سوال من بديد. آيا شما زير بار راي اکثريت مخالف با شما مي ريد؟ حتي اگر رايشون يک جامعه با مظاهر غير اسلامي باشه؟
    پاسخ

    من وقتي در جامعه ايي زندگي ميکنم و از منافع اون استفاده ميکنم، از قانون ش هم اطاعت ميکنم، اگر قانون شون هم بي ديني باشه، طوري رفتار مي کنم به ظواهر قوانين جامعه مون لطمه ايي نزنه و رعايت ش ميکنم.
    سوال تون براي من جالب بود! اينکه پرسيديد حاضريد تسليم دموکراسي بشيد؟!
    + بي نام 

    با سلام

    بهتون تبريک مي گم واقعا وبلاگ خوبي داريد

    در مورد اين خبر هم بايد بگم که الان مي شه گفت يه نسل از جامعه جووناي ما واقعا با آيين و رسوم و احکام ما فاصله گرفتن که بعيده بشه دوباره به حالتي خوب برگردوند ولي حالا بايد همه روي اين فکر کنن که نسلي که بچه هاي اين افراد مي شن چه مقدار از آيين و مذهبمون فاصله مي گيرن و بايد چي کار کرد

    + ماه نيلا 
    آيا به راستي اگه دخترا . پسراي ايراني هم در اون حالت به پيک نيک ميرفتن بازم اينقدر تعريف ميکرديد؟يا هزار و يکي حرف و حديث درست ميکرديد؟
    + sanaz 

    az koja motmaeni k inha mosalmanand? serfe mosalmanzade budan mishe mosalman bud?? man ham yek mosalman zade am, amma eteghadi b in din nadaram va banabarin elzami be paybandi be ghavanino dasturate in din, man hejab ro dus nadaram va eteghadi be un nadaram amma chon mosalmanzade am o keshvaram majburam mikone bayad hejab dashte bashm! hatta ghoran ham gofte ejbari dar aziroftane din nist, shoma nabayad be ina khorde begiri, shayad hichkodume inha be eslam o hejabo .... eteghad nadashte bashan, ma iraniha adat darim k tu masaele shakhsie am dekhalat konim,

    MOTEASEFANE............

    از حاج حسين به اون با ادبي که خطابم کرده :
    سلام مخاطب
    اسلامي واقعي آقام رسول الله (ص) رو نه اون کانادائي ها دارن نه بعضي ايرانيا .... تفريح سالم با نامحرم معني نداره حتي با چادر ، مگر اسلام کانادائي باشه ...
    در ضمن تو پولت نميرسه بري تا امام زاده داوود چرا جمع ميبندي و نتيجه گيري ميکني من تو کشوري تو عمق بي حجابي و جمع مسکر فروشا نماز خوندم .... بورسيه خارج از کشورم رو با حوزه علميه قم عوض کردم ...
    محض اطلاع برادر مخاطب
    ( ديگه اين ورا نميام حرفي داري بيا خاکريز )

    + www.hhtp 
    احسنت خوب نوشتيد خانم!
    اي كاش همه به اندازه شما اينقدر دغدغه رداشتند......
    + نادم از گناه 

    سلام

    البته يه نکته جالبي که به نظرم رسيد و توجه کردم:

    اينکه در تصويري که از نمازجماعت ، جلوشون يه چيزي شبيه به مهر يا سجاده وجود داره!

    اگه فک ميکنيد اشتباه ميکنم خودتون زوم کنيد، هر چند که نياز به زوم نداره و با کمي دقت ديده ميشه.

    + من 
    نکته مهم مطلب شما در نظر نگرفتن تفاوت هاي افراد در يک کشور است...
    همانطور که به قول شما در يک کشور کفر (کانادا)اين جوانان مسلمان با حفظ حجاب و رعايت شرع به تفريحاتشان هم مي‌رسند. اين يعني انسانها داراي عقايد و رفتار هاي متفاوت هستند در کانادا عدي زيادي از مردم در تفريحاتشان بي قيد و بند هستند اما عده اي مسلمان هم دوست دارند چنين تفريحات سالمي برگزار کنند.
    به همان صورت در ايران هم عده اي از مردم مذهبي و داراي سبک زندگي مسلمان وار هستند و آن سبک هم توسط حکومت رسمي دانسته شده و تبليغ ميشود اما عده اي هم هستند که يا مذهبي نيستند و اسلام را دوست ندارند و يا مسلمانند اما اين سبک زندگي رايج را نميپسندند و ميخواهند آزادي انتخاب بيشتر را با اسلام تلفيق کنند(التقاط) آيا اين عده بايد دائم خود و تمايلاتشان را سانسور و حذف و سرکوب کنند و اگر چنين تفريح نه چندان پر ضرري داشتند بايد توسط رسانه ها سرزنش و توسط حکومت بازداشت شوند؟ اگر هم پشت درهاي بسته به مفسده هاي بيشتر در پارتي هاي مختلط کشيده شوند هم باز بايد بازداشت شوند...پس اين عده که تعدادشان در تهران بسيار زياد است چگونه زندگي کنند؟
    پاسخ: بايد تفاوت انسانها و ظرفيت ايمان و باور متفاوت آنها را به رسميت شناخت و از وارد کردن اجبار در رفتارهاي اسلامي و فروع دين بر مردم اجتناب کرد زيرا هرچه مردم بر آن منع شوند به آن حريص تر ميشوند.(کنار گذاشتن روز افزون حجاب توسط زنان ايراني)
    + فرهاد 
    خب، به سلامتي و مبارکي قضيه همانطور که ميخواستيد تمام شد! اينها دستگير شدند و يک مشت جوان به اين خاطر محاکمه ميشوند تا ديگر دل نازک رب شما و خودتان دردش بخوابد! اين روش هميشگي شماست، بکار بردن داغ و درفش براي مخالفتان و بعد هم طلبکار بودن و مظلومنمايي و رمانتيک بازي با دين رمانتيکتان! خيالتان راحت شد به عوالم روحانيتان برسيد و ثواب جمع کنيد يک وقت عقب نمانيد!
    + OMEGA 
    آفرين آبجي خوب نوشتي!
    + شهروند 
    در عجبم که اگر تمام اين واکنش‌ها به ماجراي آب‌بازي جوانان از سر اسلام‌خواهي و احساس مسئوليت اجتماعي بوده چطور درباره خبري که همين چند روز پيش در مورد رتبه دوم ايراندر مصرف مواد مخدر منتشر شد هيچ موضعگيري اي از سوي دوستان اسلام‌خواه مان مشاهده نمي شود. چرااين موضع گيري‌ها صرفا درمواردي مشاهده و ملاحظه مي‌شود که تقصيري متوجه دولت و نهادهاي عمومي نيست.
    مسئله آب بازي اين قدرپايه‌هاي اسلام را به خطر انداخته که اين سيل واکنش را به همراه داشته است. اين پديده پديده‌اي رايج و متداول در ايران بوده واتفاق ويژه‌اي نيافتاده است. آب به عنوان يکي از عناصر اصلي تفريح و فراغت ايرانيان پيشينه ديرينه دارد و کافي است شما به مناطق ييلاقي هر يک از شهرهاي ايران سري بزنيد تاببينيد مردم چطور از اين عنصرطبيعي براي فراغت استفاده مي‌کنند. آب بازي در سواحل شمالي و جنوبي و تمام رودخانه‌هاي ايران پديده‌اي شايع است وانتصاب صفاتي مثل بي حيايي و ... يامستمسک قرار دادن اين پديده براي کوبيدن جوانان طبقه متوسط اجحاف و ناجوانمردي است.
    علي رغم اين که موضع شما را مشفقانه مي‌بينم اما همچنان يکمساله در نوشته‌هاي شما مشخص است و آن نوعي خود بر حق‌بيني بنيادين است که متاسفانه بر ذهنيت اکثر کساني که از پايگاه دين جامعه را انذار مي‌کنند ديده مي‌شود. براي لحظه‌اي هم که شده حداقل طرف مقابل راهم واجد حق بدانيد ومنطق گفت و گو را جايگزين منطق حکم کنيد شايد اين طور بشود به تفاهم رسيد.
    + ستاره 

    جالبه ها! طرفدار دولتي که حتي به نظرش بايد دانشگاها جدا باشه و حتي اگه دستش بياد پس فردا خيابونارم برا مرد و زنا زوج و فرد ميکنه اينطور از اردوي مختلط کانادا تعريف ميکنه-انگار مرغ همسايه غازه
    پاسخ

    چقدر راحت برچسب مي زنيد!
    + مسلمان سبز 

    آفرين معلومه سعه صدر زيادي داريد که کامنتاي مخالف رو منتشر ميکنيد.از اين لحاظ بهتون تبريک ميگم ولي از لحاظ اين مقايسه ناشيانه تسليت ميگم.

    منم مثل شما چادريم اما با ديدن اين عکس ها آرزو کردم که هر چه زودتر کشور ما از اين حالت ديکتاتور زده بيرون بياد. وبيشتر به حال اونايي که جووناي ما رو به اين روز انداختن تاسف خوردم.چطور ميخوان جوابگو باشن؟ کشور شيعه رو با اين مدل حکومت به اين روز انداختن.

     <      1   2   3   4   5    >>    >