سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آن پنجاه نفر

ارسال‌کننده : گل دختر در : 86/6/4 1:49 صبح

مسجد جمکران و زیارت حضرت معصومه(س) قوت قلبی دوباره برای نوشتنم داد . دیروز صبح همایش وبلاگ نویسان مهدوی در مهدیه جمکران بود و امشب سری به نمایشگاه طلیعه ظهور زدم .
همایش بیشتر به خاطر نزدیکی اش به جمکران برایم کشش داشت وگرنه از بحث های تخصصی وبلاگ نویسی چندان بویی نبرده بود . اصلا اینکه چقدر می توان وبلاگ نویسان مهدوی را از بقیه متمایز کرد برایم روشن نیست . همه ی ما میخواهیم که ازعدالت و خوبی بنویسیم . مگر با سید علی تا فتح قدس و مکه جز در سایه پرچم حضرت قائم میسر است؟ شاید سردر وبلاگمان اللهم عجل لولیک الفرج نباشد اما ذکر دلهامان که هست !
نمایشگاه طلیعه ظهور امسال در شبستان نرجس خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شده . از ابتدای ورود، دیدن مسئولین نمایشگاه مرا به یاد نمایشگاه فرهنگی هنری بانوان استان قم انداخت ، غرفه دفتر توسعه وبلاگ دینی و چه زحماتی که برایش نکشیدیم ( عبارت قبل تزئینی است !) همسایه خوبی به نام مرکز تخصصی مهدویت داشتیم که در این نمایشگاه یک غرفه در میان اسمش هویداست . غرفه هایی با موضوعات پرسش و پاسخ، سایتهای مهدویت، مقالات و کتب، کودکان و ... .
در غرفه کودکان ! مشغول عکاسی بودم که ایمانه را دیدم . چند ماه پیش در وبلاگش به آقا سلام می کرد و حالا دلسوزانه به کودکان می آموخت .
در غرفه همسایه که باز هم وابسته به مرکز تخصصی مهدویت بود ساحل عزیز را زیارت کردم که به همراه دوستش که برای نمایشگاه آمده بودند و به پرسشهای بازدیدکنندگان در زمینه مهدویت پاسخ می گفتند . من هم فرصت را مغتنم شمردم وپشت میزی که برچسب گفتمان مهدویت برآن خورده بود سر بحث را در زمینه زنان و مهدویت باز کردم .
پارسال تحقیقی داشتم در زمینه نقش زنان در صحنه های نظامی در صدر اسلام . وقتی پس از جستجو به این نتیجه رسیدم که بعله زنان مسلمان در صدر اسلام علاوه بر باندپیچی و مداوای مجروحان عملا در میدان جنگ هم حضور داشته اند اولش برایم جالب و مایه مباهات بود اما بعد دیدم مبارزه تن به تن کاریست کوچک که یک زن می تواند بکند و از آن مهم تر استفاده از نیروی فکر برای پیش برد سپاه اسلام است .( مراجعه شود به کتاب زن در آینه جلال و جمال، زن و مسئله جهاد)
حضرت مهدی( عج) 313 یار خاص خالص دارند که بنا بر روایات وارده 50 نفر آنها از بانوان مسلمان هستند . برایم سوال بود که این 50 نفر دقیقا چه مسئولیت هایی به عهده دارند . وقتی در گفتمان 3 نفره مهدویت از دوست ساحل پرسیدم گفت که در این زمینه روایات دقیقی نداریم و فقط می دانیم همان کارهایی را می کنند که زنان در زمان رسول الله (ص) در جنگها می کردند .
313 یار مخلص ، 313 سرگروه که قرار است بر کل جهان حکومت کنند و 50 بانوی مسلمان که آنها هم در سطوح بالایی از مدیریت قرار است یاوران مهدی موعود باشند . تحقیق پارسال من به حضور زنان در حکومت حضرت مهدی(عج) ختم شد ولی همیشه این سوال در ذهنم بوده که جایگاه حقیقی زن در حکومت اسلامی چیست ؟
آیا مثل حکومت فعلی فقط در حد نیروهای خرد و حداکثر مشاور رئیس جمهور در امور بانوان و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست است یا چون حکومت حضرت مهدی(عج) 50 نفر از 313 نفر یعنی حدود 16 درصد از خانمها حضور مستقیم در برپایی حکومت عدل دارند ؟ و البته غیر از حضور غیر مستقیم و موثری که مادران آن 313 مهدی یاوران دارند .
چند و چون فعالیت های بانوان در زمان ظهور هنوز برایم مبهم است اما دانسته ام که حضوری فعال، موثر و برنامه ریزی شده خواهند داشت .
پیش خودمان بماند به نظر من با کمی تخفیف از آن 313 یار فقط واحد خواهرانش هنوز تشکیل نشده !
چون خواهران ما هنوز به ارزش حقیقی خود پی نبرده اند .

اللهم عجل لولیک الفرج

* زنان ایده آل مهدویت از سایت تبیان




کلمات کلیدی :

الکسا