سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دست در دست هم دهیم به مهر

ارسال‌کننده : در : 86/9/27 12:0 صبح

بسمه تعالی

سلام
تقویمت را ورق زده‏ای؟... سه‏شنبه 27 آذر شهادت دکتر محمد مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه.
دکتر مفتح یک مجتهد و عالم بزرگ و همچنین استاد و رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران بودند که در 27 آذر ماه سال 1358 در مقابل دانشگاه مظلومانه به شهادت رسیدند و به دلیل فعالیت‏های بسیار این عالم بزرگ در دانشگاه‏ها، روز شهادت ایشان روز وحدت حوزه ودانشگاه نامیده‏شد.

معمولا کسانی که می‏فهمند هم دانشگاه درس می‏خوانم و هم جامعة‏الزهرا، اولین سوالی که با تعجب می‏پرسند این است که:« آخه چطوری؟! سخت نیست؟ حالا به نظرت خوبه یا نه؟»

به نظر من اگر به هدفمان از درس خواندن توجه کنیم می‏بینیم که این دو با هم منافات که ندارند هیچ، بلکه مکمل همدیگر هم هستند. شاید حتما نیاز نباشد در هر دو لباس طلبه و دانشجو باشیم؛ اما بسیار خوب است که از هر دو نظر خودمان را غنی کنیم؛ یعنی در هر رشته‏ای که مشغول به تحصیلیم حتما باید به فکر پرورش روح و صفات عالیه در وجودمان هم باشیم.( علم+تهذیب نفس)

چرا که برای برپایی فرهنگ اسلام، یعنی فرهنگ صداقت، عدالت، گذشت و ایثار، یکرنگی و ... باید تمام کسانی که در هر لباس و پست و مقامی به فعالیت مشغولند این صفات عالیه را در خود پرورش داده‏باشند وگرنه علمی که می‏آموزند غرور و سنگدلی و دوری بیشتر از خداوند را برای آنان به بار می‏آورد و همان بمب‏ها و موشک‏هایی می‏شود که ظالمانه بر سر مردم بی‏گناه ریخته می‏شود و به قول شاعر معروف، سنائی: چو دزدی با چراغ آید گزیده‏تر برد کالا.

آیا می‏دانید عالمان و عارفان بسیاری بوده‏اند که در علوم همچون نجوم، ریاضی، فیزیک و ... نیز تبحر داشته‏اند. به عنوان مثال عارف بزرگ علامه حسن‏زاده آملی در علم ریاضی،‏موسیقی و... نیز تسلط بسیار دارند و یا حکیم عمر خیام، عالم و عارف بزرگ از شعرای معروفی بوده‏اند که علوم کیمیا، نجوم، ریاضیات، پزشکی و ... را نیز می‏دانسته اند و یا افراد بسیار دیگری همچون خواجه نصیرالدین طوسی، ابوعلی‏سینا و ... .

امروزه با همدستی و وحدت حوزه ودانشگاه می‏توان از بسیاری ضعف‏ها و مشکلات حوزه و دانشگاه کاست؛ همانطور که شاهد پیشرفت‏های علمی و افتخارآفرین دانشجویان با اخلاص و باایمانمان در زمینه‏های مختلف به عنوان مثال انرژی هسته‏ای، سلول‏های بنیادی و ... هستیم که با توکل بر خداوند و توسل به اهل بیت- علیهم السلام- توانسته‏اند به اهداف بزرگ خود برسند و یا در طول تاریخ به ویژه زمان انقلاب، نقش روحانیت در بیداری و رهبری مردم و سوق آنان به سمت پیروزی غیر قابل انکار می‏باشد.

پس ای دوست عزیزی که در لباس دانشجو مشغول تحصیل علمی، و ای دوست گرامی که در لباس طلبه تحصیل علم می‏کنی، بدانید که هر دو به هم نیازمندید و جامعه‏ای زیبا و مزین به آرمان‏های اسلامی منتظر همدلی و همکاری شماست؛ پس

دست دوستی را بیش از پیش به سوی هم دراز کنیم و با شناخت وظیفه خویش تمام تلاشمان را در جهت تحقق آن بنماییم.

دست در دست هم دهیم به مهر     میهن خویش را کنیم آباد




کلمات کلیدی :

الکسا