سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اردی بهشت

ارسال‌کننده : گل دختر در : 87/3/26 7:12 عصر

آن اوایل که چند بار برنامه « اردی بهشت » را دید زدم فکر می‏کردم چون در اردیبهشت ماه هست این نام را دارد و به خرداد نرسیده تمام می‏شود؛ اما ظاهرا این برنامه سر  ِ دراز دارد!
شرح مختصری که سایت شبکه چهارم سیما برای این برنامه نوشته چنین است:

این برنامه با موضوع و رویکرد خانواده و موقعیت زن در خانواده پخش خواهد شد .در این برنامه که فعلا سر کار خانم توران ولی مراد مجری و کارشناس برنامه هستند به موضوعاتی... .

برنامه اردی بهشتوالا... ما سرکار خانم ولی مراد را دیدیم اما نمی‏دانیم چرا روی برنامه را به طرفی دیگر دیدیم! ایشان را که نمی‏شناسم و نمی‏توانم رویکرد برنامه را فقط حاصل نگاه ایشان بدانم اما کافی است تنها ده دقیقه از این برنامه را تماشا کنید تا حضور فعال مجری را به عنوان یک کارشناس و منتقد فعال در حوزه مباحث زنان حس کنید. اصلا مجری با هر عقیده‏ای که باشد نباید به خودش اجازه بدهد اینقدر میان کلام کارشناس برنامه پرانتز باز کند. جالب است که شبهاتشان را پرانتزی می‏پرسند و از مهمان محترم می‏خواهند به صحبت قبلی‏شان ادامه بدهند. فرصت برنامه هم که شکر خدا همیشه ضیغ است. مجری می تواند سوالش را تمام و کمال بپرسد؛ اما به قول خانم سرکار خانم طاهری - مدیر امور بین الملل مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مدعو به یکی از قسمتهای این برنامه – داشتم می‏گفتم؛ به قول خانم طاهری، کارشناس باید سوال را تستی جواب بدهد!
« اردی بهشت » برنامه داغی است. مدعوین برنامه متنوع هستند. گاهی بین بحث ها اینقدر حرف توی حرف می شود که صداها گم می شوند. به نظر من اگر مجری، یک اپسیلون بیشتر به کارشناسان اجازه صحبت می‏داد برنامه بهتری هم می‏شد. البته ناگفته نماند که خانم ولی مراد خودشان از صاحب نظران مباحث هستند و مجری متخصص نعمتی است که در هر برنامه وجود ندارد؛ اما بمباران سوال کردن هم، به دور از انصاف است؛ چه سوال کننده فمینیست باشد چه آنتی فمینیست!
راستی؛ اصلا از آقایان کسی این برنامه را دیده‏است؟ یا باز هم مثل خیلی از برنامه‏های خانوادگی صدا و سیما در ساعتی پخش می شود که فقط خانم خانه فرصت دیدنش را دارد و یاد حق و حقوقش می‏افتد؟

• مهمان برنامه فردا خانم دکتر اردبیلی هستند. حدود دوازده ظهر شبکه چهار سیما. اگر فرصت می‏کنید حتما ببینید. سه سال پیش یک پست مختصر درموردشان نوشته‏بودم. از خوش‏فکران مباحث زنان هستند.
• لینک های مرتبط:
قدردانی از مجموعه برنامه اردی بهشت   ، اردی بهشت برنامه‏ای عجیب در تلویزیون ایران  ،  اردی بهشت از رسانه ملی بعید بود  ،  ( یک مطلب هم رجا نیوز نوشته بود که لینکش را گم کردم! اگر کسی لطف کند ممنون می‏‏شوم)




کلمات کلیدی :

الکسا