سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هتک حرمت عاشورا، حق یا باطل؟!

ارسال‌کننده : در : 88/10/7 8:34 عصر

هتک حرمت عاشورا توسط سبزهاروند اتفاقات اخیر و موضع‌گیری‌های ما و دوستان‌مان جالب توجه است. مثلا جالب است که دوست سبزمان از سختی تشخیص حق و باطل در عصر حاضر می‌نویسد و از آزادگی حسین(ع) می‌گوید که جز با منطق و کلام در برابر یزیدیان نایستاد، و از اهمیت ولایت در سیره‌ی حسین(ع) می‌نویسد؛ اما حتی اشاره‌ای هم به هتک حرمت‌های دیروز نمی‌کند.

این دوستمان نمی‌نویسد که با معیار حسین(ع)، سنگ‌پرانی به نمازگزاران و حمله به عزادارن و زنان و دختران، در شاخه‌ی حق قرار می‌گیرد یا باطل. اشاره نمی‌کند که سوت و کف و هلهله در روز عاشورا که مصداق «و هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان» است، کجای سیاست حسینی جای می‌گیرد. این را هم نمی‌گوید که آیا تشخیص حق یا باطل بودن به آتش کشیدن قرآن، این‌قدر سخت است؟! درباره‌ی هتک حرمت ولایت‌فقیه هم البته چیزی نمی‌گوید. درباره‌ی تباه کردن اموال عمومی و مردمی و اخلال در نظم عمومی هم سکوت می‌کند.

این دوست‌مان و همین‌طور دوست دیگر سبزمان، تورجان، که همیشه کوچک‌ترین رفتارهای دوستان ما را بزرگ می‌کنند و داد سخن برمی‌آورند و به خاطر بیرون راندن کف‌زنندگان از جماران، فریاد وا اماما و وا اسلاما سر می‌دهند، امروز در اقدامی که دور از انتظار هم نبود، درباره‌ی همه‌ی این قضایا سکوت می‌کنند. انگار یادشان رفته است که اگر حسین(ع) قیام کرد و اگر شهید شد، به این دلیل بود که راضی به سکوت در برابر ظلم و بی‌عدالتی و تحریف نشده بود.

مانده‌ام که با معیار  این دوستان، سکوت در برابر ظلم آشکار، هتک حرمت و اباحه‌گری، در دسته‌ی حق قرار می‌گیرد یا باطل؟

در همین رابطه بخوانید:
عاشورای میرحسینی با علمداری سازگارا
تصاویری از قتل عام عزاداران سبز در عاشورای میرحسینی!

هر روز عاشورا و هر زمینی کربلاست...!




کلمات کلیدی : عاشورا، سبز، تورجان، بر ساحل سلامت، امام حسین، هتک حرمت مقدسات، عزاداری میرحسینی!، حق و باطل

الکسا