سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوب، بد، زشت در موضوع حجاب

ارسال‌کننده : گل دختر در : 89/3/7 11:46 صبح

یک فرهنگی در جامعه باب شده که دارد خیلی ها را زجر می دهد. حالا عده ای در اتاق فکری نشسته اند و نهایت گفتمان و تلاششان برای مبارزه با این مد غلط، شده طرح مبارزه با بدحجابی یا طرح حجاب و عفاف. نمی دانم چقدر به اسمش فکر کرده اند. نمیدانم آیا فکر کرده اند با این نامگذاری آدم ها را تقسیم بندی می کنند؟ یک بحثی در منطق مظفر داشتیم که برای تقسیم یک موضوع به انواعش روش های مختلفی داریم و یک قسمت خوب باید خصوصیاتی داشته باشد. مثل افرازهای یک کلاس که در درسهای دانشگاه داشتیم باید جمع همه آنها مجموعه کل را تشکیل بدهد و هیچ کدام داخل در دیگری نباشد. این تقسیم آدم ها به باحجاب و بدحجاب آیا می تواند تقسیم جامعی باشد؟ آیا واقعا نامگذاران این اسمها منظورشان به مردها هم بوده یا الان به خاطر مصالحی می گویند مرد هم با حجاب و بد حجاب دارد؟

می‏گویند تا وقتی بچه کوچک است در نتیجه کار بدش به او نگویید دختر بد یا پسر بد! چون نسبت دادن صفت بد خیلی کار بدی است! حالا این بدحجاب گفتن چطور؟
بعضی بدحجابی را تقریبا مرادف شل حجابی می گیرند که باز به نظر من قابل قبول تر است. در این تقسیم آدم ها - تنها جایی که آدم فقط مرادف زن محسوب شده!_ یا باحجاب هستند یا شل حجاب یا شاید هم بدحجاب. هر کدام اینها متضادهایی دارند که می شود بی حجاب و سفت حجاب و خوب حجاب...
معلوم نیست هر کدام این صفات و هزار و یک صفت دیگر که می شود هرکس از خودش بسازد فقط ظاهر بیرونی پوشش در آن ملاک بوده یا عفاف قلب و زبان و چشم و دل هم مهم است؟

به نظر من خیلی از کسانی که به آنها بدحجاب می گویند مغرضانه این پوشش را انتخاب نکرده اند بلکه تنها از چند گزینه نادرست پوشش یکی را چشم بسته به تن کرده اند. منسوب کردن آنها به صفت بد یا بد بودن خیلی از صفات دیگر را هم زیر سوال می برد یا کسانی که با بی تفاوتی و تحت تاثیر محیط و شرایط حجاب کاملی ندارند را در کارشان جری تر می کند... می گویند این برچسب را هم که خوردیم دیگر بالاتر از این رنگی نیست!

در مقابل بعضی دختران باحیاء و محجبه هم هستند که صفت باحجاب برایشان خیلی کم هست. نه تنها با حجاب هستند بلکه آن را به حد کمالش رسانده اند. شاید صفتی مثل خوش حجاب بیشتر قریب به مضمون باشد.
خیلی از حرف ها را می شود جور دیگری هم گفت.

صفات پیشنهادی شما را پذیراییم.

 




کلمات کلیدی : باحجاب، بدحجاب، شل حجاب

الکسا