سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجاب بهانه ای برای برقراری صلح جهانی

ارسال‌کننده : در : 91/1/24 9:32 عصر

من همیشه مبنایم در ارتباط های دوستانه ام خود شخص بوده، و سعی می کردم از تفاوت هایی که در فرهنگ مان، ملیت مان، دین و مذهب مان، نژادمان و ... وجود دارد بهترین استفاده را ببرم بدون اینکه بخواهم تفکرم را به کسی تحمیل کنم و تا بحال چه درس هایی که از این دوستان نگرفتم ...

و سعی می کردم آن وحدتی که همه فکر میکنند فقط در بین مسلمانان خلاصه می شود را بشکنم! و در این چند سال اخیر اینقدر اتفاقات ریز و درشت ، حرکت ها و جنبش ها، تجمع ها و ... در سراسر جهان به چشمم خورد که هیچ کدام از افراد تشکیل دهنده آن نه دین شان یکی بود ، نه ملیت شان، نه رنگ پوست شان، نه زبان شان و نه ... فقط بخاطر اینکه همه از یک نوع بشری و همگی حق آزادی دارند برای هدفی مشترک دور هم جمع شدند. مثل کاروان جهانی الی بیت المقدس!

امروز هم وقتی اکانت فیس بوکم را باز میکردم، برای چندمین بار شاهد این نوع حرکت ها در دفاع از حقوق انسانی بودم، حرکت هایی که ندای بر قراری صلح جهانی را فریاد می زدند، و اینبار این حرکت از سمت زنان آمریکایی صورت گرفته است، حرکتی که در اعتراض به رفتار نژاد پرستانه حاکم بر این کشور که بارها منجر به قتل و تعرض به زنان مسلمان منتهی شده .

انگار اینبار تقدیر به  اسم شیما الاوادی زن عراقی ساکن کالیفرنیا ورق خورده بود، زنی که چند روز گذشته بخاطر استفاده از حجاب کشته شد. و ای کاش می دانست با کشته شدنش در ظرف کمتر از چند روز یک کمپین بزرگ در حمایت از حجاب در امریکا شکل خواهد گرفت.

کمپینی که در این کمترین مدت هزاران عضو پیدا کرد و صدها نفر با ارسال عکس های با حجاب از خود حمایت شان را از زنان مسلمان جهان اعلام کردند.


این حرکت ها، اعلام  حمایت ها، اعتراض ها و ... همگی نشان از عملی کردن هدفی دارد که فطرت همه انسان ها دنبال آن است. صلح جهانی ...

نمونه ای از عکس های ارسالی به این کمپین با صحبت های افراد را جمع آوری کردم که می توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید.


 در این عکس دانش آموزانی در مدرسه شهر بزرگ دیترویت در ایالت میشیگان امریکا در حالی که هر کدام پلاکاردهایی در دست گرفته بودند اعتراض خود را اعلام کردند، نوشته های روی پلاکارد و چینش ایستادن شان واقعا هوشمندانه بود، من بودائی، من مسیحی، من به خدا اعتقاد دارم، من زیبا هستم ، من شیما هستم، و در آخرین حلقه شخص آخر پلاکارد «ما همگی انسان هستیم» را به دست گرفته.

عده از دانشجویان دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس با شعار « پوشش و حجاب در برابر نفرت» این عکس دسته جمعی را برای کمپین ارسال کرده اند.

دانشجویان مسلمان جزو انجمن (MSA)  در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی با این پیام عکس شان را ارسال کردند: « ما گرد هم آمده ایم و ایستاده ایم تا برقراری عدالت و برپایی یک سیستم حقوقی قوی که بطور یکسان با همه شهروندان رفتار کند.»

وقتی با حجاب به محل کارم حاضر شدم همه تعجب کردند و عده ای می دانستند که چرا امروز من حجاب گرفته اند و عده ای هم از من می پرسیدند که علت کار من چیست؟ مدیر شرکت که یکی از بدهن ترین و تند خو ترین مردم هست موقعی که برای چک کردن آمد و من را با این وضعیت دید به من اطمینان داد که مشکلی برایم پیش نمی اید، این عکس العمل برای من باورنکردنی بود! من بعنوان یک زن امریکایی از قتل شیما ناراحت و متأسف شدم و برای همین  یک هفته در حمایت از شیما و خانواده او حجاب بر سر می گیرم و امید دارم که صلح پیروز خواهد شد.

این هم تصویری از مادر و دختر آمریکایی ست که نوشته اند:« من با تمام خواهرانم ایستاده همراهم ، بدون توجه به زبان مان، بدون توجه به دین مان، و بدون توجه به آنچه در کشورم اتفاق می افتد.»

من یک کاتولیک مکزیکی تبار هستم، اما واقعا از خواهرم شیما که حجاب داشته حمایت میکنم. من ماه رمضان گذشته به یکی از مساجد رفتم، آنان از من استقبال کردند و به من اموختن که چگونه همراه با پوشش دعا کنم و به من گفتند که اصلا برای ما مهم نیست که خدای شما کیست، میخواهد عیسی باشد یا کریشنا یا هر کس دیگر، مهم ایمان شما و عمل به معنای واقعی از خدا و عشق به تمام موجودات است. و امروز شیما در آسمان است و ما می توانیم آموزش به جهانیان جهانیان را کنیم.  من از حجاب برای دعاهایم استفاده می کنم و همه ما بعنوان برادر و خواهر با یکدیگر زندگی خواهیم کرد.

 

  من یک آمریکایی سفید پوست و مذهبم پروتستان است، 9 سال است ازدواج کردم و مادر یک دختر و پسر هستم ، و  اعتقاد دارم حجاب یک نماد است که ما موظف هستیم بعنوان یک انسان به ان احترام بگذاریم. و ما با صدای بلند اعتراض خود را در مقابل هر گونه دشمنی و عداوت و ترس و خشونت بلند میکنیم.

 من کورتنی، 27 ساله از کارولینای شمالی هستم. من هیچ وقت یک فرد مذهبی نبودم، اما در طول سال گذشته در رابطه با اسلام مطالعه داشته ام و با انها ارتباط گرفتم، در ماه دسامبر که به مراکش سفر کردم و فردی من را به نماز دعوت کرد و حجاب گرفتم می دانستم دیگر از ان دست بر نخواهم داشت، حجاب تا حد زیادی به انسان احساس راحتی می دهد و من نمی توانم احساسم را وقتی حجاب دارم بیان کنم، و من دعوت میکنم به زیبا دیدن همه زنان جهان صرف نظر از پشینه مذهبی شان، و باز هم حمایت خود را از شیما اعلام میکنم و می گوییم همه ما شیما هستیم و  در برابر این نژاد پرستی و نفرتی که در برابر برخی شکل میگیرد موضع می گیرم و می گویم: شما خانم ها را دوست دارم.

 من یک زن بودایی از سیاتل هستم، و برای حمایت از همه مسلمانان و در برابر تبعیض، حجاب بر سر گرفتم، و همچنین برای در حافظه ماندن نام شیما الاودی»

 یکی دیگر از زنان آمریکایی فقط عکس چهره ی خود را درون قاب روسری انداخته و برای حمایت از این جنبش عکس را با این پیام ارسال کرده: « این فقط چهره ی من در قاب حجاب است و دوست دارم شما من را به عنوان یک مسلمان ببینید،  چون من همیشه به شما زنان مسلمان و به حجاب تان احترام می گذاشتم و برای حمایت از این حرکت این عکس را ارسال کردم، و این همدردی من و حمایت من از شیما و خانواده اوست.»

خانم دانیا از کشور مالزی : « من افتخار میکنم در کشوری زندگی میکنم که نشان دهنده چند نژادی و چند مذهبی است، امروز من عکس با حجاب خود را در حمایت از همه انسان ها و برای نشان دادن موضعم در برابر جرم و جنایت منتشر کرد ام. ما می توانیم تفاوت ایجاد کنیم و بگویم نه نژاد پرستی و نه تبعیض! و اجازه دهید همه ما در کنار یکدیگر با عشق و صلح زندگی کنیم. »

من کریستین 23 ساله از ایالات متحده امریکا هستم، من فقط گاهی اوقات در کشورم حجاب میگیرم و ای کاش می توانستم همیشه بدون هیچ مشکلی حجاب می گرفتم، من امروز برای ادای احترام به تمام کسانی که هر روز آن را می پوشند حجاب گرفتم و برای شکستن ننگ و نفرتی که در اطراف حجاب بوجود آمده.

اسم من پاتریشا است. من امروز حجاب پوشیدم برای نشان دادن حمایت از شیما. و اصلا برایم مهم نیست که شما چه رنگی هستید و یا مذهب شما چیست و یا وابسته به کدام حزب یا گروه و یا دارای چه ملیتی هستید، من صمیمانه شما را دوست دارم.»

 

 

 من یک زن مسیحی هستم که حجاب بعنوان نمایشی از دعاهای من و پشتبان خانواده من است. و واقعا این مضحک است که به کسی با انگشت اشاره بگویم «به خانه ات برگرد» هنگامی که واقعیت این است که همه ما در امریکا مهاجر هستیم مگر تنها 1.5 درصد جمعیت امریکا که بومی هستن. و برای تمام کسانی که قربانی جهل و نفرت شده اند دعا میکنم.




کلمات کلیدی : زنان مسلمان، کمپین یک میلیون حجاب، صلح جهانی، زنان آمریکایی، حقوق بشر، تبعیض نژادی، شیما الاوادی، وحدت، نژاد پرستی

الکسا