سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مادران نگران

ارسال‌کننده : گل دختر در : 85/12/8 1:6 صبح

راهنما: عین خبر(مشکی) / تحلیل گلدخترانه ای(نارنجی)

بازدید رییس نمایندگی یونیسف از مهد کودک خودکفای جامعه الزهرای قم
رسا، سرویس فرهنگی ـ رییس نمایندگی صندوق بین المللی حمایت از کودکان یونیسف و مسؤولان بهزیستی استان قم صبح امروز از مهد کودک خودکفای جامعه الزهرا(س) قم بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کریستین سالازار ولکمن، رییس نمایندگی صندوق بین‌المللی حمایت از کودکان یونیسف و مسؤولان بهزیستی استان قم صبح امروز، هفتم اسفند ماه از مهد کودک خودکفای جامعه الزهرای قم بازدید کردند.
تصحیح شود که بعد از پشت سر گذاشتن صحرای آفریقا و کودکان شاغل گرسنه و خیابانی و بیابانی و  سرزمین فلسطین و محمد الدوره ها و هدی ها و حل تمام مشکلات آنان؟! ...از مهد کودک خودکفای جامعه الزهرای قم بازدید کردند !
در این بازدید که با هدف بررسی وضعیت مهدهای کودکان غیر ایرانی و ایرانی و آگاهی از سطح امکانات مراکز نگهداری کودکان انجام شد، کریستین سالازار ولکمن وضعیت مهد کودک جامعه الزهرا (س) را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جامعه الزهرا (س)، تأسیس مهدکودک کار بسیار مثبتی برای نگهداری از کودکان و آسایش مادران دانش‌پژوه‌ آنان است.
به چشمان خود آرامشی را دیدم که کودکان مهدکودکی ظهر ها در آغوش مادرشان حس می کنند . آرامشی که با رفتن مادر به سر کلاس گم می کنند و با دیدار مجددش می یابند . و مادرانی که در فاصله استراحت بین دو کلاس به سرعت خود را به مهد می رسانند تا دقایقی را با کودکشان بگذرانند و دیر رسیدنشان به کلاس بعدی انگشت نماست . مادرانی که از اوایل جوانی از این موهبت الهی برخورداند و به آن معتقد . اگر بنای زندگی آسایش ظاهری زن است ؛ مادر شدن بزرگترین عامل سلب آرامش اوست . کاش می توانستم آرامش را در رفت و آمدهای مادران بین مهد و کلاس ببینم .
وی افزود: خوشبختانه در ایران مهد کودک‌های زیادی وجود دارد و این امر نشان از آگاهی و بینش مثبت ایرانیان دارد.
به فرموده امام راحل تا وقتی رسانه های غربی ما را مورد هجمه قرار می دهند می توانیم به صحت راهمان مطمئن باشیم . و وقتی آنها بینش ما را مثبت ببینند ، مثبت در منفی؟!
وی با بیان این‌ که حقوق، مرز نمی‌شناسد، تصریح کرد: در حال‌ انجام فعالیت ترویجی در زمینه کودکان با عنوان حمایت از حقوق بشر و اسلام هستیم.
 چه خوش گفت امام خمینی (ره) : « کارتر هم اسلام شناس شده ! »
کریستین سالازار خاطر نشان کرد: امسال با برگزاری دیدارهایی با مراجع تقلید در صدد ایجاد ارتباط بیشتری با بحث حقوق کودکان در اسلام و به ویژه تشیع هستیم.
لیست مراجع پلیز...؟
وی از همکاری با دانشگاه مفید و دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی، رییس این دانشگاه خبر داد و گفت: موضوع‌های مورد بحث در این دیدارها در زمینه اسلام و حقوق کودکان، حقوق کودک در فقه شیعه و اسلام و کنفرانس حقوق بشر و مذهب است.
کریستین سالازار دیدار با مراجع را بسیار ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: من تلاش می‌کنم در این دیدارها  از توصیه‌های مراجع بهره‌مند شوم.
اوصیکم بتقوی الله
وی تأکید کرد: وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران نسبت به پیش از انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته است و اصلاحات ملی و پیشرفت سیستم آموزشی فرآیند مستمری داشته است.
و همین پیشرفتهای چشمگیر بود که چشم شورای امنیت را کور کرد و نخواست ببیند و علیه ما قطع نامه صادر کرد . چه می شود که پیشرفت را گاهی مفید می بینند و گاهی مضر؟ جز اینکه تنها به سود و زیان خودشان می اندیشند نه پیشرفت انقلاب ..
رییس نمایندگی یونیسف در پایان گفت: دولت ایران با رویکرد برقراری ارتباط بین ارزش‌های اسلامی و پیشرفت، کار ارزشمندی را انجام می‌دهد که قابل احترام است.
ارزشهای اسلامی یعنی کلاسهای لمعه و فقه و اصول ؛ پیشرفت یعنی مهدکودک و ارتباط یعنی راهروها و همان مادران نگران .
خاطر نشان می‌شود در مهد کودک خودکفای جامعه الزهرا (س) بیش از هزار کودک نگهداری می‌شود که 298 نفر آنها غیر ایرانی هستند.
نظری ندارم . هنوز نشمرده ام !

خدمت گل پونه خانم هم سلام عرض میکنم . قرار بود تا چهارشنبه که ایشون می نویسند من چیزی ننویسم اما مدتها بود دلم به حال اون نوزاد 40 روزه ای که در سرویس جامعه دیدم و چشمان خواب آلود کودکان در صبح های سرد زمستانی قم ، می سوخت . نه تنها سوختن . سوختن و گفتن و ساختن .

این هم برای مطالعه بیشتر در زمینه مهد کودکها . از کتاب فمینیسم در آمریکا تا سال 2003 . که میشه با حذف و اضافاتی به جامعه امروز ایران نسبتش  داد .

مهد کودک
یحث سپردن کودکان به مهد کودک ها بسیار پیچیده است . دیدگاه های پژوهشگران در این زمینه کاملا با یکدیگر تفاوت دارد و بحث های خشمگینانه بسیاری میان آنان رد و بدل می گردد . جی بلسکی و برخی دیگر پس از پژوهش هایی در این زمینه به شواهدی دست یافتند که نشان می داد مهد کودک ها برای برخی کودکان سبب ایجاد رفتارهای غیر قابل قبول و پرخاشگرانه می گردد . منتقدان این نظریه که تعداد آنان نیز زیاد بوده ، به شدت مخالف بودند . موضوع مهد کودک ها دیگر از حالت یک کاوش علمی خارج شده و نگرش و جهان بینی دانشمندان به شدت در آن دخالت می نمود .
در اوایل دهه 1990 تلاشی در جهت حل و فصل این اختلاف نظر ها آغاز گردید . بیش از بیست پژوهشگر ( از جمله بلسکی و برخی از منتقدان وی ) گرد هم آمدند و به طور مشترک در مدت چندین سال شمار زیادی از کودکان را مورد مطالعه قرار دادند . این گروه با حمایت موسسه ملی بهداشت کودک وتوسعه انسانی ، شروع به مطالعه درباره رفتار این کودکان در زمینه های مختلف کردند : این کودکان تا چه اندازه خوددار و سازگار هستند ، چه میزان مشکل رفتاری از خود نشان می دهند ، مهارتهای زبانی و فکری آنان چقدر پیشرفت کرده و شدت وابستگی آنان به مادرشان تا چه حد است . در این پژوهش اطلاعات بسیار زیاد دیگری نیز در باره هوش و شخصیت هر کودک ، درباره نژاد ، قومیت ، تحصیلات ، در آمد ، وضعیت روانی و تعامل هر مادر با فرزندش و نیز درباره کیفیت زندگی خانوادگی سرپرست کودک و کیفیت مراقبت از هر کودک چه در خانه و چه در جای دیگر جمع آوری گردید . از اواسط سال 2001 نتایج این پژوهش اعلام گردید . تخت برخی شرایط خاص ، مهد کودک هم می تواند مخاطراتی داشته باشد و هم ممکن است دارای مزایایی باشد . اگر مهد کودک دارای کیفیت بالایی باشد ، کودکانی که زمان زیادی را در آنجا می گذرانند ، پیشرفتهایی در مهارت های پیش از مدرسه و مهارت های محاوره ای از خود نشان می دهند ، اما در عین حال امکان اینکه مشکلات رفتاری پیدا کنند نیز بسیار است . به طور میانگین ، کودکانی که برای مدت طولانی در مهد کودک نگهداری می شوند برای رفتن به مدرسه آمادگی بیشتری دارند اما در عین حال اداره کردن آنان دشوار تر است .
هنگامی که نتایج این تحقیقات درباره مشکلات رفتاری به اطلاع عموم رسید ، موجب بالا گرفتن بسیاری از بحث ها گردید ؛ برخی عقیده داشتند که کاملا درست است و گروهی معتقد بودند که به کلی اشتباه است . آخرین پژوهش از این رشته ، مطالعات مشخص می کند که 14 درصد از کودکان تمام وقت مهد کودکی پرخاشگر هستند ، درحالی که این رقم در مورد کودکانی که در خانه نزد مادر هستند 9 درصد می باشد .
کلی ترین نتیجه ای که می توان از این رشته تحقیقات به دست آورد این است که مهد کودک ، به طور عام ، « لزوما دارای عوارض زیانباری برای توسعه کودکان نیست ، اما می تواند چنین عوارضی داشته باشد . » این گروه از پژوهشگران ، پیش از این رشته تحقیقات نیز بر اساس تحقیقات قبلی می دانستند که گذراندن زمان بیشتر در مهد کودک مترادف با داشتن روابط ناهماهنگ تر میان مادر و فرزند است .
این یافته ها در زمینه مهد کودک ها باید به دقت پیگیری شود . زیرا تقریبا یک سوم همه کودکان زیر 3 سال در آمریکا ، بیش از 35 ساعت از وقت خود را در هفته در این مراکز می گذرانند. اگر به طور قطعی ثابت شود که اشتغال مادران و مهد کودک ها برای کودکان زیانبار است ، چگونه می توان از آن اجتناب نمود ؟
فمینیسم در آمریکا تا سال 2003 ، صفحه 300 و 301




کلمات کلیدی :

الکسا