• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : سکوت هماهنگ سايتهاي فمينيستي در جريان قتل مروه الشربيني
  • نظرات : 8 خصوصي ، 23 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + دفاع ازنظام اسلامي به هروسيله؟ 

    شربيني که توسط يک «شهروند» آلماني در يک کشور سکولار کشته شد و در بيش از 200 بخش خبري در کشورمان از او ياد شد بسيار مظلوم بود، اما آيا يک جوان ايراني که در يک اعتراض آرام خياباني دستگير شده و بعد جنازه اش در سانسور کامل خبري ـ آن هم در کشوري که خود را پرچمدار استقرار عدالت در جهان مي‌داند ـ از بازداشتگاه بيرون مي‌آيد صدها بار مظلومتر از شربيني نيست؟

    منبع :

    محمد مطهري

    http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=57402

    + سپيد 

    سلام

    وبلاگ...

    قم جون منم ميام ميخونم اما غر نميزنم علت منم بد نوشتن ايشونه

    ميام اشتباهاتشو بهش ميگم ميرم
    + گ 

    البته به نظر من زن و مرد نداره؛ هر كس به هر كس ظلم كنه بايد مجازات بشه.

    + مهم نيست 

    در پاسخ به من دوستي گفت تو مي دوني مسلمان هرگز به دختري تجاوز نميكنه هرگز دست به شكنجه و جنايت نميزنه ........

    گفتم مگر طالبان خود رو مسلمان نمي دونن مگه خوارج خود رو مسلمان نمي دونن مگه هر كسي اسمش مسلمان بود حتي اعمال واجب و مستحبي انجام داد معصوميت داره ؟

    اميدوارم از پيله اي كه دور خودتون ساختين بيرون بيايين و كمي وقايع اطراف خودتون رو رصد كنيد

    + قم 
    مگه با همديگه شوخي هم داريم .علت علاقه ام شايد يکي خوب نوشتن شما باشه .ويکي هم شايد ميخوام واکنشهاي ديکران رو نسبت به طيف طلاب بدونم. رشته ام هم همونيست که در حوزه به ان کفريات ميگن.خدايا همه مارا از خواب غفلت بيدار کن.وبلاگ خوبي داريد .موفق باشيد.
    پاسخ

    راستش اينجا اينقدر با کنايه مي نويسن که خب آدم گاهي نمي تونه شوخي و جدي رو تشخيص بده! ممنونم از لطفتون. اگه منظورتون فلسفه هست من دوستان عزيزي داشتم و دارم که اين رشته رو خوندند يا مطالعات تخصصي در اين زمينه داشتند. من که تا حالا بهش نگفتم کفريات!ان شاالله که موفق باشيد
    + قم 
    من پارسال وبلاگ شما را ديدم اما خيلي حوصله نکردم بخونم اما الان دوهفته است که هر روز وبلاگ شماراميخونم اما هميشه خودم را سرزنش ميکنم چون من الان بايد پايان نامه ارشد بنويسم .گل دختر مردم ازاري خوب نيست .سعادت دنيوي واخرويتان را از خداوند متعال خواستارم.
    پاسخ

    نفهميدم شوخي بود يا جدي! رشته تون چيه؟
    + ... 
    شما منکوحه هستيد؟
    آنها فقط به آشوب داخلي فكر مي كنند چرا كه جيره خوار نظام سرمايه سالاران هستند نه از جنس مردم بنابراين انتظاري از آنها غير از اين نيست
    + تو انصاف داري ؟ 
    دقيقا شما هم اين جمله را دقيقا سر در سايت خود بنويسيد :فقط زن هايي که ما ميگوييم مظلوم هستند که :حتما با حجاب باشند البته نه همه زنان با حجاب ,مسلمان باشند باز هم نه همه مسلمانان, از کشورهاي خاصي باشند ترجيحا قبلش ما را محکوم کرده باشند تا اتويي داشته باشيم که تا توجه جامعه سياسي خارجي را از خودمان دور کنيم تا ديگر کسي نپرسد نداها را چرا کشتيد , ترجيحا با آن کشورها مراودات سياسي مطلوبي ندشته باشيم مثلا اگر اين اتفاق در چين يا روسيه ميافتاد شتر ديدي نديدي و ....
    پاسخ

    من در مورد ندا هم نوشته ام. براي بار هزارم. نقطه. و اگر نتوانستم همه جا را پوشش بدهم اشکال از منابع اطلاعاتي و فرصت محدود و درس و زندگي و ... هم مي تواند باشد؛ نه غرض! اينجا که خبرگزاري نيست تا شوراي سياستگذاري و کذا داشته باشد و مراقب باشيم موضوعي از قلم نيفتد. مثلا روز ولادت حضرت زهرا و روز مادر بايد در اعتقادات من مهم باشد؛ اما امسال يک کلمه هم در موردش ننوشتم. چرا؟ چون برايم مهم نبوده؟ نه! چون اينجا دلنوشته مي خوانيد نه مقالات جامع!
    + .. 

    اتفاقا بر عکس نظراتي که اينجا گذاشتن از نظر من سوال خوبي مطرح کردين دليلش اينه که

    وب سياتهاي ايراني حامي زنان که شما آنرا فمينيست خطاب ميکني در وهله اول زنان ايراني رو پوشش ميدن
    مثل شما که در وهله اول زنان ساير نقاط دنيا رو پوشش ميدين
    پس مي بيني هر کسي اولويتي داره
    و چه زيباست اولويت انسان اول خانه خودش باشه و بعد دنيا

    پاسخ

    اول در مورد ندا نوشتم بعد مروه! و البته به نظرم اعتقادات مرزهاي جغرافيايي رو مي شکنه
    + sima 
    دليلش اينه که اونجا کسي‌ که يون خنوم رو کشته احتمالا محاکمه خواهد شد و سيستم نقش ايعه مستقيم در کشته شدن خانوم ايعه مروه نداشته، گرچه حادثه دردناکي بوده ولي‌ اميدواريم که قاتل محاکمه بشه. اين دو موضوع خيلي‌ به هم مربوط نيستند. حالا اگه برخورد قانوني‌ نشه يا تو قانون مشکلي‌ باشه که باعث بشه خون يه زن پايمال بشه بايد اعتراض کرد. يه موضوع ديگه بحث اعتماد به سيستم هست که به طور مثال من خودم اصلا تفکر فمينيستي ندارم وال به عنوان انسان از مرگ هردو خيلي‌ ناراحت شدمولي درمورد مروه اميدوار بودم که عدالت اجرا? مي‌شه هرچند يون ديگه زنده نمي‌شه بيشتر بحث ايعه اعتماد به يه سيستم هست، حال اگه اينجور نشه خوب اين عتماد ميشکنه. لازم ميدونم که بگم اين اعتماد هم با مرور زمان و تجربه بدست اومده. اگه منظورت ايراني‌‌ها هستند هم خيلي‌ طبيعي هست چون هر انسان احساسش رو سرکوب کنه. مثل ايعه اينکه شما خواهرت اون اتفاق براش مي‌‌افتاد خيلي‌ برات دردناک تر و ملموستر بود تا مثلا يه همشهري که نميشناسي. نمي‌دونم منظورم رو رسوندم يا نه.
    پاسخ

    خب اين دليلتون منطقي تر از بقيه و قابل توجه هست. اما مروه در دادگاه ،جايي که قراره عدالت اجرا بشه، کشته شده. ماموران سيتم هم حضور داشتند و ممانعتي نکردند. و بدتر اينکه به جاي مهاجم همسرش رو نشانه رفتند. اولا اينکه فکر مي کنم فمينيستها از کشته شدن يک زن _ هرچند بعدا از طرق قانوني بررسي بشه- بايد رگ غيرتشون به جوش بياد. ثانيا من نمي تونم به آينده و خونخواهي مروه از طريق سيستم حکومتي اونها اميدوار باشم. کارنامه شون اينو نشون ميده و آينده ثابت مي کنه.
    + رضا 
    درسهات رو خوب بخون
    + مريم 
    تازه مي پرسي چرا ؟ چون محکوم کردن اون قتل فقط ارزش سياسي براي دولت ايران داشت همين
    منم از شما مي پرسم مگر خود شما با محکوم کردن اين قتل اهداف سياسي خاصي را پيش نبرديد که به ديگران مي گوييد ...
    چطور کاري را که خودتان انجام مي دهيد براي ديگران محکوم مي کنيد
    شما چرا قتل عام مردم معترض را در خيابان ها محکوم نکرديد؟ جز اين که مقاصد سياسي شما زير سوال مي رفت ؟ پس چطور از ديگران اين انتظار را داريد ؟ دليل اين چند گانگي و سکوت معنا داره شما در قبال اعمال نادرست حکومت چيست؟
    وقتي دين دستمايه بازي هاي سياسي مي شود همين مي شود حق ها پايمال مي گردد
    پاسخ

    اولا که بنده قبول ندارم قتل عام بوده و ... ثانيا موافقم باهاتون. هر کسي طبق سياست هايي که داره مي نويسه. پس بهتره به اين حضرات فمينيست بفرمائيد بي جهت دم از حمايت از حقوق زنان نزنند. سر در سايتشون بنويسند فقط زناني که ما ميگيم مظلوم هستند!
    + عبدالکريمي 
    خواهرم دليل اين سکوت شايد اعتراضي باشد به جهت گيري هاي غير منصفانه شما در قبال پايمال شدن خون انسان ها در اين حکومت که کشته شدن يک زن و نه ده زن و صد ها تن را دسيسه دشمنان دانستند و آن را در بايکوت خبري بردن اما با کشته شدن يک زن مصري به هر دليلي اين جور تبليغات وسيع راه انداختند و سکوت ديگران درباره اين جنايت را محکوم کردند ؟ چرا در قبال سکوت خود در مقابل اين کشتار وحشيانه مردم ايران که از قضا مسلمان هم بودند توضيحي نمي دهند که توضيح از سکوت ديگران مي خواهند ؟ آيا جان انسان ها در جمهوري اسلامي اين قدر بي ارزش است ؟ و يا تبليغات براي مسلمانان فلسطين و لبنان و سکوت در برابر کشتار مسلمانان چين و چچن ؟ بايد بگويم دليل سکوت آن ها درست همان دليلي است که شما برايش سکوت کرده ايد
    پاسخ

    من فکر مي کنم بيان حقيقت بايد خالي از لج و لجبازي باشه! نميشه بگيم سکوت اونها پاسخي به سکوت يا صحبت ما بوده. در اين صورت خيلي منفعلانه برخورد کردند.
    عالي بود تحسين برانگيز بود حرف دل بود به ما هم سر بزنيد
       1   2      >