• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : اي كاش آقاي ضرغامي بخونه
  • نظرات : 17 خصوصي ، 64 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + eddieneed 

    موسيقي و سلامت


    معمولا وقتي انسان به موسيقي مورد علاقه خود گوش مي دهد احساس لذت مي كند و حالت مطبوعي به او دست مي دهد كه اين وضع در مورد بيماران رواني نيز صدق مي كند. گوش كردن به موسيقي ملايمي كه دوست داريم به اعصابمان آرامش مي بخشد. فايده ديگر موسيقي در زمينه درمان تاثير آن در شخصيت بيمار رواني ، اجتماعي كردن آنان است . بيماران رواني كه معمولان از حيث روابط اجتماعي و مردم داري ، افراد ناتواني هستند به وسيله آوازهاي جمعي از انزوا بيرون مي آيند و دست كم بطور موقت اجتماعي مي شوند. به وسيله موسيقي مي توان بيماران را به هنگام درمان هاي دشوار و حتي عمل هاي جراحي تا حدودي از خود و رنج خود غافل ساخت . يكي ديگر از فوايد موسيقي درماني پديد آوردن احساس آسودگي و آرامش در بيمار است . از اين گذشته به بيماران ياري مي كند كه زمان را به خوشي بگذرانند و كمتر خسته شوند. همچنين اين كار براي شل كردن عضلات و كسب آرامش و نشاط مفيد است . موسيقي لذت تلقين پذيري انسان را تخفيف مي دهد، در حواس و آستانه آنها تاثير و واكنش هاي عضلاني را تقويت مي كند. روانپزشكان كه براي آرامش بخشيدن به اضطراب هاي هيجاني شديد از موسيقي به جاي دارو و آرامبخش استفاده مي كنند و
    در اين زمينه موفقيت هايي كسب كرده اند، معتقدند كه موسيقي با بنيادي ترين سطح احساسات ما تماس پيدا مي كند. ترديد نبايد داشت كه موسيقي در پوسين هاي بدني و فيزيولوژيك سخت موثر است . پژوهشگران به اين نتيجه رسيده اند كه موسيقي ميزان سوخت و ساز بدن را بالا مي برد، انرژي ماهيچه ها را مي افزايد، حركات تنفسي را تند مي كند و نظم آن را مختل مي سازد و نيز در فشار خون و ترشحات داخلي بدن تاثير مي گذارد. تحقيقات بسياري نشان مي دهد كه بين احساس لذت و استراحت اندام هاي بدن و نيز بين خستگي و احساس درد رابطه بسيار نزديكي وجود دارد. از اين رو در هنگام استراحت نبايد به موسيقي ناآشنا و نامطبوع گوش دهيم . نغمه هاي دلنشين موسيقي تماس مستقيمي با دستگاه عصبي خودكار دارد. در آزمايشگاه هاي روانشناسي در سال هاي اخير آزمايش هاي دقيقي در مورد تاثير موسيقي در كار افراد به عمل آمده است . بطور كلي آنان به اين نتيجه مي رسند كه موسيقي از ملال خاطر مي كاهد و موجب مي شود كه خستگي ديرتر عارض افرادي كه سرگرم كار هستند، بشود.
    توصيه هاي ساده و سودمند
    افكار خود را در زيبايي آواي موسيقي رها سازيد بهتر است غم هاي خود را در قالب موسيقي بيان كنيد.
    به موسيقي هاي آرام فاقد تحرك زياد گوش فرا دهيد.
    دقايقي را به خود اختصاص دهيد و كاري كنيد كه به شما احساس آرامش دهد. (گوش دادن به موسيقي آرام )
    در پراضطراب ترين لحظات زندگي تان به موسيقي مورد علاقه خود گوش دهيد.
    در خانه موسيقي آرام بگذاريد تا محيطي آرامبخش را به وجود آوريد. با گوش دادن به موسيقي آرام ، خود را در فضا و زمان ديگري ميهمان كنيد.
    هنگامي كه احساس ناراحتي مي كنيد به موسيقي آرام بدون كلام گوش دهيد.
    در كنسرت موسيقي خواننده مورد علاقه خود شركت كنيد.