• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : خواب ِخرگوشي
  • نظرات : 15 خصوصي ، 22 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + دفترچه هاي بي خاطره 

    سلام خانم

    قلم توانايي داريد اما محتوا ...

    گروه سوم هم كه به زور و اجبارِ باتوم و از ترس، حجاب را كنار گذاشته بودند بعد از انقلاب دو گروه شدند، عدّه اي سريع به حجابشان بازگشتند و عدّه اي هم كه بي حيايي بِشان ساخته بود همان شيوه را دنبال كردند .

    بي حجابي برابر با بي حيايي نيست كه شما افراد بي حجاب را بي حيا ميخوانيد عده اي از انسانها بدون آنكه منطق حجاب بهشون انتقال پيدا كنه چادر بر سر ميكنند ولي رفتاري وقيح دارند عده اي هم بدون چادر بدون روسري با لباسي معمولي والاترين ارزشهاي انساني رو دارند پس اين قدر سطح تحليل رو پايين نياوريد كه بي حجاب يعني بي حيايي !!

    نكته ديگه اينكه چرا شما به سخنان امام خميني در پيش از انقلاب و در پاريس اشاره نميكنيد كه ايشون در برابر سوالي از سوي خبرنگاري در مورد حجاب نقل به مضمون گفتند كه حجاب اجباري نخواهد بود

    البته اين سخن ايشون در كنار بسياري از قولهاي ايشون نظير مجاني شدن برق و نفت و ... محقق نشد البته كسي انتظار مجاني شدن هزينه هايي نظير برق و نفت ... را نداره اما بگذاريد به اين جمله بسنده كنم كه:

    اجبار در هر چيزي نتيجه عكس خواهد داشت چنانكه سيستم پهلوي اول با سيستم جمهوري اسلامي در يك مورد اشتراك دارند و آن اجبار كه يكي اجبار در داشتن حجاب اجباري و ديگري در نداشتن حجاب

    لطف به برخي دانشگاها نگاه كنيد كه حجاب چادر !! رو براي دانشجويان مانتويي هم اجباري كردن در حاليكه اين كار جز نفرت دختران نسبت به اين نوع پوشش ثمره اي نداشته

    خواهر عزيز همه چيز به انگليس مربوط نيست بسياري از پديده ها به خود ما مربوطه به ضعف ما در مقابل استعمار ، به ضعف فرهنگي ما در مقابل استعماري كه تا جايي پيش رفت كه چادر سياه كه پيش از اين در تاريخ سابقه نداشته براي منطقه هايي از خاورميانه به دست همان استعمار رواج يافت و ما تا به الان آن را پذيرفتيم بي آنكه پشتوانه استعماريش رو بررسي تاريخي كنيم

    و يكبار از خود سوال نكرديم رنگ مشكي كه در اسلام مكروه اعلام شده چگونه به رنگ منتخب حكومتي بدل ميشه

    پاسخ

    عليكم السلام.... اتفاقا بنده معتقدم كه حجاب برابر با عفاف و حيا نيست و چه بسيار كسانند كه حجاب به ظاهر دارند ولي عفت را ندارند ولي بايد يادآور شد كه نتيجه ي حيا، عفت است، يعني اگر كسي عفت نداشت به قطع حيا هم ندارد و در متن حتي اشاره شد كه دشمنان در پي ِ آنند كه عفت را به تاراج برند، ولي بدانيد كسي كه عفيف شد حتما حجاب هم دارد و حجاب به معناي چادر نيست كه كامل ترين و والا ترن حجاب، چادر هست، اميدوارم حل شده باشد كه بنده به هيچ عنوان حجاب رو برابر با عفت نمي دونم .... در رابطه با سخنان امام بايد عرض كنم كه خود امام در وصيت نامه شان اين مضمون را آورده اند كه سخنانشان مناسب با وضع است و اگر از كسي تعريف كردند اين ملاك نمي شود كه در دوره هاي بعد اگر آن شخص تغيير يافت بازهم در نظر امام ممدوح باشد. خود امام بعد از انقلاب يك سري نظراتشان را تغيير دادند و مناسب حال و اوضاع زمان كردند پس هيچ گاه نمي توان بدون در نظر گرفتن زمان و موقعيت ، نظري صادر كرد حال آن كه شايد اگر خود ايشان مي بودند نظري ديگر صادر مي كردند .... اجبار نتيجه ي عكس دارد؟ آيا قوانين اجباري نيستند؟ شما مي توانيد به جامعه اي بدون اجبار نظم ببخشيد؟ به طور مثال اگر قوانين راهنمايي و رانندگي اجباري نبود چه اتفاقي مي افتاد؟ پس لازمه ي قوانين اجباره . در ضمن چيزهايي بايد اجبار شود كه ارزش دارند و براي اهداف جامعه و مردم آن نياز است. در جامعه اي كه بيش از 95 درصد افراد مسلمان هستند آيا نبايد توقع داشت كه احكام دينشان رعايت شود؟ ... در رابطه با اجباري كه براي چادر در دانشگاه ها بوجود آمده بنده هم موافق نيستم ....انگليس در اين متن علاوه بر معناي واقعيش ، نمادي از دشمنان بود و مطمئنا خيلي هاي ديگر هستند كه تاب ديدن اين دين و ملت را ندارند ... به ضعف ما؟ خودتان مي فرماييد كه در برابر استعمار آن ها، پس شروع قضيه با آن ها بود هر چند كه ما هم كوتاهي هايي داشتيم ولي نمي شود گستاخي و استعمار آن ها را چشم پوشي كرد و همه چيز را به خودمان ببنديم ... براي رنگ مشكي چادر ها هم چيزي نيست كه در اسلام سفارش به آن شده باشد و مانند خيلي چيزهاي ديگر كه عرفمان بوجود آورده ، در كشور رايج شده .... خيلي خوش آمدين و ممنون از توجه و دققتان به مسائل جامعه . موفق باشيد