• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : گل پر خانم، پرپرشي ايشالله...
  • نظرات : 9 خصوصي ، 19 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + پيرايش 

    بسم الله الرحمن الرحيم

    سلام

    ضمن عرض خسته نباشيد به مناسبت ايام امتحانات که بنده نيز در حال سپري کردن اين دوران هستم برخود لازم ديدم توضيحاتي پيرامون متني که با عنوان بعد از امتحانات بخوانيد خدمت سروران گرامي عرض کنم.

    اگر چه وجود برخي از مشکلاتي که حضرتعالي فرموديد را قبول دارم اما دلايلي که ذکر کرديد را مسبب اين مشکلات ندانسته و دليل اين فاصله فکري وتناقض راا در عقبه فکري مي دانم.

    به نظر بنده آناليزه هاي صورت گرفته مي تواند راه حل هايي براي کشور هاي سکولار غربي باشد در متن آورده شده وقياس هاي صورت گرفته هيچ جايي برا ي يک کشور اسلامي که براساس تئور هاي اسلام پي ريزي شده است وجود ندارد .

    براي نمونه يک جا از خداوند و قرآن وسيره ائمه معصومين براي مشکلات ذکر نشده بود شايد اينها ديگر اسطوره شده اند؟!

    بله وقتي مشکلات را با مدل هاي غربي خواستيم پيگيري کنيم در کار ما و بقول شما در لزوم انقلاب هم بايد شک کرد!

    اساس و مبناي ما چيز ديگريست با مدل هاي غربي که نمي توان مشکلات را حل کرد اگر چه بنده مجهز شدن به علم را اگر چه غربي ضروري مي دانم ام آيا راه حل مشکلات ما مي تواتند باشد؟

    متاسفانه ما از اسلام فقط ظاهر آن را فهميده ايم نه باطن ومحتواي آنرا!

    در اين صورت از اسلام لاشه اي خواهيم داشت توضيح بيشتر اينکه از اسلام به نام وظاهر آن پرداخته واسم اسلامي را در بخش هاي يک مملکت به يدک خواهيم کشيد: جمهوري اسلامي، مجلس شوراي اسلامي مجاس خبرگان ....

    اين ها همه يک قالب است بدون محتوا.

    اينکه ولي فقيه بر لزوم استفاده و بکار گيري و تسري محتوا و جوهره اسلامي تاکيد دارند وبه فراموش شدن وکنار رفتن متن اسلام هشدار مي دهند بر اين اساس است.

    دوست گرامي به نظر بنده هبچ دستور جامع وکاملي براي همه آنچه که براي بشر لازم است از ابتداي خلقت تا قيامت بهتر از قرآن نيامده است .

    هيچ سياست و دستور کار اقتصادي بهتر از دستورات امام جعفر صادق عليه السلام نيامده است .

    پس از اين همه ابداع وامکانات و... . .در علم پزشکي هيچ طبي برتر از اصولي که امام رضا عليه السلام تبين فرمودند نيامده است مشکل اين است که متخصصان ما(؟) چه روحاني و... به اين علوم که مبناي و فلسفه وجودي آنهاست آشناهم نيستند چه برسد به تخصص و تفقه در آنها و ما از اسلام و جامعي اسلامي فقط ظاهر ان را فهميده ايم نه روح ومحتواي آن را!

    اين علومي که شما فرموديد فلان محقق واستاد در اثر 40 يا 50 سال پژوهش وتحقق بدست اورده است بدرد جامعه اسلامي نمي خورد بنده معتقدم اين علوم لاشه علم هستند نه خود علم وناکار آمد . مصداق هاي زيادي وجود دارد بو دلاليل مختلف که در حوصله نيست .

    مشکل بعدي مشکل ما دست اند کاران جامعه اسلامي و چگونگي عمل کرد ماست نه در مبنا و اصول که نبايد خلط گردد وبه حساب اصول گذاشته شود.

    از اينکه وقت شما را گرفتم عذر خواهي ميکنم چون تند نوشتم امکان غلط انشايي وحتي املايي و...وجود دارد

    حرف هاي زيادي هست اما مجال بيان ...

    پاسخ

    عليک سلام. شما هم خسته نباشيد... ممنون از توضيحاتي که داديد...خوشحالم از اينکه خود خواننده ها خودشون پيرامون مطلب بحث راه مي اندازن و باعث ميشه نکته اي اگه از قلم افتاده باشه ذکر بشه...