• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : کجاي قرآن نوشته حجاب واجبه؟
  • نظرات : 2 خصوصي ، 24 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + عبد من عبادنا 

    * يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً (59)[الأحزاب ، سوره ي 33ام]

    اي نبي بگو به همسرانت و دخترانت و زنان مومنان نزديك كنند‌ بر خود از جلباب هايشان اين نزديكتر است تا شناخته شوند در نتيجه اذيت نشوند و خداوند غفور و رحيم بود .

    · معني جلباب چيست؟

    اولا در عقب آيه 53 آمده و شبيه بان است پس معلوم مي شود كه جلباب مثل همان پرده (مذكور در آيه53) است اما بايد دور خودش نگه دارد و با خود ببرد.

    ثانيا از خود همين آيه معلوم است جلباب لباس پوشيدني نيست (مثل مانتو) چون واضح است زنان مومن قبل از اين آيه بدون آن نمي آمده اند به مسجد يا محل ديگر .

    ثالثا كلمه ي "يدنين" بمعني "نزديك نگه دارند" معلوم مي كند كه لباس دوخته شده نيست بلكه جامه ي وسيع است كه بايد نزديك نگه دارند.

    رابعا در حديث به مسجد تشريف بردن حضرت زهرا سلام الله عليها آمده خودشان را بعد از پوشيدن سر و صورت به جلباب شان پيچيدند و چنان بلند بوده كه قدم رويش مي گذاشتند

    خامسا و در لغت نامه ي لسان العرب و غير آن آمده جلباب يعني: جامه اي است سرتاسري و وسيع كه تمام بدن را ساتر مي شود و زن آنرا روي همه ي لباس هايش مي پوشد.