• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : عيدهايم براي تو
  • نظرات : 6 خصوصي ، 16 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام

    1. من كه نفهميدم. بالاخره شما موافق لغو تعطيلي هاي بيش از حد هستيد يا خير؟!

    2. كاش جامعه الزهرا را با حوزه علميه برادران مقايسه نمي كرديد. آن هم سطوح عالي. بخصوص كه نظام آموزشي جامعه الزهرا هم با حوزه علميه بسيار متفاوت است. نظام شبه دانشگاهي، واحد مداري، نمره محوري و... تفاوتهاي فراواني بين جامعه الزهرا و حوزه علميه ايجاد كرده است. اگر چه اين نظام نامقدس دارد به حوزه هم رسوب مي كند!

    3. ماه رمضان و محرم، در سطح مدارس(مقدمات) به هيچ وجه تعطيل نيست. گاهي هم سختگيري هاي شديدتري نسبت به جامعه الزهرا اعمال مي كنند. در سطح عالي و خارج هم كه اين ايام فصل پركاري طلبه ها محسوب مي شود. يعني نه تنها از زماني كه درس هست، بيكار تر نيستند كه مشغوليت بيشتري هم دارند. انصافا تبليغ را نبايد يك مسأله ي ساده قلمداد كرد. چون به بحث تعطيلي حوزه اشاره كرديد اين را هم بايد اضافه كنم كه دروس سطح عالي و خارج حوزه، مثل مقدمات نيست كه طلبه منحصر به كتاب و چند شرح و حاشيه باشد. گاهي تعطيلي هايي كه پيش مي آيد به طلاب فرصت تكميل تحقيقاتشان را مي دهد. يعني عملا تعطيلي ايجاد نشده.تازه اگر ايام تبليغ نباشد.

    4. فرصت كم و حجم فراوان دروس حوزوي ـ كه گاهي در جامعه الزهرا هم به چشم مي خورد ـ ايجاب مي كند كه در حوزه، سختگيري بيش از دانشگاه باشد. حتي اگر تعطيلي هم در كار نباشد، با اين نظام جديد و ترمي، بسياري از مباحث در مضيقه ي وقت قرار مي گيرد. حال اگر تعطيلي هاي موجود را حساب كنيم و به مقدار آن هم بيفزاييم كه ديگر....

    5. فكر مي كنم جاي اين دست مباحث، در وبلاگ نباشد. مي توان جاي ديگري اين مباحث را مطرح كرد كه هم در حل مشكلات كمك كند و هم باعث ايجاد جو منفي و كاذب نشود.

    پايدار باشيد.