• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : وقتي ته دلت مي لرزد
  • نظرات : 7 خصوصي ، 34 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + س 
    گفت:" خب، اشتباه مي کني، چون اصلا اين حق نيست، اين يک تکليفه، يعني اگر تو جايي چيزي رو ديدي بر تو لازم نيست که بروي و شهادت بدي، ولي براي مردها چرا، براي اونها لازمه که برن و شهادت بدن، پس تازه خدا يک تکليفي رو از دوش شما برداشته نه اينکه حقي رو از شما سلب کرده باشه. اينم فقط بخاطر اينکه خدا خواسته شما رو از نابساماني ها و نابهنجاري هاي جامعه دور نگه داره."
    اولين اشکال من به اين نوشته اين هست: در قرآن ذکر شده :
    بعد قرآن رو جلويم باز کرد و انگشتش را گذاشت انتهاي آيه 282 سوره بقره که نوشته بود :" دو شاهد از مردان به شهادت بگيريد پس اگر دو مرد موجود نبود، يک مرد و دو زن از شاهداني که رضايت مي دهيد، تا اگر يکي از زنان فراموش کرد به ديگري به او يادآوري کند... "
    من از اين آيه اين برداشت رو دارم که اگه شاهد مرد نبود بجاش دو تا شاهد زن بايد باشه، يعني‌ داره ميگه برا کفايت داده‌ها برا حکم دو تا شاهد زن به جاي يک شاهد مرد بايد باشه. اينجا نگفته زن تکليفي ازش سلب شده يا نه، خيلي‌ ساده ميگه دو تا شاهد زن "لازم" هست. استدلالي که پدر شما آوردن از نظر من زياد به اين‌هاي مربوط نيست. خيلي‌ مساله ساده هست و اصلا پيچيدگي‌ نداره.
    پاسخ

    مشکل ما اينجاست که هر کسي براي خودش برداشتي ميکند، اينکه تکليف ازش سلب شده يا نه رو صراحتا توي قرآن بيان نشده، و خيلي از احکام ديگه ، اينها احاديث هستند که ميان آيه ها رو روشن ميکنند و همچنين از کتب تفسيري بيان ميشه، يادم مياد يه ميز گردي توي تلويزيون نشون ميداد و طرف با وقاحت تمام نشسته بود و ميگفت به نظر من اسلام بايد فلان ميکرد، يکي نيست بگه تو اصلا چکاره ي ديني؟ سوادش رو داري يا خدا نقاد پيدا کرده؟