• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : جهاد زينب در مدينه جا ماند؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 16 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + گمنام 

    سلام؛
    مطلب تان را خواندم؛ تصور مي كنم شما گلدختر عزيز، خواسته يا ناخواسته اقداماتي نظير حضور حضرت زينب(س) را در صحنه كربلا با حديث معروف امام علي عليه السلام در حکمت 136 نهج البلاغه (جهاد المراة حسن التبعل) در تعارض دانستيد در صورتي كه حضرت مي فرمايد: جهاد المراة حسن التبعل يعني ارزش خوب شوهرداري(خانواده داري) براي زن مانند ارزش جهاد در راه خداوند است./ منظور آن حضرت اين نيست كه زن در فعاليت هاي اجتماعي، سياسي؛ نظامي؛فرهنگي و شركت نكند بلكه اينها همه با خوب شوهرداري زن قابل جمع هستند.
    در کتاب تهذيب شيخ طوسي جلد ? آمده است ابي حمزه از جابر انصاري، صحابه پيامبر (ص) نقل کرد که شنيدم جابرانصاري سخن مي گفت از جلسه اي که در محضر رسول خدا (ص) داشتند و درباره زنان و فضيلت بعضي از آنان نسبت به بعضي ديگر سخن به ميان آمده بود پيامبر اسلام (ص) فرمود: آيا مايليد از بهترين زنان شما خبر دهم؟ حضار گفتند: بلي يا رسول ا... سپس پيامبر (ص) فرمود بهترين زنان شما زناني هستند که فرزند به دنيا آورند و محبوب و پوشيده باشند در بين خانواده خود با عزت، و نزد شوهرشان متواضع و فروتن باشند براي شوهرشان خود را بيارايند و از اغيار خود را بپوشانند و امر شوهر را اطاعت کنند و خود را در اختيار وي قرار دهند.
    آنگاه از رسول خدا (ص) نقل شده است بهترين زنان آنست که خوشبو و خوش غذا باشد. اگر خرج کند در راه صحيح و خوب خرج کند و اگر امساک نمايد به روش صحيح باشد.
    از امام صادق (ع) نقل شده است: بهترين زنان آنست که اگر خشمگين شود به شوهر گويد دست من در دست توست يعني در اختيار تو هستم به بستر خواب نخواهم رفت تا اين که از من خشنود شوي.
    از تمام روايات پيش گفته اين مهم استفاده مي شود. که بهترين زنان آناني هستند که صفات جمال و کمال را با هم داشته باشند و زيبايي زن در چهره و اندام و موهاي بلند او است و کمال زن در فهم و تواضع در برابر شوهر و غيرت در مقابل اغيار است.
    زن خوب به عنوان همسر و زوجه مرد آن قدر در اسلام تاکيد شده است که حضرت رسول (ص) فرمود: هيچ مردي بعد از اسلام نفعي بالاتر از همسر مسلمان عايدش نمي شود که چون به او بنگرد مسرور گردد و چون به او فرماني دهد اطاعت نمايد و در نبود شوهر مال او و ناموس خود را حفظ کند.
    تاريخ شاهد زنان بزرگي است که با اين مسوليت سنگين و حياتي ايجاد سکونت زندگي ساز بشريت بوده اند زناني چون آسيه،هاجر،ساره و مريم و سرور همه زنان عالم صديقه کبري حضرت فاطمه زهرا (س) و مادر بزرگوار و دختر گرامي شان حضرت خديجه(س) و زينب کبري(س).