• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : تعارضات درباره حقوق زن و خانواده ( 1- انجام امور خانه)
  • نظرات : 5 خصوصي ، 15 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام بر شما

    من هنوز مجرد هستم و شايد ارائه‌ي نظرم در مورد اين نوشته خيلي صحيح نباشه. اما در هر حال، دل رو به دريا مي‌زنم و فكرم رو بر زبان ميارم. گمان مي‌كنم اصلا صحيح نيست كه مرد در جامعه‌ي امروز، بار اقتصادي فوق العاده سنگين خانواده رو به دوش بكشه (مخصوصا اگر خانم خانواده جزو بانوان پرتوقع و مصرف‌گراي امروزي باشه) و بابت كار منزل و شيردهي به فرزندان و ... به همسر گرامي وجه نقد بپردازه.

    و خانم خانواده چه وظيفه‌اي رو بر عهده بگيره در اون صورت؟

    آيا شركت در كلاس يوگا و ايروبيك و گيتار و مانيكور و مش و ميزامپلي و ... از نظر شما جزو وظايف اينجور خانم ها هست؟

    دختران محترم امروزي چه هنري دارن كه آقايون دلشون خوش باشه بهش؟ آيا مثل مادرها و مادربزرگهاشون توان دوخت و دوز دارن؟ هنر آشپزي بلدن؟ بچه‌داري بلدن؟ خونه داري بلدن؟ خانواده داري بلدن؟ همسر داري بلدن؟ بافتني مي‌تونن ببافن براي بچه هاشون ؟ اگر مردشون يه مدت نباشه، مي تونن خانواده رو جمع كنن (مثل زنان دوران جنگ)

    البته ما پسرهاي امروزي هم غالبا بي هنر و بي كفايت هستيم توي خيلي از مسائل، اما فكر مي‌كنم اينكه تمام بار اقتصادي و غير اقتصادي خانواده رو بندازيد گردن مرد اصلا صحيح نيست. با اين توقعات بالاي خانم‌هاي امروزي از مهريه بگير تا محل زندگي و نوع خرج و پوشش و طلا دوستي و جواهر پرستي و چشم و هم چشمي ها و بي طاقتي و صبر كم و ... ديگه كمتر مردي حاضر مي‌شه درگير مسؤوليتهاي زندگي اونهم با يه خانم بي هنر و پر توقع باشه و خارج از چهارچوب خانواده احساساتش رو خرج مي‌كنه و نيازهاش رو مرتفع مي كنه.

    در كل بيشتر مطالب شما روح فمنيستي و متأسفانه زن سالاري داره به نظرم. من مخالف هر دو نظام زن سالاري و مرد سالاري هستم و به نظرم اينطور اومد (بازتاب نوع نوشتن شماست) كه شما در قريب به اتفاق صحبت هاتون آقايون رو دون و پايين شمرديد و عامل مشكلات خانم ها دونستيد و اين اصلا براي يه خانم طلبه جالب نيست ...

    فكر مي‌كردم حداقل از سمت خانم‌هاي مؤمن و معتقد و بالاخص همسران روحانيون، اين تفكر غربي و ناپاك زن سالاري و فمنيسم كنار گذاشته بشه و مورد تأييد قرار نگيره اما انگار متأسفانه ديگه محجبه‌ها و مؤمنه‌ها هم فكر مي‌كنن مرد موجوديه كه بايد براشون كارگري و خدمتكاري انجام بده. باز هم تأكيد مي كنم كه اصلا با برتر دونستن مردها موافق نيستم بلكه با همسري و همساني و همراهي و همدلي موافقم كه از ديد من وبلاگ شما با اين خواست‌ها تضاد داره و مروج زن سالاري و مرد ستيزي هستش.

    والله اعلم ...

    شاد باشيد و سربلند و سلامت
    پاسخ

    سلام. چون گفتم اسلام حق اجره المثل براي زن قائل شده و مهريه و زن وظيفه اي هم بابت كار منزل نداره و نفقه با مرده... به خاطر اين احكامي كه بيان كردم مهر فمينيست خوردم؟ شما نظر شخصيتون رو با شرايط جامعه و قشر خانومهاي مصرف گرا و پرتوقع مخلوط مي كنيد و بعد نتيجه تفكر زن سالاري از نوشته هاي بنده مي گيريد؟ مگر مادر ها و مادربزرگهاي ما در ازاي نفقه دوخت و دوز و آشپزي مي كردن؟ چه اگر مي كردن كاملا بر مبناي تفكر اشتباه و غير اسلامي بوده. بله واقعيت همينه اينقدر وجود زن مايه بركت هست كه كار خونه به عنوان وظيفه اش شمرده نشده و نفقه هم بر دوش مرده...البته نفقه نه كلاس هاي متفرقه و تجمل گرايي و ريخت وپاش!