• وبلاگ : گل دختر
  • يادداشت : جاي خالي عشق در حجاب
  • نظرات : 3 خصوصي ، 38 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    عوامل بدحجابي:
    1. بازگشت رسوبات فرهنگي دوران طاغوت: قرآن در اين باره مي فرمايد :"وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى" يعني مانند روزگار جاهليت اول زينتهاى خود را آشكار مكنيد. کلمه ي "جاهليت الاولي" به ما آگاهي مي دهد که يک جاهليت دومي هم داريم. اين رسوبات فکري به طور ناخودآگاه در مردم وجود دارد چرا که مدتي با فرهنگ جاهلي و طاغوتي خو گرفته اند. و در صورت عدم خودسازي دوباره سر بر ميارند.

    2. وظيفه نشناسي والدين: متاسفانه بسياري از پدر و مادرهاي امروزي هيچ توجهي به ملاک ها و روش هاي تربيتي ندارند و اصولا هيچ زحمت و رنجي رو براي تربيت فرزندانشان متحمل نمي شوند و با اين بهانه که ميخواهيم فرزندمان آزاد باشد شانه از زير مسؤليت ها خالي مي کنند. مصداق: مادران باحجاب و دختران بي حجاب که دوش به دوش هم در خيابان ها راه مي روند!

    3. تهاجم فرهنگي غرب: ما عادت کرده ايم که در تمام مسائل و مشکلات پيش آمده در جامعه، فقط يقه ي دولت و نظام را بچسبيم و همه ي تقصير ها را گردن او بندازيم.
    و حال اگر کمي منصفانه بينديشيم خواهيم ديد نقش تهاجم فرهنگي و بودجه هاي نجومي غرب براي استحاله فرهنگي جوانان بسيار برجسته و قابل تامل است.

    4. بي تفاوتي مردم: در روايتي از امام علي عليه السلام داريم «امر به معروف و نهي از منکر را ترک نکنيد؛ زيرا در آن صورت، اشرار و ستمگران بر شما مسلط خواهند شد. آن گاه هرچه دعا کنيد، دعاي شما مستجاب نخواهد شد.»
    امام خميني در ايباره مي فرمايد: :«امر به معروف و نهي از منکر از اموري است که برهمه کس واجب است. يک چيزي نيست که بر يکي واجب باشد و بر ديگري نه. همه ما مکلفيم (که) همان طور که مکلّفيم خودمان را حفظ کنيم و خارج کنيم از ظلمت به نور، مکلف هستيم ديگران را همين طور دعوت کنيم.... اگر انسان ديد معصيت خدا مي شود، بايد جلوش را بگيرد. نگذاريد معصيت خدا بشود.»

    آري اگر مردم مخصوصا مذهبي ها از همان سالهاي اول رواج بدحجابي، به وظيه خود - نهي از منکر ساده لساني - عمل مي کردند الان به چه کنم چه کنم نمي افتاديم.

    5. عدم فرهنگ سازي مسئولان: توضيح نميدم چون به اندازه کافي همه اين موضوع را توضيح مي دهند! و بقيه موارد را ناديده مي گيرند.

    .......................

    راه حل:
    هم کار سلبي، هم کار ايجابي. هم برخورد با متخلفين، هم کار فرهنگي.
    اينها دو بال يک پرنده هستند که هيچکدام به تنهايي نمي توانند ما را به پرواز برسانند.
    و کساني که با کار سلبي مخالفند را ارجاع ميدم به سخنان اخير مقام معظم رهبري در جمع فرماندهان و پرسنل نيروي انتظامي: "بايد در مقابل کج روي و عمل مفسدانه فردي، اجتماعي، و سياسي بطور قاطع برخورد شود. در برخورد با برخي افراد که تعمداً يا از روي بي توجهي چهره جامعه را از لحاظ ديني، نجابت و عفاف خارج مي کنند نيز بايد برخوردي قوي و صحيح انجام شود."
    پاسخ

    قام معظم رهبري در جمع فرماندهان و پرسنل نيروي انتظامي: "بايد در مقابل کج روي و عمل مفسدانه فردي، اجتماعي، و سياسي بطور قاطع برخورد شود. در برخورد با برخي افراد که تعمداً يا از روي بي توجهي چهره جامعه را از لحاظ ديني، نجابت و عفاف خارج مي کنند نيز بايد برخوردي قوي و صحيح انجام شود." حاشا که هنوز تعريف دقيقي از برخورد صحيح پيدا نکرديم!